וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במשטרה ממינויו של לוין: "ביטחון הפנים הפך למשרד מקופח"

17.5.2015 / 10:30

גורמים בארגון קיבלו את מינוי השר החדש בחשדנות, בייחוד לאחר שארדן דחה את התפקיד. "אולי זה נוח למישהו בממשלה להשאיר את המשטרה קטנה ומוחלשת". לוין בטקס החלפת השרים: "בפוליטיקה פקדונות הופכים לארוכי טווח"

צילום: מערוץ הכנסת, לע"מ, עריכה: טל רזניק

יריב לוין נכנס הבוקר (ראשון) לתפקיד השר לביטחון הפנים בטקס שהתקיים במשרד, ומחליף את יצחק אהרונוביץ', שאחז בתיק בשש השנים האחרונות. במהלך הטקס פנה השר הנכנס לקודמו ואמר: "הנחלת במשרד רוח של צניעות, ענווה וענייניות במקום קשה, שהאתגרים בו הם קשים ויום-יומיים". הוא שיבח את הפעילות במהלך מבצע "שובו אחים", ואמר כי אהרונוביץ' הוביל תהליכים מרחיקי לכת. "אני חושב שבלטת בדבר אחד – כיבדת את אחד העקרונות של הדמוקרטיה, את עקרון הפרדת הרשויות, ויש כאלו שלא תמיד מכבדים אותו", הוסיף לוין.

לוין התייחס גם להרכבת הממשלה החדשה ולעובדה שתיק ביטחון הפנים הוצע לו ברגע האחרון, לאחר שגלעד ארדן סירב לקבלו. "בהתחלה קיבלתי את משרד תיירות, עבודה קשה אבל סבירה, ואז התבשרתי שאני מתמנה לשר לביטחון הפנים. מאז אני שומר רק פיקדון, אבל בפוליטיקה פיקדונות הופכים לארוכי טווח", אמר לוין.

השר היוצא אהרונוביץ' פנה אף הוא למחליפו ובירך אותו לקראת התפקיד החדש. "אנחנו מכירים מהשנים בכנסת, ואני מאוד שמחתי שאדם חרוץ ונבון ניהל את הקואליציה בצורה אחראית", אמר. "אתה מקבל אנשים נהדרים. אני איש של אנשים, ואין לי שום ספק שתצליח. כולם מחכים, הזמן בין הבחירות להיום היה ארוך מדי, וצריך היה לקצר אותו".

עוד בוואלה!NEWS:
במחאה על נוהלי הבגרויות החדשים: הורים ישביתו הלימודים
"מפגן כוח שלא הכרנו": בדרום נערכים להפגנת הזדהות עם עובדי כיל
נסראללה מול המצלמות: "השמועות על מצבי הבריאותי אינן נכונות"

חילופי שרים במשרד לביטחון פנים: השר היוצא יצחק אהרונוביץ' והשר הנכנס יריב לוין, מאי 2015. יוסי אלי, מערכת וואלה!
טקס חילופי השרים, הבוקר/מערכת וואלה!, יוסי אלי

במשטרה קיבלו את מינויו של השר החדש, המחזיק גם בתיק התיירות, בחשש ובחשדנות. זאת, בייחוד לאחר הכרזתו כי מדובר בתיק שניתן לו כ"פיקדון" עד שח"כ גלעד ארדן יחליט להיכנס לממשלה, והעובדה שח"כ ארדן לא נכנס למשרד בגלל שלא קיבל את התקציבים הדרושים לחיזוק המשטרה.

גורמים במשטרה טוענים כי מינויו של לוין מעיד על ניסיון "להחליש" את המשרד ואת המשטרה. "אולי זה נוח למישהו בממשלה להשאיר את המשטרה קטנה ומוחלשת", אמר גורם בכיר במשטרה. "אולי זה נוח לא להתמודד עם האתגרים הרבים והגדלת התקציבים, שבעיקר מיועדים לאמצעים כמו חקירות השחיתות השלטונית. התחושה היא שהמשרד לביטחון הפנים הפך למשרד הכי מקופח בממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יריב לוין בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
יריב לוין בהשבעת הממשלה ה-34, חמישי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

עוד דעות שנשמעו עם מינויו של לוין קשורות לחשש מהפרת הסטטוס קוו בעיר הבירה. "יריב לוין הוא בעל דעות ימניות יותר מאחרים בליכוד", אומרים במשטרה. "בשנה וחצי האחרונות הצליחה המשטרה ובייחוד השר לביטחון הפנים היוצא אהרונוביץ', לאסור כל כניסה של הפוליטיקאים להר הבית שהתסיסה את השטח וגם הביאה להפרות סדר קשות בירושלים. אנו מקווים כי זה לא יפתח פתח לעליות מן הסוג הזה".

יצחק אהרונוביץ' בריאיון פרישה לוואלה! NEWS. שי מכלוף
"המשטרה זרמה בעורקיו". השר לביטחון פנים לשעבר, יצחק אהרונוביץ'/שי מכלוף

דבר נוסף שעליו מצביעים במשטרה הוא העובדה שהשר אהרונוביץ' שם דגש על מעורבות יתרה בכל הקשור לאירועים שוטפים המתרחשים בארץ. "אני לא רואה את לוין מגיע לכל הערכת מצב שבועית", אמר גורם נוסף במשטרה. "ויכול להיות שכשר, שהוא אישיות פוליטית, הוא גם לא צריך וזה לא מתפקידו. אהרונוביץ' היה אחד כזה כיוון שהמשטרה זרמה בעורקיו. אני לא בטוח שללוין, עם כל יתרונותיו, ויחד עם משרד התיירות, תהיה כזו מוטיבציה לנהל בפועל את המשטרה, אבל לא בטוח שגם צריך".

אחד האתגרים העומדים בפני לוין: בחירת המפכ"ל הבא

אחד האתגרים הדחופים ביותר שיש ללוין עם כניסתו לתפקיד הוא מינוי המפכ"ל הבא של המשטרה. ההערכה היא כי המפכ"ל יוחנן דנינו יודיע לו כי אין בכוונתו להאריך את כהונתו מעבר ל-1 ביולי, תאריך שהוארך גם כך. כבר השבוע הוא צפוי להיפגש עם הקצונה הבכירה של המשטרה על מנת לדון בנושא.

בין המועמדים בשלב זה נמצאים שני קצינים מכהנים וקצין בדימוס. ההערכה היא כי המפכ"ל דנינו, שכעת גם יסייע ללוין לבחור את המפכ"ל הבא, יעדיף לראות אחד משני מועמדים לתפקיד הרם. אחד המועמדים המובילים לתפקיד הוא ממלא מקום סמפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו. סאו, שמונה לסמפכ"ל לאחר התפוצצות פרשת ניצב ניסים מור, נראה כבעל הסיכויים הטובים ביותר להתמנות למפכ"ל בפועל. זו הסיבה, כך מעריכים במשטרה, שדנינו מינה אותו לתפקיד סגנו.

ניצב בנצי סאו- משטרת טייבה, מרץ 2013. דרור עינב
מועמד מוביל לתפקיד המפכ"ל הבא. ניצב בנצי סאו/דרור עינב

הערכה נוספת היא שהמפכ"ל תומך גם במועמדותו של ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', ששימש ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה. מלבד המפכ"ל, סגלוביץ' זוכה לגיבוי מן הצד המשפטי, שכן הן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, והן פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, מעריכים מאוד את עבודתו בעת כהונתו בתפקיד הרגיש.

מועמד נוסף, שנתמך בעיקר בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. על אף שהערכה היא כי המפכ"ל אינו תומך במועמדותו, וכי הלוי מקבל יחס צונן יחסית במטה הארצי, מדובר במועמד מוביל במסדרונות לשכת ראש הממשלה, אשר דחף למינויו עוד בתקופה בה אהרונוביץ' עסק בסוגיה.

(עדכון ראשון: 8:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully