וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבושם שלך משגע": ההטרדה המינית שעלתה למנהל ביוקר

20.5.2015 / 9:48

בית הדין לעבודה בירושלים חייב מנהל תחזוקה בחברת תקשורת לשלם 7,000 שקלים פיצוי לעובדת הניקיון שעבדה תחתיו, בעקבות הערה על הבושם החזק שלה. הוא זוכה ממעשה מגונה. לטענתו התלונה היא ניסיון לנקום בו

אילוסטרציה. ShutterStock
"בושם משגע"/ShutterStock

בית הדין לעבודה בירושלים הרשיע לאחרונה מנהל תחזוקה בחברת תקשורת מובילה בהטרדה מינית של עובדת כפופה, וחייב אותו לשלם לה פיצוי של 7,000 שקלים. הסיבה: הוא העיר לה שהיא עושה שימוש ב"בושם שמשגע אותו".

המקרה אירע לפני כשנתיים, ובעקבותיו החליטה עובדת הניקיון לתבוע את המנהל. בתביעה טענה כי לא רק שהוא העיר את ההערה המינית, אלא גם ביצע בה מעשים מגונים. המנהל הכחיש כל חשד למעשה מגונה, אך הודה שהעיר לה על הבושם - מכיוון שהיה, לטענתו, חזק מידי. עוד טען המנהל במשפט שהתנהל נגדו כי הסיבה האמיתית לתלונה היא ניסיון של עובדת להתנקם בו. זאת, אחרי שחשף כי היא רימתה את החברה – בכך שגבתה תשלום בעבור שעות עבודה, שבהן עבדה למעשה בעסק צמוד באותו בניין.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
קריסת ארגוני הפשיעה: גויסו שלושה עדי מדינה
בהוראת יעלון: תחבורה ציבורית נפרדת ליהודים ופלסטינים בגדה
עם הנהלים החדשים: כך תעברו בשלום את הבגרות במתמטיקה

בית הדין דחה את טענותיה של העובדת בנוגע למעשה המגונה, אך הרשיע את המנהל, על פי הודאתו, בהטרדה מינית בעניין ההערה על הבושם. בנוסף, הוטל קנס של 35 אלף שקלים על החברה, אחרי שנמצאו בה "כשלים ממשיים בהתנהלות האחראים על הטיפול בנושא הטרדות מיניות". פסק הדין ניתן בחודש אפריל אך בימים האחרונים הותר לפרסום.

"אנחנו מקבלים בסיפוק את העובדה שבית הדין קיבל את גרסת מרשי במלואה, לאחר שנתיים של משפט, וקבע שלא ביצע במתלוננת מעשים מגונים ולא נגע בה", אמר לוואלה!NEWS עורך הדין אריאל עטרי, שייצג את המנהל. "הקביעה שהערה על בושם היא אסורה - מעמידה בסכנה ממשית את יכולת התקשור בין גברים ונשים. בפרט נכונים הדברים שבמקרה זה, כאשר ההערה הייתה בגלל ענן בושם כבד שליווה את המתלוננת והפריע למרשי, באמת ובתמים, בלי שום קונוטציה מינית".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully