וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "תומך בחזון של שתי מדינות לשני עמים"

בפתח פגישתו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי בירושלים, התייחס ראש הממשלה לסכסוך עם הפלסטינים ואמר: "אני מחויב לשלום". הפלסטינים: עד סוף יוני נגיש לבית הדין הבינלאומי מסמכים נגד ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (רביעי) כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות לשני עמים לסכסוך עם הפלסטינים. "אני מנצל הזדמנות זו לחזור על מחויבותה של ישראל לשלום ועל מחויבותי לשלום", אמר נתניהו בפתח פגישתו בירושלים עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. "איני תומך בפתרון מדינה אחת, איני מאמין שזה פתרון כלל. אני תומך בחזון של שתי מדינות לשני עמים – מדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינה היהודית". אין זו הפעם הראשונה שנתניהו אומר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות מאז נאום בר אילן.

הוא התייחס גם לאיום האיראני ואמר: "האויב הגדול ביותר של השלום הוא איראן. איראן מאמנת ומחמשת את מחבלי חיזבאללה בלבנון ואת מחבלי חמאס בעזה. איראן פותחת חזית טרור שלישית נגד ישראל ברמת הגולן והיא מתמידה בתכניתה הגרעינית. אני מאמין שתכנית זו היא האיום הגדול ביותר על האזור ועל העולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בירושלים, 20 במאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומוגריני בירושלים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

על ההסכם בין המעצמות לרפובליקה האיסלאמית, הוסיף ראש הממשלה: "ההסכם המתגבש עם מעצמות העולם מסייע לאיראן להמשיך לפתח את יכולותיה לייצר נשק גרעיני, ונותן לכך לגיטימציה. בהקלה בסנקציות בטרם עת, ההסכם יעניק לאיראן מיליארדי דולרים שבהם תוכל לממן את תוקפנותה ואת מסע הטרור העולמי שלה. אם נרצה לדעת מה יקרה עם איראן כתוצאה מהסכם זה, צריך רק לראות מה קרה בקוריאה הצפונית כתוצאה מההסכם ההוא - למרות הביקורות ולמרות ההתחייבויות, קוריאה הצפונית הפכה למעצמה גרעינית".

מוקדם יותר היום אמר חבר הועדה המרכזית של פתח, מוחמד שתייה, כי צוות פלסטיני של עורכי דין מהקהילה הבינלאומית מגבש מסמכים הקשורים בהתנחלויות ובמבצע "צוק איתן" והם יוגשו לבית הדין הפלילי בהאג עד סוף חודש יוני. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי במהלך פגישתו עם השגריר הסיני החדש ברמאללה, הסביר שתייה כי הפלסטינים ינקטו צעדים בינלאומיים משום שהם אינם רואים כוונה אמיתית לשלום מהצד של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully