וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב נאבקת בגלי ההגירה: כ-400 נעצרו בדרכם לאירופה

המעצר הנרחב סימן את תחילתה של התכנית הממשלתית למאבק בהגירה הבלתי-חוקית. המהגרים, מרביתם אתיופים וסומלים, נלקחו למרכז מעצר בבירה. האיחוד האירופי צפוי להחליט בקרוב על פעילות צבאית נגד המהגרים והמבריחים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כ-400 מהגרים בלתי-חוקיים נעצרו על ידי הרשויות בלוב, בחשד שהתכוונו לצאת לעבר אירופה – כך נמסר היום (ראשון) מהארגון הלובי נגד הגירה בלתי-חוקית לסוכנות הידיעות הצרפתית. המהגרים, מרביתם אזרחי סומליה ואתיופיה, נעצרו לפנות בוקר במזרח טריפולי כשהתכוננו על פי החשד לצאת לכיוון נמל תאג'ורא.

דובר הארגון נגד הגירה הוסיף כי בין המהגרים היו כמה נשים בהיריון. המהגרים הובאו למרכז מעצר בבירה, הנמצאת תחת שליטת ארגון "פג'ר ליביא". גורם ביטחוני בלוב הבהיר כי המעצר, אחד מהנרחבים ביותר נגד מהגרים, מסמל את תחילת הפעילות של התכנית הממשלתית נגד הגירה בלתי-חוקית. בשנים האחרונות, בחסות הכאוס במדינה, נוצר נתיב הגירה פופולרי למדי לעבר מדינות האיחוד האירופי.

עוד בוואלה חדשות:
האיחוד יציג בפני האו"ם תכנית למלחמה במבריחי המהגרים בלוב
כך מפתים מהגרים אל מותם דרך הפייסבוק
לוב דורשת סיוע אירופי לגירוש אלפי מהגרים במחנות מעצר

מהגרים במרכז מעצר בטריפולי, לוב, מאי 2015. רויטרס
המהגרים שנעצרו, היום/רויטרס

בעוד מדינות אירופה פועלות לגיבוש מדיניות להתמודדות עם גלי ההגירה האחרונים, דווח היום ברשת BBC כי בין עשרות אלפי המהגרים, גם אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מצליחים להסתנן לאירופה, כך לדבריו של עבד אל-בסית הארון, יועץ לממשלת לוב וסוחר נשק. גורמים באיטליה ובמצרים טענו דברים דומים בעבר, אולם טרם דווח באופן רשמי על מעצר פעילי דאעש שהגיעו בנתיב ההברחה מלוב.

בתוך כך, פרופ' ג'וליה אוקונל-דייוידסון, חוקרת עבדות מודרנית באוניברסיטת נוטינגהם, טענה במאמר שפורסם בעיתון הבריטי "גרדיאן" כי מדיניות האיחוד האירופי, הצפויה לכלול שימוש בכוח קטלני נגד מהגרים, היא "שגויה ואנוכית". לדבריה, המהגרים בוחרים בנתיבים מסוכנים וקשים מכורח המציאות, ועל מדינות אירופה לסייע להם, במקום להתמקד בפעולה נגד המבריחים בלבד.

לטענתה של אוקונל-דייוידסון, המנהיגים האירופים מנסים להציג את המתרחש בחופה הצפוני של יבשת אפריקה כ"סחר עבדים מודרני", ובכך מצדיקים את האפשרות של פעילות צבאית בלוב, אולם המצב הנוכחי שונה. "האפריקנים המשועבדים לא רצו לעבור", כתבה, "היום, אלה היוצאים למסע לאירופה רוצים לעזוב את מדינותיהם. אם הם היו חופשיים לעשות כן, הם היו עולים על טיסה בטוחה, זולה בהרבה מהמסע המסוכן בים התיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מהגרים במרכז מעצר בטריפולי, לוב, מאי 2015. רויטרס
"האירופים ומנהיגיהם חייבים לזכור את ההיסטוריה שלהם"/רויטרס

"לא מדובר בסחר עבדים מודרני", הבהירה, "לנסות למגר אותו בכוח צבאי אינה נקיטת עמדה נגד עבדות או אפילו נגד 'סחר בבני אדם'. אין שום בסיס מוסרי לשימוש בכוח קטלני נגד נשים, גברים וילדים, חלקם קורבנות עינויים, הנמלטים מרדיפה וממלחמה. האירופים ומנהיגיהם חייבים לזכור את ההיסטוריה שלהם, הקרובה והרחוקה, ואת האחריות שאירופה נושאת כלפי האנשים על הסירות".

מהגרים במרכז מעצר בטריפולי, לוב, מאי 2015. רויטרס
מהגרים במרכז מעצר בטריפולי, לוב, מאי 2015/רויטרס
מהגרים במרכז מעצר בטריפולי, לוב, מאי 2015. רויטרס
מהגרים במרכז מעצר בטריפולי, לוב, מאי 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully