וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 וחצי שנות מאסר נגזרו על רב אמריקני שהציץ לנשים במקווה

הרב בארי פרוינדל הורשע לאחר שהודה שצפה בסתר ב-150 נשים עירומות שרחצו במקווה, באמצעות מצלמות שהתקין בתאי ההלבשה. "אני מזועזע ונגעל מהאופן שבו התנהגתי", אמר בבית המשפט

הרב בארי פרוינדל מוושינגטון נעצר בחשד שהציץ לנשים במקווה  אוקטובר 2014. "קשר ישראל", צילום מסך
התביעה ביקשה לגזור עליו 17 שנות מאסר. הרב בארי פרוינדל/צילום מסך, "קשר ישראל"

בית משפט בוושינגטון גזר אתמול (שישי) שש וחצי שנות מאסר על הרב בארי פרוינדל, שהורשע בצילום בסתר של נשים עירומות במקווה. פרינדל היה המנהיג הרוחני של "קשר ישראל", אחד מבתי הכנסת הבולטים בוושינגטון.

הרב בן ה-63 נעצר בחודש אוקטובר האחרון בביתו שבשכונת ג'ורג'טאון בוושינגטון, בחשד שהתקין מצלמות בסביבת המקווה. לפני כשלושה חודשים הוא הורשע ב-52 סעיפי אישום, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון שצפה בסתר ב-150 נשים עירומות שרחצו במקווה, באמצעות שתי מצלמות שהתקין בתאי ההלבשה. המקרים אירעו בין השנים 2014-2009.

התביעה ביקשה לגזור על פרוינדל 17 שנות מאסר. עורך דינו טען שהרב נענש מספיק עקב ההשפלה שחווה וביקש להמיר את תקופת המאסר בעבודות שירות. במהלך הדיון ביקש פרוינל להתנצל בפני קורבנותיו ואמר כי הוא החל טיפול פסיכיאטרי. "אני מזועזע ונגעל מהאופן שבו התנהגתי", אמר. השופט, ג'פרי הלפרין, אמר כי מדובר ב"מקרה קלאסי של ניצול לרעה של כוח והפרת האמון שניתן בו".

הרב פרוינדל, שימש ראש הוועדה לגיור של הסתדרות הרבנים האורתודוקסים בארצות הברית. בנוסף, שימש גם סגן נשיא ועד הרבנים בוושינגטון. החקירה נגדו החלה לאחר שנתפס בזמן שהתקין מצלמה נסתרת בשעון מעל מקלחת בחדר ההלבשה במקווה. לאדם שתפס אותו אמר שהוא תיקן את פתח האוורור של המקלחת. עם מעצרו הוא הושעה מתפקידו. כחודשיים לאחר מכן פוטר מתפקידו כרב בית הכנסת "קשר ישראל", לאחר 25 שנה שעמד בראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully