וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת ארגוני הפשיעה: גויסו שלושה עדי מדינה

מגעים להסדר עם עדי מדינה נוספים. שם הקוד שהביא למידע הזהב: "בואינג". ה-FBI היה מעורב בחקירה. בכיר במשטרה: "שיתפנו פעולה בין יחידות משטרה במספר מדינות"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

(צפו: ריאיון עם ניצב בדימוס יוסי סדבון, לשעבר מפקד מחוז ת"א: "מרגיש הקלה")

"בואינג" - זה שם הקוד שניתן למידע הזהב שהביא להפללת האחים איציק ומאיר אברג'יל ולפתיחת פרשת 512, שבמסגרתה נעצרו ביום שני האחרון יותר מ-50 חשודים, רובם בכירים בעולם הפשע הישראלי, כחלק מפענוח של כ-40 פרשות מ-12 השנים האחרונות, ובהן מעשי רצח, ניסיונות חיסול ועבירות חמורות נוספות. כמו כן, לוואלה!NEWS נודע כי המשטרה הצליחה לגייס שלושה עדי מדינה במסגרת הפרשה וכי מתקיימים מגעים לגיוס עדי מדינה נוספים, לא רק בישראל.

פריצת הדרך בפרשה התאפשרה בזכות שיתוף פעולה בין משטרת ישראל, הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (ה-FBI) ויחידת משטרה באחת ממדינות דרום אמריקה. "מדובר בחקירה חוצת יבשות עם שיתוף פעולה בין יחידות משטרה במספר מדינות", אמר גורם במשטרה. לדבריו, "לאמריקנים היה חלק נכבד בחקירה. הם סייעו לא רק באיסוף חומרי החקירה, אלא סיפקו מעטפת לוגיסטית לחלק מהפעולות שבוצעו בפרשה".

עוד בנושא בוואלה!NEWS:
העבריינים מסמנים: זה האיש שהביא לקריסת האימפריה
האחים אברג'יל חשודים ב"פיגוע" בתל אביב בו נהרגו 3 חפים מפשע
"כשיצחק נותן הוראה זה מבוצע, בלי חוכמות": פרופיל העבריין מס' 1

צו מעצר שהוצא על ידי האינטרפול. אתר האינטרפול, אתר רשמי
עד המדינה, מתוך צו מעצר שהוצא לו באינטרפול/אתר רשמי, אתר האינטרפול

בקרב גורמים עבריינים בישראל גברו אתמול ההערכות כי פושע בכיר שנמלט מישראל שלוש שעות לאחר ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ב-2003, שבו נהרגו שלושה אזרחים חפים מפשע, הוא אחד מעדי המדינה שהמשטרה הצליחה לגייס. אם אכן הוא עבר צד ומשמש עתה עד מדינה, מעריכים גורמים המזוהים עם ארגוני פשיעה, הדבר הוא בבחינת "גיוס יהלום" עבור לובשי המדים, שכן מדובר בעבריין המשתייך למעמד הבכיר ביותר בעולם הפשע המאורגן.

עד המדינה שגויס הצליח להביא לקידום בחקירה שהייתה תקועה זה יותר מעשור. זאת, לאחר שבעבר המשטרה הצליחה לגייס עד מדינה בפרשה, אולם לא השכילה לאסוף די ראיות כדי לגבש כתב אישום נגד החשוד המרכזי בפרשה, שנעצר אף הוא בגל המעצרים הנוכחי.

העבריין שעל פי הערכות משמש עתה עד מדינה, נולד במרכז הארץ, הסתכסך עם אנשי ארגון פשיעה גדול אחר והפך לאחד העבריינים הבכירים ביותר שצמחו בישראל בארבעים השנים האחרונות. בעבר יוחס לו רצח של ראש ארגון פשיעה באחת ממדינות אירופה. הוא שוהה בחו"ל זה יותר מעשור ונחשב לעבריין מבוקש על ידי האינטרפול. ה-FBI, משטרת ישראל וגורמי אכיפה אחרים דרשו באותו עבריין ואף ביקשו סיוע מהאינטרפול בלכידתו. בין היתר, הוא נחשב לאחד מבכירי סוחרי האקסטזי בארצות הברית ובדרום אמריקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת המעצרים בפרשה נעצרו כאמור כ-50 דמויות מפתח, בהם ראשי ארגוני הפשיעה - האחים יצחק ומאיר אברג'יל. יצחק חשוד, בין השאר, ברצח, בניסיון רצח ובעבירות סמים. מאיר חשוד ברצח, ניסיון רצח, חברות בארגון פשיעה, בסחר סמים ובעבירות מרמה.

יחד עם צמד האחים נעצרו ב"פרשה 512" עשרות ראשי ארגוני פשיעה הכפופים אליהם מירושלים, מראשון לציון, מבת ים והשפלה ומאילת, בהם אבי רוחן, שמעצרו הוארך הבוקר ב-15 ימים. הוא חשוד ברצח, בניסיון רצח ובסחר באמצעי לחימה. שני עצורים נוספים הם צמד האחים דודו ואילן בן שטרית, ראשי הסניף של ארגון אברג'יל באילת. הם חשודים בעבירות סמים ומעצרם הוארך ב-13 ימים. גם מעצרו של מוטי חסין - בכיר בארגון הפשע של העבריין יצחק אברג'יל - הוארך ב-13 ימים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המעורבים בפרשה בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה הותרו לפרסום ארבע מהפרשות שבגינן נעצרו עשרות העבריינים. הפרשה הראשונה היא ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בתל אביב בדצמבר 2003 - שכאמור מעורב בה לכאורה עד המדינה. האירוע התרחש בשעה שרוזנשטיין, שהוגדר בעבר היעד מספר 1 של המשטרה, נכנס לחנות להמרת מטבע ברחוב יהודה הלוי בעיר. מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן בתקרת החנות התפוצץ וגרם למותם של שלושה אזרחים חפים מפשע – משה מזרחי בן 28 מאילת, נפתלי מגד בן 19 מאשדוד ורחמים סרויה, בן 43 מתל אביב. 38 אנשים נוספים בהם רוזנשטיין נפצעו באירוע, שכונה על ידי מפכ"ל המשטרה דאז, שלמה אהרונישקי, כ"פיגוע פלילי".

פרשת סמים חובקת עולם

עוד פרשה הקשורה לרוזנשטיין היא ניסיון חיסולו בגני התערוכה בצפון תל אביב ביוני 2003. רוזנשטיין מרצה בימים אלה עונש מאסר של 17 שנים בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וקשירות קשר לייבוא וסחר בסם.

פרשה נוספת שהתיר בית המשפט לפרסם היא היעלמותו של העבריין מיכה בן הרוש לפני כמה שנים בדרום אפריקה. בשנת 2005 נעלם העבריין ועד היום לא נמצא. במשטרה פתחו בחקירה פלילית והחשד הוא כי ראשי הארגונים העצורים קשורים להיעלמותו, ואולי אף לחיסולו.

הפרשה הרביעית שהותר לפרסמה מוגדרת על ידי המשטרה כ"פרשת סמים חובקת עולם". במשטרה חושדים כי בין 2002-2003 הצליחו האחים אברג'יל להקים רשת סחר בינלאומית מצליחה בסם אקסטזי. לפי המשטרה, אברג'יל הוא כיום ספק האקסטזי מהגדולים שבארצות הברית. כמו כן, הוא פועל לפי החשד גם במדינות באירופה ובישראל. במשטרה מאמינים כי הם הצליחו לפענח את רשת ההברחות באמצעות עדי מדינה שמעידים על כך, ביניהם אדם הנחשב למקורב מאוד לאחים אברג'יל.

יעקב שמעון (עקא) ראש ארגון פשע שחשוד בפרשת 512 של ארגון הפשע אברג'יל, בלה"ב 433. מאי 2015. צילום: מוטי קמחי, פול צלמים
יעקב שמעון/פול צלמים, צילום: מוטי קמחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully