וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח לחמאס: הפסיקו את המשא ומתן הישיר מול ישראל

19.5.2015 / 21:24

דובר הארגון התייחס לדיווחים על מגעים ישירים בין חמאס וישראל להקמת נמל ימי צף מול חופי רצועת עזה. לפי פתח, המגעים "נוגדים את האינטרס הלאומי" ומשרתים את האינטרס הישראלי בלבד

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך ביקורו במוסקבה, 13 באפריל 2015. רויטרס
מגעים ישירים בין חמאס וישראל נוגדים את האינטרס הלאומי. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן/רויטרס

דיפלומטים ערביים מסרו היום (שלישי) לעיתון הירדני "א-דוסתור" כי ישראל מקיימת מגעים ישירים עם חמאס, בין היתר בנוגע להקמת נמל ברצועת עזה. בתגובה, קרא פתח לחמאס להפסיק באופן מידי את המגעים אשר "נוגדים את האינטרס הלאומי הפלסטיני".

בהודעה שפרסם דובר הפתח, אוסאמה אל-קוואסמי, אשר פורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא", הוא ציין כי השיחות בין שני הצדדים משרתות את ישראל "שחותרת להפריד בין רצועת עזה לפלסטין". הוא אף הדגיש כי הרשות הפלסטינית היא הגורם המוסמך היחיד שיש לו את הזכות לנהל שיחות עם ישראל לסיום הכיבוש.

אחמד יוסף, אחד מאנשי חמאס ברצועה, אמר בחודש שעבר כי מתקיימים מגעים בין הארגון וישראל בנוגע לרגיעה באמצעות מתווכים טורקיים. לדבריו, המגעים הללו כוללים "הפתעות" בנוגע לסוגיית האסירים. בנוסף לכך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן טען לאחרונה כי ישראל וחמאס מנהלים ביניהם מגעים ישירים.

עוד בוואלה חדשות:
עובדי כיל זועמים: ההנהלה מסכסכת בינינו כדי לפגוע במשא ומתן
השוטר המאובטח במדינה: זהו החוקר שמטיל אימה על ארגוני הפשע
נשות חיילים חרדים בפנייה מרגשת לשרה שקד: "פעלי נגד המסיתים"

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
"מגעים ישירים בין נציגי חמאס לישראל". יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל/AP

על פי הדיווח ב"א-דוסתור", השיחות בין חמאס וישראל נערכות באחת מבירות אירופה, ככל הנראה בחסות טורקיה, ונידונה בהן האפשרות להקים נמל ימי צף בין קפריסין הטורקית לרצועת עזה.

בחודש שעבר דווח בוואלה!NEWS כי קטאר וטורקיה גיבשו הצעה חדשה להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לחמאס. לפי מקורות פלסטיניים, טורקיה העבירה לישראל הצעה להפסקת אש למשך חמש שנים, שבמסגרתה יוקם מול חופי הרצועה נמל ימי צף שבו יעגנו ספינות שיובילו סחורה לרצועה, וזו תהיה נתונה לפיקוח של נאט"ו.

כמו כן, דווח כי השליח הקטארי מוחמד אל-אמעדי ביקר בישראל ואף נפגש עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים הפלסטיניים, אלוף יואב מרדכי. לפי המקורות, עיקרי התכנית הוצגו גם לנציגים של חמאס בטורקיה ובעזה על ידי שליחים טורקים וקטארים. עוד דווח כי הפרטים הובאו בפני בכירים ברשות הפלסטינית.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully