וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI קבע: יצחק אברג'יל עומד בראש ארגון פשע בינלאומי

21.5.2015 / 16:55

תחקיר וואלה!NEWS משרטט את המסלול שבו הפך ארגון הפשיעה של אברג'יל לאחד מגדולי ספקי כדורי האקסטזי בעולם. הכתבה המלאה - במגזין סוף השבוע

כתבים: יוסי אלי, אבי אשכנזי; עורך: אביב אברמוביץ'; צילום: דוד קורן, אוריאל סיני – הארץ; עריכת וידאו: גדי וינסטוק, שניר דבוש

(מעצרם של האחים אברג'יל, השבוע)

במשך שנים ארוכות הצליח ראש ארגון הפשיעה הגדול ביותר בישראל, יצחק אברג'יל, ליצור רשת חוצת גבולות לאספקת סמים בכמויות עצומות למדינות וערים ברחבי העולם. באוסטרליה, בדרום אפריקה, באירופה, באסיה, באמריקה הדרומית ובאמריקה הצפונית נהנו מהאקסטזי, הקוקאין והסמים הנוספים שהצליחו הישראלי הכריזמטי ואנשיו להבריח מתחת לאף של הרשויות.

ממסמך שהרכיבו אנשי הבולשת האמריקנית (ה-FBI) עבור מחלקת המדינה של ארצות הברית ושהגיע לידי וואלה!NEWS, עולה תמונה מדהימה: יצחק אברג'יל ואנשיו מקבלים מקום של כבוד אף יותר מאשר סינדיקטים של סמים מקולומביה, המאפיה הסיציליאנית ואפילו המאפיה הרוסית.

"יצחק אברג'יל הוא ראש ארגון פשע בינלאומי, הפועל בישראל, אירופה, ארצות הברית ומדינות נוספות", נכתב במסמך מ-2005, שש שנים לפני שהוסגר יחד עם אחיו מאיר לארצות הברית. "החקירה הבינלאומית הולידה 46 מעצרים, ותפיסה של 2.8 מיליון כדורי אקסטזי ושל יותר משני מיליון דולר".

עוד בוואלה!NEWS:
קריסת ארגוני הפשיעה: גויסו שלושה עדי מדינה
אחרי גל המעצרים: איך תתקבל בקשת החנינה של רוזנשטיין?
"הפיגוע בת"א קרה במשמרת שלי. היום אני סוגר מעגל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער המסמך שהפיק ה-FBI עבור מחלקת המדינה האמריקנית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד אותן כמויות הסמים האדירות שנתפסו אז, הצליחו ביאחב"ל, במסגרת חקירת פרשה 512, לקשור את אברג'יל לכמיליון כדורי אקסטזי, כ-800 קילוגרמים של קוקאין ויותר מעשרה טון של חשיש שעשה את דרכו ברחבי העולם.

בסיס המשלוחים של אברג'יל הוא באמסטרדם שבהולנד ובבריסל שבבלגיה. משם הופצו הסמים לכל מחוז חפצו במשך ארבע שנים, באמצעות אנשים כמו ראש השלוחה הירושלמית של הארגון, יעקב (עקא) שמעון, וראש השלוחה של אברג'יל בגוש דן, מוטי חסין. השניים ליוו את אברג'יל בכל מסעותיו ולמעשה שימשו צינור המקשר בין הדרג הנמוך לזה הבכיר.

ראש ארגון פשע החשוד בפרשת 512, בימ"ש השלום ראשון לציון, מאי 2015. מוטי קמחי, פול צלמים
יצחק אברג'יל בבית משפט השלום בראשון לציון, השבוע/פול צלמים, מוטי קמחי

25 חשודים נעצרו בפרשה בהקשר להברחות הסמים האמורות, ובמשטרה מעריכים כי לפחות שני עדי מדינה מדברים בעניינם. בין העצורים שלהם מיוחסות עבירות של סמים בלבד, אייבי אברג'יל, אחיו של יצחק, האחים דודו ואילן בן שטרית, מראשי ארגון הפשע באילת, וחנוך עצמון, ראש הכנופייה מראש העין.

במשטרה בטוחים שהצליחו להפיל את הארגון באמצעות עדויות דרמטיות המתייחסות ל"שנות הזוהר" שלו - השנים 2006-2003. עם זאת, נראה כי חלק מן החשדות שמיוחסים לעצורים, לפחות בעניין הסמים, נראות ממחוזרות מעט. זאת, מאחר שאברג'יל ממשיך לשאת את עונשו בעיקר על חשדות מן הסוג הזה, הקשורות להברחת סמים לארצות הברית. דווקא ניסיונות החיסול של זאב רוזנשטיין, בהם זה מ-2003 שבו נהרגו שלושה אזרחים חפים מפשע, והיעלמתו של העבריין מיכה בן הרוש, מסתמנות כחידוש הגדול.

הסיפור המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully