וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו לקולות המסתוריים מהשמיים שמעוררים בהלה ברחבי העולם

19.5.2015 / 8:45

רעש מחריד שנשמע על פני הגלובוס במשך קרוב לעשור מבהיל תושבים ברחבי העולם - כשהפתרון למקור הקולות אינו ברור. הקולות, שנשמעו כאילו לקוחים מסרט מדע בדיוני, מעלים תיאוריות אודות נסיונות של חייזרים לתקשר עם בני האדם

ההמהום - תופעת רעש המטרידה אלפי אנשים ברחבי העולם/YOUTUBE

האם חייזרים מנסים לתקשר איתנו? רעש מסתורי שמגיע מהשמיים ממשיך לבלבל אנשים בכל רחבי העולם - וכמו כן יוצר סיוטים אצל ילדים ומבוגרים שמתלוננים שאינם מצליחים לישון בלילה מאז שנחשפו לצלילים המפחידים. הרעש, שנשמע כמו חצוצרה או ניגון של כלי נשיפה כלשהו בתזמורת, הוקלט כבר בקנדה, אוקראינה, ארה"ב, גרמניה ובלארוס - כשבכל אחד מהמקרים הקול מגיע ממקור לא ברור אי שם בשמיים.

בשנת 2008 הועלה ליוטיוב התיעוד הראשון של הקולות שנשמעו בבלארוס. באותה שנה, משתמש אחר פרסם קטע נוסף של הסאונד מחריש האוזניים בשכונה קטנה שנמצאת ככל הנראה בארה"ב. קימברלי ווקי, תושבת טרסה, שבקולומביה הבריטית, קנדה, תפסה במצלמתה את הצלילים יוצאי הדופן ביוני 2013, ומאז הצליחה לאסוף כמה הקלטות נוספות של הרעש החייזרי, כשהפעם האחרונה הייתה ב-7 במאי השנה. "התעוררתי מהמיטה ורצתי לחפש מצלמה כדי לתעד את הצלילים. כשהגעתי לסלון ראיתי את בני בן ה-7 עומד בפחד ולא מבין מה קורה סביבו".

קולות מסתוריים בשמיים. יוטיוב, צילום מסך
טקסס: התושבים מנסים להבין את מקור הקולות/צילום מסך, יוטיוב

"הצלחתי להקליט שלושה קטעים של הצלילים המוזרים האלה. אחרי שהסתיימו, התיישבתי מול המחשב והעלתי אותם", היא מספרת, "אחרי שבדקתי בפייסבוק שלי, ראיתי שהרבה מקומיים שמעו את הצלילים האלה. אין לי מושג מה הם, אבל אני שמחה שהצלחתי לתפוס אותם בזמן ולשתף את מה ששמעתי. אני באופן אישי לא מאמינה שמדובר בחייזרים או שיש לזה איזשהו הקשר דתי. גם לא מדובר קולות שמגיעים מרכבות או אזורי בנייה. אני חושבת שמדובר בתופעה גאופיזיקלית". כדי לאשש את דבריה, קימברלי פנתה לחברת הבנייה המקומית כדי להבין אם הקולות הגיעו משם, אך החברה השיבה שהמכשור שבידיהם אינו מסוגל להפיק רעשים כאלה.

גרמניה: ילד אחוז אימה מצלילים מסתוריים שמגיעים מהשמיים. Daily Mail, צילום מסך
בגרמניה נצפה ילד אחוז אימה עומד ברחוב ומביט לשמיים/צילום מסך, Daily Mail

הקלטה נוספת של הקולות נעשתה בקייב, אוקראינה, באוגוסט 2011. "הקול היה חזק ביותר, ונשמע גם בערים סמוכות", סיפר עד ראייה, "זה הופיע בחדשות ונפתחה חקירה בהשתתפות מומחים וחוקרים, אבל עדיין אין הסבר מדויק לתופעה הזאת". אהרון טיילור ממונטנה, ארה"ב, שם נשמע הרעש ב-18 בפברואר 2012, סיפר שלמשך כמה ימים הוא סבל מסיוטים ונדודי שינה, "אשתי העירה אותי בלילה וסיפרה לי שאני צורח כמו שמעולם לא שמעה אותי לפני", הוא מספר, "יצאתי מהבית עם בתי והכלב שלי כשלפתע שמעתי את הצלילים הארוכים. עכשיו כשאני עוקב אחרי התופעה העולמית כבר זמן רב, כל עניין 'סוף העולם' נשמע לי הגיוני יותר". גם אהרון לא מאמין שהרעש מגיע מרכבות או מטוסים, "אני גר בשכונה הזאת כמעט 4 שנים ושמעתי כל מיני מטוסים באים והולכים – אך מעולם לא שמעתי צליל כזה. גם לא שמעתי מעולם רכב שעושה כאלה קולות".

אז מאיפה יכולים להגיע הצלילים האלה אם לא מחייזרים? הגיאולוג דוד דמינג, מאוניברסיטת אוקלהומה, טוען שמדובר בתופעה הנקראת "The Hum", שבה נשמע קול מסתורי ובלתי ניתן לאיתור. בכתב העת "חקירה מדעית", הוא סיפר שמקורות הקול יכולים להיות, בין השאר, בתשדורות טלפוניה ובכלי טייס של חיל הים האמריקאי המשמשים לתשדורת עם צוללות. בנאס"א מוסיפים כי לכדור הארץ יש "פליטות רדיו טבעיות" ושזה כנראה מקור כל הרעש. "אם לבני האדם היו אנטנות במקום אוזניים, היינו שומעים סימפוניה מופלאה של רעשים מוזרים שמגיעים מכוכב הלכת שלנו", סיפרה נאס"א, "הקולות נשמעים כמו מוזיקת רקע מסרט מדע בדיוני, אבל זה לא מדע בדיוני. פליטת הרדיו הטבעית של כדור הארץ היא אמיתית, ולמרות שאנחנו בעיקר לא מודעים לה, היא תמיד נמצאת סביבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully