וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההפגנות האלימות: אובמה ביטל אספקת ציוד צבאי למשטרה

נשיא ארה"ב הורה להפסיק להעביר למשטרות המדינות השונות כלי נשק קטלניים שסופקו על ידי הרשויות הפדרליות במטרה לפייס את קהילות המיעוטים. "לעתים קיימת ההרגשה שהמשטרה היא כוח כובש"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בניו ג'רזי, 18 במאי 2015. רויטרס
"זה יכול ליצור ניכור בקרב האוכלוסייה". אובמה, הערב/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה היום (שני) על הפסקת החימוש הפדרלי של כוחות משטרה מקומיים בציוד צבאי. זאת כחלק מהניסיון להפיג את המתיחות בין המשטרה לקהילות המיעוטים במדינה, שטוענות כי ציוד שמשמש לשדה הקרב לא צריך להיות בידי המערכת שמתיימרת להילחם בפשע.

במסגרת ההחלטה, לא יסופקו יותר לכוחות - הן ברמת המדינות והן ברמת המשטרות המקומיות – מטולי רימונים, כידונים, משאיות משוריינות, כלי רכב וכלי טייס חמושים ותחמושת בקוטר גבוה יותר מ-50 מ"מ. "ראינו כיצד תחמושת צבאית יכולה לתת לעתים את ההרגשה שהמשטרה היא כוח כובש, ולא כוח שאמור להגן על הקהילה ולשרת אותה", אמר אובמה תשעה חודשים לאחר ביקורת חריפה שהושמעה נגד המשטרה בעקבות שימוש בנשק לפיזור הפגנות וברכבים משוריינים בעימותים עם מפגינים בפרגוסון שבמיזורי.

"זה יכול ליצור ניכור בקרב האוכלוסייה ולגרום למסר מוטעה", הוסיף הנשיא במהלך ביקורו בקמדן, ניו ג'רזי, שם שיבח את מאמצי המשטרה לשפר את קשריה עם הקהילות העניות בעיר. לנוכח הטענות הקשות כלפי המשטרה בעקבות מותם של חשודים שחורים בידיה ברחבי המדינה, חשף אובמה את הפרטים הסופיים על כוח המשימה שהקים כדי לבנות מחדש את האמון בין קהילות המיעוטים למשטרה.

כמו כן, הוא קרא לאזרחי ארצות הברית לענות על צורכי הקהילות השחורות בטרם הן יוצאות למחאה. "אם אנחנו כחברה לא נוכל להתמודד בכנות עם בעיות של גזע, אז אנחנו לא יכולים לצפות מהמשטרה לפתור אותן", הדגיש.

הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
שוטרים צועדים לקראת מפגינים בפרגוסון, מיזורי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully