וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בדק: האם יש צורך בגברים ולמה בכלל הם קיימים?

חדשות רעות בשבילכן בנות: מחקר חדש קובע שאתן זקוקות לגברים כדי להתקיים - כי רק בזכותם הדורות הבאים יהיו חזקים יותר ועמידים למחלות. מי המין החזק עכשיו?!

גבר מוקף בנשים. ShutterStock
בשביל מה אנחנו זקוקים לגברים? מחקר מצא: בלעדיהם - נכחד/ShutterStock

ביולוגים רבים תהו: מדוע האבולוציה מאפשרת למין הגברי להתקיים כשכל תרומתם להמשך קיומנו היא לספק זרע. מדוע בעצם המין האנושי אינו כולל רק נקבות שמסוגלות להכניס את עצמן להריון? הרי כמעט כל אישה תהיה מוכנה להודות שהעולם היה טוב יותר בלי גברים, אך תוצאות מחקר בריטי חדש מוכיחות שהם חשובים יותר משחשבתן.

על פי תוצאות המחקר, הגברים חיוניים עבור תהליך המכונה "בחירה מינית" - בו הנשים בוחרות את "החזקים" ומתרבות עמם - מה שמאפשר לדורות הבאים להיות חזקים יותר ועמידים למחלות. במילים פשוטות: הגברים קיימים - רק כי בלעדיהם כולנו נמות.

באוכלוסיה שבה לא קיימת תחרות בין זכרים, גם החלשים יזכו להתרבות - דבר שיוביל להיווצרות אוכלוסיות חלשות ופגיעות יותר מבחינה גנטית. המחקר, שפורסם השבוע בכתב העת Nature, מצא כי תהליך ה"בחירה המינית" משפר את מאגר הגנים, תורם לבריאות הדורות הבאים ויותר מכך - בזיווג של גבר ואישה - שילוב הגנים מקטין את הסיכון לחלות במחלות גנטיות. לשם השוואה, בעולם "טוב יותר" שבו נשים יכולות להתרבות ללא הזרע הגברי - הצאצאים היו פשוט שכפול גנטי של האמהות שלהן.

גבר סקסי. ShutterStock
כדרך הטבע: העתיד תלוי בניצחונם של החזקים על החלשים/ShutterStock

"תחרות בין זכרים למטרת רבייה מספקת תועלת חשובה. התחרות משפרת את מאגר הגנים של האוכלוסיה"
, הסביר פרופסור מאט גייג', שהוביל את המחקר, "בבחירה מינית מתבצע תהליך סינון בו המוטציות הגנטיות המזיקות נותרות מאחור, האוכלוסיה פורחת ונמנעת מהכחדה בטווח הארוך".

במחקר המדובר, שהתבצע באוניברסיטה הבריטית של מזרח אנגליה, ערכו ניסוי באוכלוסיות של חיפושיות שנבדקו במשך 10 שנים בתנאי מעבדה מבוקרות. באוכלוסייה הראשונה הייתה קיימת תחרות - כשעל 10 נקבות נלחמו 90 זכרים, ובאוכלוסייה השנייה לא הייתה קיימת תחרות ונתנו לאחים - זכר ונקבה - להתרבות. אחרי 7 שנים של רבייה המייצגות 50 דורות, החוקרים מצאו שהאוכלוסיה הראשונה חזקה יותר, בריאה יותר ועמידה יותר. לעומת זאת, האוכלוסייה שלא התקיימה בה תחרות הראתה ירידה במצב הבריאותי כבר בדורות הראשונים.

Who run the world? BOYS!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully