וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיכוניסטים צלחו את הבגרות המאיימת ביותר: "היה הוגן"

רועי שרון, יאיר אלטמן ורויטל בלומנפלד

20.5.2015 / 20:28

למרות החששות מהבגרות במתמטיקה והטלטלות שעברו התלמידים בימים האחרונים, לאחר שמשרד החינוך שינה את נהלי ההיערכות לבגרויות, רובם עברו אותה בתחושה שלא ניסו להכשיל אותם. "משרד החינוך הנפיק מבחן מאוזן"

כתב: יאיר אלטמן, צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

אחרי הטלטלות שעברו תלמידי התיכונים בימים האחרונים בעקבות ההדלפות של מבחני הבגרות, שינויי הרגע האחרון בהיערכות להם והלחץ הגובר – ניגשו היום (רביעי) כ-180 אלף בני נוער בכיתות י"א ו-י"ב בכל רחבי הארץ לבחינת הבגרות במתמטיקה, שנחשבת לקשה ביותר. סבב הבחינות של שאלוני שלוש, ארבע וחמש יחידות החל בשעה 13:00 והסתיים בשעה 20:00 בערב עם סיום הבחינה האחרונה.

אך למרות החששות מפני הבחינה, שהפכה בשנים האחרונות למאיימת יותר עבור התלמידים לאחר שלפני שנתיים הונפקה בחינה קשה באופן יוצא דופן, רובם יצאו בתחושה שמשרד החינוך היה הוגן איתם. "הבחינה הייתה הוגנת ויצאתי בהרגשה טובה", אמרה עינב כהן, תלמידת כיתה י"ב בתיכון "עירוני ג'" במודיעין, שניגשה לבגרות ברמה של חמש יחידות. "אני חושבת שמשרד החינוך הנפיק מבחן מאוזן מבחינת רמת הקושי וכזה שאפשר להתמודד איתו".

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"משרד החינוך מצא את האיזון"/נועם מושקוביץ

היא הוסיפה כי היא וחבריה ניגשו לבחינה עם חששות לא מעטים בגלל תקריות העבר. "בעקבות בחינות הבגרות בשנים קודמות, חששנו שדווקא השנה יהיה המבחן הקשה ביותר", הסבירה. "לפני שנתיים התקיים מבחן קשה מאוד וכתוצאה מכך, בשנה שעברה הייתה בגרות קלה מאוד. מהסיבה הזו התכוננו בכיתה לכל רמת קושי שתהיה, אבל כשקיבלנו את הבחינות יכולנו להתמודד איתן ללא כל בעיה".

שניר כרמלי, תלמיד כיתה י"ב בתיכון "רבין" שבקריית ים, ניגש גם הוא לבחינת הבגרות ברמת חמש יחידות וסיפר כי לתחושתו המבחן תאם לרמת התלמידים. "הבחינה הייתה הוגנת ולדעתי מי שלמד הרבה והתכונן הצליח בה", אמר. "אני חושב שמאז שלפני שנתיים התקיימה בחינת הבגרות הקשה ביותר במתמטיקה, משרד החינוך מצא את האיזון ברמת הקושי של התלמידים שנבחנים ברמת חמש יחידות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"התכוננו לכל רמת קושי שתהיה"/נועם מושקוביץ

גם ספיר מוסצ'ו, תלמיד כיתה י"ב בתיכון "גימנסיה ע"ש יצחק נבון" שבחולון הסכים כי הייתה בחינה הוגנת. "היא לא הייתה קלה כמו שהייתה בשנה שעברה, אבל גם לא קשה כמו שהייתה לפני שנתיים", אמר. "השאלות לא היו מכשילות והרמה הייתה בינונית והגונה".

לעומתם, ולריה גמרמן, תלמידת כיתה י"ב מתיכון "אורט למדעים וטכנולוגיה" שבחולון, טענה שלא הייתה פרופורציה ברמת הקושי בשאלות הבחינה השונות. "מועד ב' – אין ברירה", אמרה לאחר שיצאה מהבחינה ברמת חמש יחידות. "לא הייתה פרופורציה בין השאלות בבחינה - אחת קשה מדי ואחת קלה מדי. בחלק הראשון לא הצלחתי לפתור שאלה שלמה כי היא הייתה קשה מאוד, התעכבתי הרבה זמן כי לא ידעתי אפילו איך להתחיל אותה ומה אני אמורה לעשות. לעומת זאת, בחלק השני היה קל מאוד. אני חושבת שהשנה הייתה בחינה קשה לחמש יחידות ופחות הוגנת".

הנהלים החדשים לא יושמו במלואם

בעקבות מחאת מנהלי בתי הספר והתלמידים, משרד החינוך חזר בו מההחלטה לשלוח את שאלוני הבגרות בדואר אלקטרוני ולחייב את התלמידים להתכנס בכיתות למשך 45 דקות לפני הבחינה, ובמקום זאת, הוחלט כי התלמידים יפקידו את הטלפונים הניידים שלהם חצי שעה לפני תחילת הבחינה והטפסים יובאו באמצעות שליחים עד לפתח בית הספר. אך לדברי התלמידים – לא היה שינוי של ממש בנהלים.

"שום דבר מזה לא קרה בשטח", אמרה גמרמן. "לא לקחו לנו את הטלפונים, אלא אמרו לנו לכבות אותם ולשים אותם בתיקים שהיו בקדמת הכיתה. זה מה שהיה עד היום. לעומת זאת, ישבה מורה בכיתה שלא נתנה לנו לצאת מהכיתה במשך חצי שעה לפני תחילת הבחינה. כלומר, את הטלפונים לא לקחו אבל כן סגרו אותנו בכיתה".

"הגענו חצי שעה לפני המבחן לכיתה, שמנו את הטלפונים כבויים על השולחן של המשגיח או בתיק שהיה בקדמת הכיתה", סיפרה עינב כהן על הנהלים ב"עירוני ג'" במודיעין. "רבע שעה לפני תחילת הבגרות לא יכולנו לצאת מהכיתה, רק לשירותים".

משרד החינוך: אף שאלון לא הודלף

משרד החינוך אישר כי הבחינות עברו בהצלחה מרובה, ואף שאלון בחינה לא הודלף. עם זאת, בשאלון הבחינה בשלוש יחידות נפלה טעות דפוס ששיבשה את אחת השאלות והתלמידים נאלצו לחכות מעט להדפסת התיקון לטעות. למעט זאת לא נרשמו תקלות. כל בית ספר הגדיר "נאמן פלאפונים", איש צוות שהיה אחראי על הטלפונים הסלולריים שהתלמידים הפקידו חצי שעה לפני הבחינה. זאת, בשל החשש של התלמידים והנהלת בתי הספר שהמכשירים ייגנבו.

בחינת הבגרות התקיימה על פי הנהלים החדשים. כמחצית מבתי הספר קיבלו את השאלונים ישירות ממשרד החינוך, באמצעות שליחים. כמו כן, לכל בית ספר הוצמד מלווה מחוזי אשר ליווה את מהלך הבחינה. בבתי הספר האחרים מונו שני נאמנים מטעם בית הספר, אשר אספו את מעטפת הבחינות מסניף הדואר. הנאמנים חתמו על מעטפת המבחנים בסניף הדואר והופקדו על שמירתם עד לחלוקת הבחינות.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully