וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשלה צרה גם העבירה את אוסלו": השרים הצטלמו בבית הנשיא

19.5.2015 / 15:00

"למדינות רבות באזור יש אינטרסים משותפים איתנו. נעשה כל מאמץ לתרגם את השותפות הזו לשלום", אמר נתניהו במעמד. ריבלין: "מלא תפילה להצלחתכם". על המאורע החגיגי העיב עימות בין שר האוצר כחלון לשר הפנים שלום. "מה גז קשור לדיור?"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שלישי) לבית הנשיא בירושלים עם השרים, לצורך הצילום המסורתי של הממשלה החדשה. "אני מתרגש גם בפעם הרביעית", פנה לנשיא בנאום שנשא לקראת המאורע.

"הממשלה הזו קמה בתקופה רווית אתגרים", אמר. "הראשון בהם הוא להבטיח את ביטחון ישראל. האיסלאם הקיצוני מידפק כמעט על כל גבולותנו. ידעו כל אויבי ישראל שמול כל האיומים יש לנו קווים אדומים". נתניהו הוסיף: "האיומים האלה גם מייצרים הזדמנויות. למדינות רבות באזור יש אינטרסים משותפים איתנו והן רואות עמנו עין בעין את הסכנות. נעשה כל מאמץ לתרגם את השותפות הזה לשלום, כולל ניסיון ליצור הסדר רציני עם הפלסטינים".

מעמד הצילום המסורתי של הממשלה ה 34 של מדינת ישראל בבית הנשיא, מאי 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הממשלה ה-34/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לאחר מכן עלה ריבלין על דוכן הנואמים בבית הנשיא, והתייחס לאתגרי הממשלה הנכנסת. "יש ממשלות שנותנים להן מאה ימי חסד. הממשלה הזו מתחילה לעבוד תוך שהיא נאלצת להתמודד עם אתגרים גדולים. האתגרים העומדים בפני הממשלה הנוכחית לא עמדו באותו אופן ועוצמה בפני ממשלות קודמות. היא תידרש להתמודד עם לחץ בינלאומי, באופן שדורש יכולת עמידות וקבלת החלטות מושכלות. החלטות שלא תובלנה את מדינת ישראל לבידוד, ויחד עם זאת ישמרו על הקווים האדומים של המדיניות הישראלית".

עוד בוואלה!NEWS:
סוף לעימותים? נתניהו התחדש בקבינט נוח וחסר ניסיון
הממשלה ה-34 יוצאת לדרך: "חייבים להשאיר את המחלוקות בחוץ"
הרצוג תקף את התנהלות נתניהו: "פוגע בתקשורת כמו ארדואן"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"כלפי פנים עומדת בפניכם המשימה המידית של הצגת תקציב שוטף שיענה על הצרכים הכלכליים והחברתיים של אזרחי ישראל", אמר ריבלין, והתייחס גם לגודלה של הקואליציה: "בדמוקרטיה הישראלי ממשלה הנתמכת על ידי 61 ח"כים היא דמוקרטית ולגיטימית כמו ממשלה הנתמכת על ידי 90 ח"כים. יש לזכור ולהזכיר שמהלכים דרמטיים בהיסטוריה הישראלית, כמו הסכמי אוסלו, הוכרעו על חודו של קול. ממשלה צרה צריכה ויכולה להיות ממשלה טובה כל עוד תהיה נאמנה לאינטרסים הציבוריים של אזרחי ישראל. יחד עם העם כולו אני מלא תפילה להצלחתכם".

הממשלה ה-34, משכן הנשיא, מאי 2015. צילום מסך
עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
השרים בבית הנשיא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך עמרי נחמיאס

בנאומו, פירט נתניהו את משימות ממשלתו הרביעית, מעבר להתמודדות עם האיומים הביטחוניים. "נמשיך לטפח את קשרינו עם הממשל והעם האמריקני, ברית שחזקה יותר מכל מחלוקת", אמר. "נפעל להוריד את יוקר המחיה והדיור, נפתח שווקים חדשים עם מעצמות אסיה. נמשיך לפתח את תשתיות התחבורה ולחבר את הגליל והנגב למרכז. ננהיג מהפכה בתשתיות התקשורת, לרבות סיבים אופטיים שיעניקו נגישות לאינטרנט לכל ילד וילדה. ורפורמות, רפורמות, רפורמות: צריך לצמצם את הבירוקרטיה ולקדם את שיתוף הפעולה בין הסקטור הציבורי לפרטי".

אנו מחויבים, אדוני הנשיא, לפעול לשילובם של כל אזרחי ישראל - בלי הבדל דת, גזע ומין - ומעל הכול, אנו מחויבים למורשתנו. אני גאה להיות ראש ממשלת ישראל ואעשה ככל שביכולתי לשמור על הפיקדון שקיבלתי ממכם עם ישראל, מדינת ישראל", סיכם.

השר שלום מתנגד להעברת מינהל התכנון למשרד האוצר: "איך גז קשור לדיור?"

על המאורע החגיגי העיב עימות בין שר האוצר משה כחלון ושר הפנים סילבן שלום, שפרץ בישיבת הממשלה קודם לכן. בישיבה, אישרה הממשלה את בקשתו של כחלון להעברת מינהל התכנון ממשרד הפנים אל משרד האוצר, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכולנו. העברת המינהל דורשת מהלכי חקיקה שיובאו לכנסת בקרוב. בנוסף, אושרה העברתה של רשות מקרקעי ישראל ממשרד הבינוי אל משרד האוצר.

שלום מחה בישיבה על העברת המנהל ממשרדו לזה של כחלון. "אני מבין שצריך להעביר את סמכויות התכנון לכחלון כחלק מההסכמים הקואליציוניים. אבל למה עוברות גם סמכויות בנושא גנים לאומיים וצינורות גז? איך זה קשור לדיור?".

"העברת מינהל התכנון למשרד האוצר היא צעד ראשון במסע מורכב לטיפול במשבר הדיור"

בהודעה שהוציא לעיתונות התייחס כחלון לצורך להעביר את המינהל לסמכותו במטרה להוריד את מחירי הדיור. "העברת רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון למשרד האוצר היא צעד ראשון במסע מורכב לטיפול במשבר הדיור. אני שמח שממשלת ישראל בחרה לעסוק בנושא חשוב זה ולאשר את אבני הדרך של הרפורמה. השר כחלון שם בראש סדר העדיפויות שלו את הטיפול במשבר הדיור בישראל ולצורך כך ביקש לקדם את העברת הגופים הללו על מנת לאפשר תיאום רב-מערכתי בין כלל הגורמים האחראים על תהליכי התכנון והבנייה בישראל".

"משבר הדיור הוא אחד מן העמוקים והחשובים עבור אזרחי מדינת ישראל ותאום כזה של כלל הגופים הממשלתיים העוסקים בנושא הוא הכרחי על מנת לקדם רפורמות משמעותיות שיובילו לפתרון יציב ובר-קיימא", הוסיף.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully