וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוקש בכנסת: הרצוג ולפיד בעקבות יו"ר הוועד שפרש מהליכוד

19.5.2015 / 18:44

ארמונד לנקרי, שעומד בראש ועד מפעלי ים המלח, הכריז בראשון על עזיבת מפלגת השלטון בעקבות המשבר בכיל. באותו יום הוא כבר קיבל פניות מהעבודה ומיש עתיד, שם הבטיחו לו תמיכה בפריימריז ומקום משוריין במפלגה, בהתאמה

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

יו"ר ועד מפעלי ים המלח פרש מהליכוד - וקיבל פניות מהרצוג ולפיד

בעקבות המשבר המתמשך בכיל, הודיע ביום ראשון האחרון יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, כי הוא פורש מחברותו בליכוד, שלדבריו זנחה את הנגב. שעות לאחר הכרזתו על במה בדימונה מול אלפי מפגינים כי הוא עוזב את מפלגת השלטון, הטלפון של לנקרי לא הפסיק לצלצל כשראשי המפלגות הגדולות החלו לרדוף אחריו.

בין הפונים היה שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, שקרא ללנקרי להצטרף למפלגת יש עתיד באופן מידי כדי להשפיע על הטיפול בפריפריה. כמו כן, אנשיו של לפיד הציעו לו מקום ריאלי ברשימת המפלגה לבחירות הבאות לכנסת. פרט ללפיד, שוחח עם לנקרי באותו היום גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני). בשיחה שהתקיימה בבית ההסתדרות בתל אביב, ביקש ממנו הרצוג להצטרף למפלגה ומקרוביו אף הבטיחו לתמוך בלנקרי אם יחליט להתמודד בבחירות המקדימות במפלגת העבודה.

עוד בוואלה!NEWS
המו"מ פוצץ: הנהלת כיל ביטלה פגישה עם העובדים ברגע האחרון
המחלוקת החדשה בין עובדי כיל להנהלה: מספר הפורשים בכפייה
לא כולם שבתו בדרום: "מה תיתן עוד הפגנה ועוד שביתה?"

ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח בהפגנה של העובדים בשרות רוטשילד, מרץ 2015. ניב אהרונסון
היה חבר בליכוד ב-25 השנה האחרונות. לנקרי בהפגנה בתל אביב, מרץ/ניב אהרונסון

לנקרי היה חבר מפלגת הליכוד ב-25 השנים האחרונות והוא נחשב לסמל המפלגה בדימונה, שם הוא משמש יו"ר הסניף המקומי. במהלך המשבר בכיל הביע לנקרי את כעסו על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בניגוד לחבריו, לא קרע את כרטיס החבר וסירב לעזוב את המפלגה לפני הבחירות. עם זאת, הפעם זה נראה רציני. "ללנקרי יש 600 חברי ליכוד ביד בדימונה ועוד כ1,500 בקרב עובדי כיל. פשוט נמאס לו מההתעלמות של אנשי הליכוד מהמשבר בכיל. הוא מבוקש מאוד כי הפוליטיקאים מבינים את כוחו", אמר גורם המקורב ללנקרי.

לנקרי סירב להגיב לידיעה ומסר: "כרגע, אני מתעסק רק במשבר העובדים כיל".

הפגנה בדימונה, מאי 2015. שי מכלוף
ההפגנה בדימונה, ראשון/שי מכלוף

באותה הפגנה ביום ראשון האחרון בדימונה, אמר לנקרי: "קשה לי לתמוך במפלגה שלא רואה את הנגב כחלק ממדינת ישראל. קשה לי לתמוך במפלגה שלא מעניין אותה אוצרות הטבע של המדינה. לכן, אני מתכוון לעזוב את הליכוד", הצהיר. בהמשך דבריו פנה ישירות לראש הממשלה: "נכס כלכלי של המדינה מוברח לחו"ל ואתה שותק", אמר. "ראש הממשלה, אני מבקש שתחליט מה יותר חשוב לך - תושבי מדינת ישראל או עידן עופר. במהלך מערכת הבחירות האחרונה נופפת בזה שרק אתה תגן על נכסי המדינה ולא תמכור אותם בזול לפלסטינים, אבל אתה מחלק בחינם נכסים של המדינה לעידן עופר. בינתיים לא ראינו שום מעורבות מצדך מאז הבחירות. אנחנו רוצים לראות מעשים ולא רק דיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully