וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים אברג'יל חשודים ב"פיגוע" בתל אביב בו נהרגו 3 חפים מפשע

יצחק ומאיר אברג'יל, ראשי ארגון הפשיעה הגדול בארץ, חשודים במעורבות בשני ניסיונות חיסול של העבריין זאב רוזנשטיין ובניהול מערך סחר חובק עולם באקסטזי. יחד עמם עצורים גם אבי רוחן וראשי ארגוני פשיעה נוספים הכפופים להם

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

יצחק ומאיר אברג'יל הם ראשי ארגון הפשיעה הגדול בארץ שנעצרו אתמול במסגרת גל המעצרים רחב ההיקף של המשטרה - כך התיר הבוקר (שלישי) לפרסם בית משפט השלום בראשון לציון. השופטת איטה נחמן הורתה להאריך את מעצרו של יצחק ב-15 ימים ושל מאיר ב-13 ימים. יצחק חשוד, בין השאר, ברצח, בניסיון רצח ובעבירות סמים. מאיר חשוד ברצח, ניסיון רצח, חברות בארגון פשיעה, בסחר סמים ובעבירות מרמה. במהלך הדיון טען פרקליטו של יצחק, עו"ד שרון נהרי, כי אין לעצור אותו על עבירות הסמים, משום שהוא כבר הורשע בהן בעבר בבית משפט בבלגיה.

יחד עם צמד האחים נעצרו אתמול ב"פרשה 512" עשרות ראשי ארגוני פשיעה הכפופים אליהם מירושלים, מראשון לציון, מבת ים והשפלה ומאילת, בהם אבי רוחן, שמעצרו הוארך הבוקר ב-15 ימים. הוא חשוד ברצח, בניסיון רצח ובסחר באמצעי לחימה. שני עצורים נוספים הם צמד האחים דודו ואילן בן שטרית, ראשי הסניף של ארגון אברג'יל באילת. הם חשודים בעבירות סמים ומעצרם הוארך ב-13 ימים. גם מעצרו של מוטי חסין - בכיר בארגון הפשע של העבריין יצחק אברג'יל - הוארך ב-13 ימים.

רעידת אדמה בעולם הפשע || סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
החשד: ארגון הפשיעה הגדול בישראל מאחורי ניסיונות לחסל את רוזנשטיין
זעזוע בעולם הפשע: הארגון הגדול בישראל נעצר בשלמותו
הותר לפרסום: עשרות עצורים ב-40 פרשות שונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה חפים מפשע נהרגו בניסיון החיסול. יצחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

גל המעצרים, הגדול ביותר בשנים האחרונות, בא לאחר שפוענחו כ-40 פרשות מ-12 השנים האחרונות, ובהן מעשי רצח, ניסיונות חיסול ועבירות חמורות נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מוקדם יותר הותרו לפרסום ארבע מבין הפרשות. הפרשה הראשונה היא ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בתל אביב בדצמבר 2003. האירוע התרחש בשעה שרוזנשטיין, שהוגדר בעבר היעד מספר 1 של המשטרה, נכנס לחנות להמרת מטבע ברחוב יהודה הלוי בעיר. מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן בתקרת החנות התפוצץ וגרם למותם של שלושה אזרחים חפים מפשע – משה מזרחי בן 28 מאילת, נפתלי מגד בן 19 מאשדוד ורחמים סרויה, בן 43 מתל אביב. 38 אנשים נוספים בהם רוזנשטיין נפצעו באירוע, שכונה על ידי מפכ"ל המשטרה דאז, שלמה אהרונישקי, כ"פיגוע פלילי".

שלוש שעות אחרי האירוע נמלט מישראל עבריין, שהיה מזוהה עם הארגון של האחים אברג'יל, ובדיעבד חשדו במשטרה כי הוא היה מעורב בניסיון החיסול. בשהותו בחו"ל הפך לאחד מבכירי העבריינים בישראל, וכעת הוא גויס כעד מדינה בפרשה זו, כמו גם בכמה נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד פרשה הקשורה לרוזנשטיין היא ניסיון חיסולו בגני התערוכה בצפון תל אביב ביוני 2003. רוזנשטיין מרצה בימים אלה עונש מאסר של 17 שנים בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וקשירות קשר לייבוא וסחר בסם.

פרשה נוספת שהתיר בית המשפט לפרסם הבוקר היא היעלמותו של העבריין מיכה בן הרוש לפני כמה שנים בדרום אפריקה. בשנת 2005 נעלם העבריין ועד היום לא נמצא. במשטרה פתחו בחקירה פלילית והחשד הוא כי ראשי הארגונים העצורים קשורים להיעלמותו, ואולי אף לחיסולו.

הפרשה הרביעית שהותר לפרסמה מוגדרת על ידי המשטרה כ"פרשת סמים חובקת עולם". במשטרה חושדים כי בין 2002-2003 הצליחו האחים אברג'יל להקים רשת סחר בינלאומית מצליחה בסם אקסטזי. לפי המשטרה, אברג'יל הוא כיום ספק האקסטזי מהגדולים שבארצות הברית. כמו כן, הוא פועל לפי החשד גם במדינות באירופה ובישראל. במשטרה מאמינים כי הם הצליחו לפענח את רשת ההברחות באמצעות עדי מדינה שמעידים על כך, ביניהם אדם הנחשב למקורב מאוד לאחים אברג'יל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע הפלילי בתל אביב, 2003/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבצע המעצרים התאפשר בעקבות חקירה ממושכת שניהלו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) וחוקרי ימ"ר תל אביב. השתתפו בו מאות שוטרים מלהב 433, מהיחידה המרכזית של מחוז תל אביב וכן לוחמי יחידות מיוחדות של המשטרה.

פריצת הדרך בפרשה אירעה בשנת 2008, לאחר שהתקבל במשטרה מידע מודיעני על אודות ראיות שיכולות לקשור את החשודים למעשיהם. בין היתר, סבורים במשטרה כי במסגרת הפרשה ישנם שלושה אירועים חמורים שטרם פוענחו: רצח וניסיון רצח, פרשת סמים חובקת עולם ופרשת רצח נוספת. בשלב זה הוטל צו איסור פרסום על פרטי האירועים.

(עדכון ראשון: 10:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully