וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמורה להסכם: מלכה ימסור מידע נגד ניצב בדימוס ושני קצינים

20.5.2015 / 0:11

בין מח"ש לבין קצין החקירות לשעבר ישנם מגעים מתקדמים בנוגע להפיכתו לעד מדינה בפרשת פישר, אולם טרם הושג סיכום. לפי המשטרה, בידיו מידע וראיות מוחשיות לכאורה נגד קצינים בכירים במשטרה. מעצרו הוארך שוב

עריכה: ניר חן

מגעים מתקדמים: במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) המשיכו אתמול (שלישי) לדון עם קצין המשטרה לשעבר ערן מלכה - הנאשם בין היתר בלקיחת שוחד במסגרת "פרשת פישר", באפשרות שישמש עד מדינה בתיק. החוקרים דנים עמו על מידע מפליל שיש לו לכאורה על ניצב בדימוס ועל שני קצינים מכהנים במשטרה אשר מעורבים בפרשה כביכול. עדיין אין הסכמה בין הצדדים לגבי הפיכתו של קצין החקירות לשעבר לעד מדינה, אבל לפי המשטרה יש למלכה ראיות מוחשיות נגד אותם קצינים בכירים במשטרה. סנגוריו של מלכה, עו"ד עדי כרמלי, דב גלעד כהן ועופר ברטל מסרו בתגובה: "אנו מכחישים שיש הסכם עד מדינה עמו".

מוקדם יותר אתמול האריך בית משפט המחוזי בירושלים את מעצרם של מלכה ושל פישר ב-13 יום. השניים נאשמים בעבירות של תיווך לשוחד ולקיחת שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

עוד בפרשת פישר
כשפישר השתמש בהכרות האינטימית מדי שלו עם משה לדור
רוזנשטיין התלונן: רות דוד גייסה נגדי עדי מדינה בדרך לא-כשרה
"יש לו כסף? אני מביא אותו עוד הלילה": השיטה של פישר ומלכה

ערן מלכה, בית משפט מחוזי, ירושלים. טלי מאייר
רפ"ק בדימוס ערן מלכה בבית המשפט/טלי מאייר

על פי כתב האישום, מלכה, קצין לשעבר ביחידת להב 433, קיבל שוחד מפישר ובתמורה העביר לו מידע בנוגע לחקירות שונות שנוגעות ללקוחותיו. כתב האישום ודבריה של עדת המדינה - מזכירה במשרד של פישר ועוזרתו האישית, חשפו לכאורה כיצד עבדה השיטה. בהודעותיה סיפרה עדת המדינה כי השניים הסכימו שמלכה יעביר לפישר, ישירות או באמצעותה, חומרים הנוגעים לעבודתו של מלכה במשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אלה כוללים בין היתר מידע מחקירות סמויות וגלויות (הן של יחידת להב 433 והן של יחידות אחרות שאליו הייתה לו נגישות), כמו גם מידע מודיעיני, נוסחי שאלות מתוך חקירות עתידיות, התראות לגבי מעצרים צפויים, התראות לגבי מועדי הפיכת חקירה סמויה לגלויה ועוד. "את המידע האמור נהג מלכה להעביר לפישר, וזה סחר בו מול גורמים הקשורים לחקירות, תוך שיצר בפניהם מצג בדבר יכולתו לסייע להם ולהשפיע על החקירה באמצעות קשריו עם גורמי פנים במשטרה, וזאת בדרך כלל בעבור בצע כסף", נכתב באישום.

בנוסף לעדות עדת המדינה, מלכה הודה למעשה בעיקר העבירות המיוחסות לו ולפישר ומסר גרסה מפורטת לגבי החשדות. בבקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נכתב כי "נכון לראות את פישר ומלכה כארבע זרועות של גוף עברייני - אשר ראשו אחד".

יצוין שבשבוע שעבר רמז מלכה כי אין בכוונתו לשמש עד מדינה. "לקחתי אחריות, ואני צריך לשלם על המעשים שלי", אמר בדיון בבית המשפט בעניינו.

בהכנת הידיעה השתתפה גלי גינת

(עדכון ראשון: 18:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully