וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון לבן דהן: מצטער שלא עודכנת בביטול ההפרדה באוטובוסים

21.5.2015 / 0:24

שר הביטחון שוחח עם סגנו והביע צער על כך ששלח אותו לנמק את ההחלטה על בימת הכנסת, מבלי לספר לו שהיא בוטלה. בשיחה אמר לו כי הוא מקווה שהדבר לא יפגע ביחסי העבודה התקינים של השניים

צילום: שלומי גבאי, דוברות שר הביטחון, ערוץ הכנסת, רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר, קריינות: לירון בארי

שר הביטחון משה יעלון התקשר אתמול (רביעי) בשעות אחר הצהריים לסגנו, אלי בן דהן, והצטער בפניו על שנשלח מוקדם יותר לבימת הכנסת כדי לנמק את ההחלטה לקיים הפרדה בקווי האוטובוס ביהודה ושומרון, מבלי לעדכן אותו שהיא בוטלה. בשיחתם אמר לו כי הוא מצטער שהעמיד אותו במצב לא נעים, והוסיף כי מדובר היה באירוע מתגלגל והוא לא הספיק לעדכן אותו על השינוי בהחלטה. לבסוף, אמר כי הוא מקווה שהדבר לא יפגע ביחסי העבודה התקינים של השניים.

הבוקר הגיש חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) שאילתה דחופה לשר הביטחון בנוגע להחלטת מערכת הביטחון להפעיל קווים נפרדים לאוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון. בזמן שבן דהן נימק מעל הבמה מדוע אין בעיה בהחלטה, אמרה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) כי ראש הממשלה ושר הביטחון החליטו להשעות את ההחלטה. סגן השר הגיב על כך: "אני מודה שאני מופתע מההשעיה, ואומר בגילוי לב שלא ידעתי על כך ולא עדכנו אותי. אני חושב שלא ראוי לשלוח אותי להשיב תשובה מבלי שאדע על כך". הוא הוסיף: "הבוקר אני מתחיל בתפקידי. אני מודה שזה מהלך לא נכון ולא ראוי, ואני אלמד אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אירוע מתגלגל". בן דהן ויעלון/מערכת וואלה, צילום מסך

גם בתוך הליכוד מעוררת החלטתו של יעלון מבוכה. חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) פנה ליו"ר הסיעה, צחי הנגבי, ודרש כי ביום שני הקרוב תדון הסיעה בהחלטתו של שר הביטחון לדחות את יישום הצעד בכמה חודשים. לדברי מקורביו, "מההיכרות איתו - אם דרישתו לא תתקבל יהיה שמח".

"אני מצטער על שינוי ההחלטה ומקווה שהסערה המכוונת של גורמי שמאל קיצוני ובעידוד התקשורת לא יובילו לביטול ההחלטה הנכונה והמתבקשת שהשר קיבל אמש", אמר חזן מוקדם יותר. לדבריו, "נבחרה ממשלה, יש לה אג'נדה ברורה, והיא ביטחון לאזרחיה בכל רחבי הארץ - וגם ביהודה ושומרון. אסור שחברות יושבי בתי הקפה בשינקין יקבעו את סדר היום של המדינה. אמשיך לעמוד לצד השר במאבק למען מפעל ההתיישבות, מאבק שמונע ממציאות ולא משיקולים זרים, וביניהם החשש גם מהתערבות בג"ץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ח"כ אורן חזן עם בני משפחתו לקראת השבעת הכנסת ה-20 מרץ 2015. עומר מירון
יבקש לדון בביטול ההחלטה. חזן/עומר מירון

בין המתנגדים לתכנית ההפרדה היה השר לשעבר גדעון סער מהליכוד, שיצא נגד ההחלטה המקורית בחשבון הטוויטר שלו. "ההחלטה על ההפרדה באוטובוסים שגויה וגורמת נזק חמור להתיישבות היהודה ושומרון ולתדמיתה של ישראל בעולם. היא לא יכולה להישאר על כנה". ראש צוות המו"מ של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר כי מדובר ב"עוד צעד מצער של ממשלת נתניהו שמייסדת משטר אפרטהייד". בשיחה עם וואלה!NEWS אמר עריקאת כי ההצהרות של נתניהו בנושא ירושלים, העברת משרד התרבות למזרח העיר, ותוכניות הבנייה בירושלים נועדו כולן להחריב את פתרון שתי המדינות.

גם דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, היה מהמתנגדים להפרדה. "ההחלטה המקורית היוותה פגיעה קשה במעמדנו ביהודה ושומרון. אני שמח שראש הממשלה התערב וההחלטה הושעתה. אני מניח שההשעיה היא הלכה למעשה ביטול וטוב שכך", אמר.

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015. שלומי גבאי
"אין הפרדה". פלסטינים במעבר אייל, אתמול/שלומי גבאי

אתמול בשעות הצהריים, זמן קצר לאחר ההחלטה על ההקפאה, הכחיש יעלון את השתלשלות האירועים. "אין שום הפרדה בנסיעה בין ערבים ליהודים באוטובוסים בתחבורה הציבורית ביהודה ושומרון", קבע שר הביטחון. "לא היה שום דיון על זה, לא התקבלה שום החלטה על זה ולא תתקבל שום החלטה על זה".

לדבריו, מדובר בבדיקה לגיטימית של מדינה ריבונית: "קיימת פרצה ביטחונית, שזיהה אותה גם מבקר המדינה בדוח שהוציא כבר ב-2011, שאין שום בקרה על אלה שיוצאים לעבוד בישראל בחזרתם. ובעצם התחלנו השבוע פיילוט, ניסוי, בארבעה מעברים ביהודה ושומרון, של בדיקת הפועלים היוצאים לעבוד בישראל, בדיקתם כאשר הם חוזרים. סגירת מעגל. כל מדינה מתוקנת רשאית ובמיוחד במצב הביטחוני הרגיש שלנו, לבדוק את הנכנסים והיוצאים. בזה מדובר ולא בשום דבר אחר".

(עדכון ראשון: 19:55)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully