וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הספיק למנוע עימות מול אירופה: "הכיוון היה מחאה חריפה"

20.5.2015 / 14:36

הפיילוט להפריד בין יהודים לפלסטינים באוטובוסים בגדה יצא לדרך דווקא ביום שבו מגיעה שרת החוץ של האיחוד לישראל. ההחלטה לבטל אותו מנעה משבר דיפלומטי, אולי גם מול ארה"ב. "שמחים שכך זה נגמר"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

ההחלטה שקיבל הבוקר (רביעי) ראש הממשלה נתניהו בדבר השעיית תכנית משרד הביטחון להפרדה בין ישראלים ופלסטינים באוטובוסים, הצליחה למנוע משבר דיפלומטי חריף שכבר החל להתאסף. עצם העובדה שהתכנית אושרה על ידי שר הביטחון יעלון ועמדה לצאת לפועל, גרמה נזק תדמיתי לישראל, אולם במשרד החוץ סבורים שהתערבותו של נתניהו והודעתו המהירה על גניזת התכנית, תצליח לצמצם את גודל הנזק.

דיפלומטים מארבע שגרירויות אירופאיות חשובות בתל אביב, סיפרו לוואלה!NEWS כי בשגרירויות שלהם נערכו בשעות הבוקר דיונים בנושא וכן דנו כיצד יש להגיב על התכנית. "הכיוון היה מחאה חריפה שתגיע לא רק מהשגרירות פה בארץ, אלא גם מהממשלה בבית", סיפר אחד מהם, "אבל ההודעה הישראלית על שינוי המדיניות הגיעה לפני שהספקנו להגיב לפרסום המקורי. אנחנו שמחים שכך זה נגמר".

עוד בוואלה!NEWS:
למרות הזעם בממשל: נתניהו נחוש להשאיר בתפקיד את השגריר בארה"ב
אחרי הנתק: נתניהו נפגש עם ארדן והציע לו לשוב לממשלה
אחיו של המחבל מירושלים: "מאה אחוז שזו הייתה תאונה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
במשרד החוץ סבורים שהתערבותו המהירה תצמצם את הנזק. בנימין נתניהו ופדריקה מוגריני/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו לא היה זקוק להודעות הגינוי האירופאיות שטרם נוסחו כדי להבין את גודל הנזק. מאז שעות הבוקר המדיניות החדשה כבשה את הכותרות באירופה, ומצאה את דרכה גם לכלי תקשורת מובילים בארצות הברית. אך לא די בכך, הבוקר גם נחתה בישראל שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, שאמורה לפגוש את נתניהו בשעות הערב בלשכתו, מה שמחזק את התזמון הגרוע של הפרשה. מוגריני הגיעה ארצה כדי לנסות לקדם משא ומתן ישראלי-פלסטיני חדש, ובכך למנוע יוזמות לסנקציות על ישראל במוסדות האיחוד. אך ככל הנראה, תכנית ההפרדה באוטובוסים הייתה מטרפדת את הניסיון.

מעבר למשבר הפוטנציאלי עם אירופה, את נתניהו הטרידה בעיקר הזירה האמריקנית, שם הפרדה גזענית באוטובוסים מזוהה עם התקופה האפלה של הסגרגציה בין שחורים ללבנים במדינות הדרום. בתקופה שבה ראש הממשלה מנהל מאבק פוליטי קשה מול נשיא ארצות הברית בנושא ההסכם עם איראן, צביעת ישראל בצבעים אלו הייתה הדבר האחרון שהוא זקוק לו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אם המדיניות הזו בכל זאת תתקיים - ניאלץ לבקש מישראל הסברים"

שינוי הכיוון המהיר של נתניהו צפוי אמנם למתן את הביקורת, אבל באיחוד האירופי מתכוונים להמשיך ולעקוב מקרוב אחר ההתנהלות הישראלית בנושא האוטובוסים, על רקע החשש שההודעה על השעיית המדיניות תהפוך בפועל לביצוע איטי וזהיר יותר שלה, עם תוצאות זהות בסוף הדרך. "הנושא הזה יקבל תשומת לב מוגברת בחודשים הקרובים", הסביר אחד הדיפלומטים ששוחחו עם וואלה!NEWS. "אם נראה שיש סימנים שהמדיניות הזו בכל זאת מתבצעת, ניאלץ לבקש מישראל הסברים".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully