וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "אצטרך להחליט על המשך דרכי - בכנסת או בממשלה"

הח"כ הבכיר מהליכוד, שהעדיף להישאר מחוץ לממשלה, מתח ביקורת על נתניהו בטקס הפרידה ממשרד הפנים: "לא הגיוני להעביר את מינהל התכנון למשרד האוצר בגלל דרישות קואליציוניות". שקד נכנסה למשרד המשפטים: "אחזק את מעמד הכנסת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

גלעד ארדן נפרד היום (ראשון) ממשרד הפנים והעביר את השרביט לחברו מהליכוד סילבן שלום. "זה לא סוד שרציתי להישאר כאן ולאחד את המשרד הזה עם המשרד לביטחון הפנים בגלל שיש פה אתגרים אדירים", הודה בטקס חילופי השרים. "אין ספק שהמשטרה סובלת ממשבר. חשבתי שכפי שקורה בעולם המערבי יהיה נכון שהמשטרה והרשויות המקומיות יוכפפו לאותו גורם מיניסטריאלי".

הוא הביע צעיר על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא קיבל את עמדתו בנוגע לאיחוד המשרדים ואמר: "אצטרך להחליט על המשך דרכי הציבורית. הכוונה היא אך ורק לכנסת או לממשלה". לדבריו, "אני רואה עצמי שליח ציבור ואיפה שלא אהיה יש לי את הסיפוק לעשות למען אזרחי ישראל. גם אם היום הזה הוא מורכב, איפה שלא אהיה אשרת את אזרחי ישראל".

על מינהל התכנון החלטתו של ראש הממשלה נתניהו להעביר את האחריות על מנהל התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר לפי דרישתו של יו"ר כולנו, משה כחלון, אמר ארדן: "העברת מינהל התכנון למשרד האוצר עלולה לגרום לאסון תכנוני ולפגוע קשות באיכות החיים של אזרחי המדינה. לא הגיוני להעביר את זה בגלל דרישות קואליציוניות. לא מכיר מודל כזה. צר לי מאוד, אבל הממשלה חייבת לשקול זאת מחדש".

חילופי שרים במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, השר הנכנס יובל שטייניץ והשר היוצא סילבן שלום, מאי 2015. דוברות משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים,
שטייניץ ושלום/דוברות משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים

בטקס חילופי שרים במשרד לעניינים אסטרטגיים בירך שר המודיעין היוצא יובל שטייניץ את השר הנכנס זאב אלקין. "אני שמח שאני מעביר את השרביט לאלקין שהוא דמות רצינית ואחראית עם הרבה ידע פוליטי וידע מקצועי כיו"ר ועדת חוץ וביטחון", אמר שטייניץ והוסיף: "הצלחנו בשנתיים האחרונות לייצר שיתופי פעולה פוריים בין גופי המודיעין השונים, בסוגיה האיראנית ובסוגיות נוספות".

השר הנכנס אלקין הודה לעמיתו והעיד כי בתפקידיו האחרונים כסגן שר החוץ וכיו"ר ועדת חוץ וביטחון "עקב מקרוב" על עבודת המשרד, שאליו הוא נכנס. "אני בהחלט מכיר בחשיבותו בריכוז הנושאים המדיניים, הביטחוניים והאסטרטגיים שעומדים על סדר היום. אני סמוך ובטוח שבאמצעות צוות המשרד נמשיך להוביל את המשרד בפעיליות השונות ובאתגרים השונים שניצבים בפני מדינת ישראל".

גלעד ארדן מעביר את משרד הפנים לסילבן שלום, 17 במאי 2015. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
גלעד ארדן וסילבן שלום בטקס במשרד הפנים, היום/מערכת וואלה!, עמרי נחמיאס

קודם לכן נכנסה ח"כ איילת שקד באופן רשמי לתפקידה כשרת המשפטים. בטקס שנערך לכבודה במשרד המשפטים בירושלים, בנוכחות היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, פרקליט המדינה שי ניצן ובכירים נוספים במערכת המשפט, הרגיעה שקד את החששות שליוו את כניסתה לתפקיד, אך הדגישה כיצד היא רוצה שמערכת המשפט תיראה בשנים הקרובות.

השבעתה של איילת שקד לשרת המשפטים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"לא אקהה את שיני מערכת המשפט". שקד בטקס, הבוקר/נועם מושקוביץ

"מערכת המשפט היא מיסודות הקיום שלנו כחברה דמוקרטית ולא אקהה את שיניה, אך אדאג ששיניים אלה לא יכרסמו בסמכויות של הרשות המחוקקת והמבצעת", אמרה. "אפעל לחיזוק מעמד כנסת ישראל. כוחן של הרשות המחוקקת והמבצעת נגזר מהציבור שלמענו הן פועלות. הכרה בחשיבותו של עקרון הפרדת רשויות אינה שייכת לצד אחד של המפה הפוליטית".

ממשלת נתניהו הרביעית || סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
גלעד ארדן נשאר מחוץ לממשלה: "יום מורכב מאוד עבורי"
הממשלה ה-34 יוצאת לדרך: "חייבים להשאיר את המחלוקות בחוץ"
הנגבי הופתע מהמינוי ברגע האחרון, ארדן נותר מחוץ לממשלה

לצד כניסתם את ארדן ושקד לתפקידיהם, נערכו היום טקסים נוספים לרגל כניסת השרים למשרדיהם. במטה משרד הכלכלה בירושלים נערך טקס לכבוד כניסתו של אריה דרעי לתפקיד השר במקומו של נפתלי בנט. בטקס, שבו נכחו לצד עובדי המשרד גם אמו של השר החדש, אסתר דרעי, אשתו, יפה דרעי, ובני המשפחה נוספים, אמר דרעי: "כשישבתי בשולחן הממשלה לראשונה ביום חמישי, הסתכלתי ימינה ושמאלה והתברר לי שאני הכי ותיק שם. כשהייתי שר הפנים נתניהו היה ח"כ צעיר שהגיע מהאו"ם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי ותיק סביב שולחן הממשלה. דרעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרעי הוסיף תפילה לכך שילמד מהר את השפה הפוליטית החדשה, והבטיח כי בניגוד לאחרים הוא לא בא לעבוד בשביל כותרות בעיתון. "דבר שמאוד מפריע לי בשנים האחרונות זה שהחלטות שהתקבלו לא מבוצעות. זה דבר שבשבילי הוא הנורא ביותר", אמר. "אמנם בסיבוב הראשון שלי הייתי צעיר, אבל אין לילה שבו הלכתי לישון בלי שדאגתי שדברים יתבצעו. כשהתקבלה החלטה - אוי ואבוי לנו אם זה לא יתבצע. מילה זו מילה. הבטחה זו הבטחה".

בנט בירך את דרעי לרגל כניסתו לתפקיד ואמר: "זה המשרד עבור האנשים השקופים. בשנתיים האחרונות דחסנו עשייה של עשור כדי לעצור את יוקר המחיה וליצור מקומות תעסוקה. הכנסנו נשים ערביום וגברים חרדים לשוק העבודה. אני מאמין שהמעשה החברתי הגדול ביותר הוא ליצור מקומות עבודה. אני עובר למשרד אחר, חשוב ביותר לעם ישראל, שדואג ל-2.2 מילדי ישראל - דתיים, ערביים וחילוניים. כולם שלנו".

טקס חילופי שרים במשרד החקלאות: השר היוצא יאיר שמיר והשר הכנס אורי אריאל, מאי 2015. משרד החקלאות
גדעון מרקוביץ',
"אתגר מורכב וקשה". אריאל ושמיר, היום בבית דגן/משרד החקלאות גדעון מרקוביץ'

במטה משרד החקלאות בקריה החקלאית בבית דגן נערך טקס חילופי שרים בין יאיר שמיר, השר היוצא, לבין אורי אריאל, השר הנכנס. שמיר, שנפרד מהמשרד לאחר שנתיים, אמר: "העובדה שגם אבי כיהן כמה חודשים כשר החקלאות היא מעין סגירת מעגל בחיי. עם כניסתי למשרד גיבשנו חזון שבמרכזו פיתוח חקלאות מתקדמת וביסוס ההתיישבות ברוח ערכי הציונות, לצד העצמת התרומה הכלכלית של החקלאות למשק הלאומי. אני מעביר לך, אורי, את המשרד החשוב הזה, וכן את התפקיד החשוב הנושא הבדואים, ומאחל לך הצלחה. הצלחתך תהיה הצלחתה של מדינת ישראל".

אריאל אמר: "האנשים שנמצאים במשרד החקלאות והיחידות הנוספות הם באמת העוצמה והכוח להגשים את החזון של משרד החקלאות. החזון שנוסח על ידי השר היוצא הוא נכון ומתאים, ואנחנו נמשיך לצעוד בדרך ולקדם את הנושאים שהמשרד מופקד עליהם. לפני 150 שנה, כשהגיעו החלוצים, הם חזרו אל הקרקע. עם ישראל של אז העריך את הקיבוצניקים כמודל לחיקוי. ברבות השנים פרסנו כנפיים לנושאים אחרים, אבל תפקידי הוא לא לשמור על החקלאות, מה שאומר להשאיר את המצב על כנו, אלא לפתח את החקלאות. אני בטוח שיש לנו את היכולת. יחד אתכם נפתח את החקלאות".

הוא ציין עוד, כי יש במשרד החקלאות אחריות לנושא הבדואים בנגב. "יש לנו אתגר מהיותר מורכבים והיותר קשים והיותר דחופים, ואני ומקווה מאוד שנצליח בעזרת העבודה שכבר נעשתה פה להביא את האוכלוסייה הזאת למקומות יותר טובים, כמו שמגיע להם. לא עושים להם טובה, זה מגיע להם בזכות. אני בטוח שיחד אתכם ועם עובדי הרשות נביא לשיפור המצב כדי להכניס את אותם אזרחים, שחלקם משרתים בצה"ל, למקום יותר טוב ויותר מתאים למדינת ישראל. שואלים אם אהיה שר החקלאות, או החקלאים או הצרכנים. בסוף זה שקלול של כל הדברים והאיזונים ביניהם. חשוב לטפל ביוקר המחיה, אבל גם חשוב לשמור על החקלאים".

חילופי שרים במשרד לביטחון פנים: השר היוצא יצחק אהרונוביץ' והשר הנכנס יריב לוין, מאי 2015. המשרד לביטחון פנים,
"בפוליטיקה פיקדונות הופכים לארוכי טווח". אהרונוביץ' ולוין, היום/המשרד לביטחון פנים

לתפקיד השר לביטחון הפנים נכנס היום יריב לוין, במקומו של יצחק אהרונוביץ' שאחז בתיק בשש השנים האחרונות. במהלך הטקס פנה השר הנכנס לקודמו ואמר: "הנחלת במשרד רוח של צניעות, ענווה וענייניות במקום קשה, שהאתגרים בו הם קשים ויום-יומיים". הוא שיבח את הפעילות במהלך מבצע "שובו אחים", ואמר כי אהרונוביץ' הוביל תהליכים מרחיקי לכת. "אני חושב שבלטת בדבר אחד – כיבדת את אחד העקרונות של הדמוקרטיה, את עקרון הפרדת הרשויות, ויש כאלו שלא תמיד מכבדים אותו", הוסיף לוין.

לוין התייחס גם להרכבת הממשלה החדשה ולעובדה שתיק ביטחון הפנים הוצע לו ברגע האחרון, לאחר שגלעד ארדן סירב לקבלו. "בהתחלה קיבלתי את משרד תיירות, עבודה קשה אבל סבירה, ואז התבשרתי שאני מתמנה לשר לביטחון הפנים. מאז אני שומר רק פיקדון, אבל בפוליטיקה פיקדונות הופכים לארוכי טווח", אמר לוין.

השר היוצא אהרונוביץ' פנה אף הוא למחליפו ובירך אותו לקראת התפקיד החדש. "אנחנו מכירים מהשנים בכנסת, ואני מאוד שמחתי שאדם חרוץ ונבון ניהל את הקואליציה בצורה אחראית", אמר. "אתה מקבל אנשים נהדרים. אני איש של אנשים, ואין לי שום ספק שתצליח. כולם מחכים, הזמן בין הבחירות להיום היה ארוך מדי, וצריך היה לקצר אותו".

(עדכון ראשון: 12:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully