וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי בן לאדן נחשפים: "יש להילחם בארה"ב ולא במשטרים באזור"

ממסמכים מסווגים שנתפסו בזמן חיסול מנהיג אל-קאעדה עולה כי הוא קרא לתומכיו להתמקד בתקיפת אמריקנים ולא במדינות ערב. הזרוע של הארגון בעיראק, שלימים תהפוך לדאעש, מוזכרת אף היא במכתבים

תצלומים של אוסמה בן לאדן במחבואו ההררי באזור טורה בורה - אפגניסטן, 1996. משרד המשפטים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
להימנע ממלחמות עם מוסלמים. אוסמה בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים האמריקני

מתוך מתחמו המבוצר בפקיסטן הפציר אוסמה בן לאדן בתומכיו להישאר ממוקדים בתקיפת מטרות אמריקניות, ולהימנע ממלחמות בין מוסלמים – כך עולה מיותר ממאה מסמכים מסווגים שנחשפו היום (רביעי) ושופכים אורח חדש על דרך פעולתו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר. המסמכים נתפסו במאי 2011, במהלך הפשיטה של הכוחות האמריקניים המיוחדים על המקום שבו הסתתר בן לאדן, שבסופה חוסל, ופורסמו בסוכנות הידיעות הצרפתית.

המסמכים הותרו לפרסום בעקבות דרישה של פוליטיקאים אמריקנים ועל רקע ביקורת על הסתרת מידע מצד סוכנות הביון המרכזית (CIA). שחרורם הגיע כמה ימים לאחר שהעיתונאי סימור הירש טען כי וושינגטון שיקרה לגבי פרטי המבצע שהביא לחיסול בן לאדן.

מדיונים אסטרטגיים ותיאולוגיים ועד לנהלי יום-יום שעסקו בכספים ובאמצעי זהירות, המסמכים מגלים כי האדם שעמד מאחורי פיגועי 11 בספטמבר היה עסוק בתכנון התקפה ראוותנית נוספת נגד המערב. כמו כן, בהכרתו את תקיפות המל"טים נגד בכירי הארגון, התייחס בן לאדן פעמים רבות למקומות מסתור וייעץ נגד התקשרויות דרך הדואר האלקטרוני. הוא גער בלוחמי הארגון שהתאספו בקבוצת גדולות וחשש מכך שמכשיר ריגול מזערי הוחדר לבגדיה של רעייתו.

לקריאה נוספת על חיסול בן לאדן
נחשפו תמונות נדירות של מקום המסתור של אוסמה בן לאדן
מי באמת חיסל את אוסמה בן לאדן?
"בן לאדן הוטבע באוקיינוס באמצעות 140 קילו ברזל"

לוחמי דאעש בעיר רמאדי – עיראק, 17-18 במאי 2015. יוטיוב, צילום מסך
"ההזדמנות האחרונה שלך לאחות את השבר בג'יהאד". לוחמי דאעש ברמאדי/צילום מסך, יוטיוב

כמו כן, הוא שרטט תכנית לגידול דור חדש של מנהיגים שיהיו מוכנים לקחת את הסיכון ולהצטרף לארגון, ומקורביו שוחחו על הדרכים להברחת בנו המועדף של בן לאדן ומי שסומן כיורשו המיועד, חמזה, לפקיסטן. תוך כדי הזכרת התנגדותו של הציבור האמריקני למלחמת ויטנאם, טען בן לאדן כי הדרך היחידה לשנות את מדינות החוץ של ארצות הברית היא "להתחיל לפגוע באמריקה כדי להכריח אותה לנטוש את המנהיגים האלו ולעזוב את המוסלמים לנפשם".

עם זאת, המסמכים הדגישו גם את המחלוקות העמוקה בין ארגוני הג'יהאד העולמי סביב הדרך שבה יש לנהל את קמפיין הטרור שלהם. בן לאדן הזהיר כי עימותים עם משטרים במזרח התיכון יסיטו את פעילי הטרור מפגיעה באויב האמיתי – ארצות הברית. "עלינו להפסיק לפעול נגד כוחות הצבא והמשטרה בכל האזור, במיוחד בתימן", כתב. בן לאדן נדהם מגל המהומות ברחבי מדינות ערב שהחל ב-2010, והפציר באנשיו לנצל את הרגע ולגייס את הצעירים המוסלמים.

נוסף על כך, במכתבים הייתה התייחסות גם לזרוע של הארגון בעיראק – שתהפוך לימים לארגון "המדינה האיסלאמית", שכיום זוכה לתמיכה גדולה יותר מאל-קאעדה. בן לאדן וסגנו דאז, איימן א-זווהרי, שמשמש כיום מנהיג הארגון, קיבלו מכתבים זועמים מתומכי אל-קאעדה בעיראק, שקראו להם לגנות את שפיכות הדמים במדינה. "חזית הג'יהאד והרפורמה" הזהירה במכתב ממאי 2007 את בן לאדן כי "אללה ישפוט אותך על כך שתמכת במעשי אל-קאעדה בעיראק מבלי שגינית את מעשיהם שבוצעו בשמך. אם אתה עדיין יכול, זאת ההזדמנות האחרונה שלך לאחות את השבר בג'יהאד שעומד להתרחש בעיראק, בעיקר על ידי אנשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully