וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו באשדוד נגד פתיחת מתחם קניות שפועל בשבת

18.5.2015 / 19:43

חודשיים לאחר פתיחתו, העיר עדיין גועשת סביב פתיחת מתחם "ביג" בעיר. 9,000 בני אדם הגיעו לעצרת תפילה ומחאה: "אם לא יהיה שינוי, מנהיגי הקהילה החרדית יפרשו מהקואליציה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

9,000 בני אדם השתתפו היום (שני) בעצרת תפילה באשדוד, במחאה על פתיחת מרכז העסקים "ביג" בשבת. לפני כחודשיים, עם פתיחת מרכז הקניות, התרעמו חברי הקואליציה החרדים בעיר על הפעלתו בימי שבת ואף איימו בפרישה מהקואליציה. "הדבר יצר תקדים והפרה של הסטטוס קוו בעיר", אמר ישראל הרשקוביץ, דובר עצרת התפילה. בימים הקרובים צפויים רבני אשדוד להוציא קול קורא ולהחרים את מרכזי "ביג" בכל הארץ.

הפגנת חרדים נגד פתיחת מתחם הביג בשבת באשדוד, מאי 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
האלפים באשדוד, הערב/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

"המרכז המסחרי ממוקם בסמוך לאזורים החרדים, ופתיחה של מאה חנויות בשבת לא מקובלת עלינו ועל רוב תושבי העיר", אמר הרשקוביץ. "אנחנו תובעים לסגור את מרכזי הקניות בשבת בעיר. מי שפונה אלינו הם בעלי חנויות חילונים שמבקשים לא לעבוד בשבת. לא מדובר בהפגנה או ביצירת פרובוקציה, אלא בעצרת תפילה". הרשקוביץ הוסיף כי ייתכנו צעדים נוספים במסגרת המאבק. "כחלק מהמאבק, אם לא יהיה שינוי, מנהיגי הקהילה החרדית יפרשו מהקואליציה, ואף אנחנו שוקלים עיצומים כלכליים נגד חברת 'ביג'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אשדוד: פעילות מתחם הביג בשבת מפלגת בין חרדים לחילונים. צילום מסך
המתחם השנוי במחלוקת/צילום מסך

עזרא שור, חבר העירייה מטעם ארגון אגודת ישראל, התייחס להבטחות שהבטיח ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, בתחילת כהונתו. "לסרי הודיע בתחילת כהונתו הראשונה כי בכוונתו לכבד את הסטטוס קוו. מבחינתו, מה שהיה פתוח בשבת בשנים הקודמות יישאר פתוח, אך לא יפתחו מרכזי מסחר וחניות נוספות בשבת", אמר שור. אבי אמסלם, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, אמר: "אנחנו מתכנסים היום לעצרת תפילה כדי למחות על חילול השבת. אני קורא לכולם לשמור על איפוק ולא להיגרר לפרובוקציות".

הפגנת חרדים נגד פתיחת מתחם הביג בשבת באשדוד, מאי 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"ראש העיר הבטיח שישמור על הסטטוס קוו". עצרת התפילה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

לפני כחודש, קרא חבר האופוזיציה נעים שומר אל ד"ר לסרי במכתב שלא להיכנס לדרישת הסיעות החרדיות. "אני קורא לך שלא להיכנע לחרדים בשום פנים ואופן", כתב. "עליך להימנע מלהפעיל את סמכותך לסגירת מתחם 'ביג' בשבת. סגירת 'ביג' תקים נגדך את כלל הציבור החרדי בעיר". לדברי שומר, "ישנה אפשרות עכשיו לראש העיר להקים קואליציה חלופית, אשר תעדיף את האינטרס של כלל תושבי אשדוד ולא את זה של רבע מאוכלוסיית אשדוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully