וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: המאייר הראשי של "שארלי הבדו" עוזב את העיתון

19.5.2015 / 13:01

אחרי יותר מ-20 שנה, המאייר "לוז" הודיע כי בכוונתו להפסיק לעבוד במגזין הסאטירי, ש-12 מחבריו נרצחו בחודש ינואר. הוא לא הביע חשש שייפגע שוב, אך תיאר את הקושי לעבוד ללא עמיתיו: "אנחנו לא גיבורים"

המאייר הצרפתי רנלד לוצייה במסיבת עיתונאים לאחר הטבח במשרדי המגזין שרלי הבדו, 13 בינואר 2015. AP
המאייר רנאל לוזייה/AP

המאייר הראשי של המגזין הצרפתי הסאטירי "שארלי הבדו" הודיע כי בכוונתו לעזוב את העיתון, מכיוון שהעבודה ללא עמיתיו שנרצחו בפיגוע בפריז קשה מנשוא. רנאל לוזייה, המכונה "לוז", הודיע על החלטתו בראיון ל"ליברסיון", העיתון שאירח את חברי המערכת ששרדו את הפיגוע הרצחני בחודש ינואר, שבו נהרגו 12 בני אדם.

לוז אייר את שער המגזין שראה אור בשבוע שלאחר הפיגוע, ושמכר יותר משמונה מיליון עותקים. לאחרונה הודיע לוז כי לא יאייר יותר את הנביא מוחמד, מכיוון ש"הנושא מוצה". בחודש ספטמבר יעזוב את העיתון.

"זה כבר יותר מדי לשאת", אמר לוז בראיון, "כל הורדה לדפוס הופכת לסיוט, מכיוון שהאחרים כבר אינם עמי". לוז החל לעבוד ב"שארלי הבדו" ב-1992, ואמר כי בחודשים האחרונים הוא מתקשה לישון. "המתים חוזרים אליי בשנתי. אני תוהה מה שארב (עורך העיתון) היה עושה, וזה מתיש", אמר.

"שארלי הבדו" נקלע לקשיים כלכליים כבדים, אך ניצל בעקבות תרומות גדולות שהוזרמו לו אחרי הפיגוע ב-7 בינואר. לוז אמר כי להחלטתו אין קשר לבעיות הכספיות של העיתון, וכי מדובר בסיבות אישיות בלבד. "אני לא רוצה להמשיך לעסוק באיור חדשות", אמר.

לוז, שעדיין זוכה לאבטחה צמודה, לא הביע חשש כי ייפגע שוב בידי איסלאמיסטים קיצוניים. עם זאת, הוא תיאר את הקושי לעמוד בציפיות הגבוהות מהציבור, לצד החשש שיצטייר כ"גיבור", ודיבר על הרצון להימלט מהסיקור התקשורתי הרב שמלווה את העיתון מאז הפיגוע. "אנחנו לא גיבורים, מעולם לא היינו ומעולם לא רצינו להיות", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • שרלי הבדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully