וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש בערב הסעודית: עורף ראשים וכורת איברים מקצועי

מודעת דרושים שפורסמו בפורטל הממשלתי בערב הסעודית מבקשות למצוא שמונה אנשים שיוציאו לפועל את עונשי המוות במדינה, אשר בדרך כלל נעשים באמצעות עריפת ראשים. הממלכה האיסלאמית נמצאת בראש רשימת ההוצאות להורג העולמית

מלך ערב הסעודית סלמאן. רויטרס
מקום שלישי ברשימת ההוצאות להורג העולמית. סלמאן, מלך סעודיה/רויטרס

הרשויות בערב הסעודית פרסמו אתמול (שני) מודעת דרושים באתר לחיפוש עבודות של השירות הציבורי במטרה למצוא שמונה מוציאים להורג. זאת, במטרה להשתלט על המספר העולה של עונשי המוות המבוצעים בממלכה האיסלאמית, אשר נעשים בדרך כלל באמצעות עריפת ראשים בפומבי.

על פי המודעה, אין צורך בכישורים מיוחדים עבור העבודה, מלבד היכולת "להוציא את הפועל את עונש המוות". עוד נמסר כי העבודה כוללת קטיעת איברים של נידונים לעונשים קלים יותר. לצד הבקשה נמצא קובץ להרשמה לתפקיד, שאותו ניתן להוריד ולשלוח. עם זאת, המודעה מדגישה כי השכר שייקבל המוציא להורג המתחיל נמצא בתחתית סולם השכר בשירות הציבורי.

עוד כתבות מהעולם:
כך ניצל דאעש את מזג האוויר בדרכו לכיבוש העיר האסטרטגית בעיראק
תפילה ללא מאמץ: מסגד על גלגלים יפעל ברחובות מוסקבה
בעקבות הפיגוע: המאייר הראשי של "שארלי הבדו" עוזב את העיתון

ערב הסעודית נמצאת בראש רשימת ההוצאות להורג העולמית – כך על פי ארגון זכויות האדם "אמנסטי". ב-2014 דורגה המדינה במקום השלישי אחרי סין ואיראן, ולפני עיראק וארצות הברית. על פי אמנסטי, לפחות 90 בני אדם הוצאו להורג במדינה בשנה שעברה. רוב המוצאים להורג הואשמו ברצח, אך 38 בני אדם הואשמו בעבירות סמים שונות. עוד נמסר כי כמחצית מהמוצאים להורג הם סעודים, ואחרים הם אזרחי פקיסטן, תימן, סוריה, ירדן, הודו, אינדונזיה, מיאנמר, צ'אד, אריתריאה, הפיליפינים וסודאן.

הרשויות בסעודיה לא הסבירו מדוע מספר ההוצאות להורג עלה לאחרונה, אך גורמים דיפלומטים טוענים כי ייתכן ומונו יותר שופטים – דבר המאפשר דיון ביותר ערעורים. פרשנים פוליטיים טוענים כי ייתכן והדבר משקף תגובה נוקשה ליציבות המעורערת באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully