וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחיד ומטורף": כך נראה הנהג הישראלי בכבישים. צפו

16.5.2015 / 20:00

בתום שבוע שבו נהרגו 17 בני אדם, סרטונים שהגיעו לידי וואלה!NEWS מציגים טפח מההתנהגות המסוכנת של משתמשי הדרך הישראלים. רוכב אופניים שמרכיב את בנו על הכתפיים ומכונית שנוסעת נגד כיוון התנועה הם רק חלק מהם

צילום: אור ירוק עריכה: שניר דבוש

במהלך השבוע האחרון נהרגו לא פחות מ-17 בני אדם בתאונות דרכים בכבישי הארץ. סרטונים שהגיעו לידי וואלה!NEWS באדיבות עמותת "אור ירוק" מציגים טפח מההתנהגות המסוכנת של משתמשי הדרך הישראלים. בין הסרטונים הבולטים: תיעוד מיום רביעי האחרון של כלי רכב שנוסע נגד כיוון התנועה בכביש 4 מצפון לדרום, בקטע שבין קריית אריה למחלף ז'בוטינסקי, באזור פתח תקווה.

ירון גרגי, חוקר פרטי מבת ים שצילם את האירוע, שחזר את הרגעים המפחידים: "ראיתי אישה עם מטפחת, משאיות עוברות מולה, מכוניות מצפצפות לה. היא כנראה הייתה מבולבלת". לדבריו, "ראיתי אותה תוך כדי נסיעה, ובאיזה שלב כבר המשכתי קדימה ולא ראיתי אותה, היא כנראה נעצרה. אני לא יודע איך נגמר הסיפור הזה, אבל זה היה מטורף. זה מאוד מפחיד, זה היה יכול בקלות להיגמר באסון".

עוד בוואלה חדשות:
תוך שעות: הרוג ו-5 פצועים קשה בתאונות דרכים בדרום
הולכת רגל בת 80 נהרגה מפגיעת רכב באשדוד
"סימסתי לאבא 'שמור על עצמך' - ואחרי דקות נודע שהוא נהרג"

הפרות תנועה בכבישי הארץ, מאי 2015. אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
"מגמה קבועה של השנים האחרונות". רוכב אופניים בכביש, שמרכיב את בנו על הכתפיים/מערכת וואלה! NEWS, אור ירוק

בסרטון נוסף, נראה אב שרוכב על אופניים בכביש, כשבנו הקטן על כתפיו. בין הסרטונים האחרים ניתן לראות רגעים מפחידים של אוטובוס מלא נוסעים שחוצה צומת גדול ברמזור אדום וכלי רכב שעוקף את טור המכוניות - בנסיעה על אי תנועה.

מתחילת השנה נהרגו בדרכים 129 בני אדם. מדובר בעלייה של כ-30% מהנתון המקביל אשתקד. מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב, ציין כי לא הייתה עלייה כה חדה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בעשור האחרון. "מדובר במצב חירום לאומי וככה צריך להתייחס לכך", טען. "לא מדובר רק בתאונות של השבוע האחרון, אלא במגמה קבועה של השנים האחרונות".

"הכי קל להאשים תמיד את הנהג כאחראי לתאונה, אבל גם למשרד התחבורה, כמי שאחראי על החיים של כולנו בכביש יש אחריות", הוסיף. "העלייה בהרוגים היא תוצאה ישירה של הקיצוץ שמבצע משרד התחבורה בכסף שמופנה למאבק בתאונות הדרכים. כשיש פחות משטרה בכבישים, כשמטפלים בפחות כבישים וצמתים 'אדומים' וכשפחות ילדים לומדים זהירות בדרכים, התוצאה היא יותר הרוגים".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפרות תנועה בכבישי הארץ, מאי 2015. אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
מכונית "חותכת" דרך אי תנועה/מערכת וואלה! NEWS, אור ירוק
הפרות תנועה בכבישי הארץ, מאי 2015. אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
אוטובוס חוצה צומת באור אדום/מערכת וואלה! NEWS, אור ירוק
הפרות תנועה בכבישי הארץ, מאי 2015. אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
כלי רכב שנוסע בניגוד לכיוון התנועה/מערכת וואלה! NEWS, אור ירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully