וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי הופתע מהמינוי ברגע האחרון, ארדן נותר מחוץ לממשלה

15.5.2015 / 0:24

עם הקמת הקואליציה, נודע כי שר הפנים היוצא לא ייקח בה חלק בשלב זה. בעקבות זאת, קיבל יריב לוין את תיק ביטחון הפנים לצד תיק התיירות. הנגבי, שמונה ליו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת חוץ וביטחון: "זה לא משקף את השיח ביני לבין נתניהו"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הציג אמש (חמישי) את הרכב הקואליציה החדשה, נחשפו כמה סוגיות שעמן הוא יצטרך להתמודד כבר בימים הקרובים. בין היתר, גלעד ארדן, שכיהן כשר הפנים בממשלה היוצאת וסיים במקום הראשון בפרמייריז של מפלגת הליכוד, נותר מחוץ לממשלה ה-34.

בעקבות זאת קיבל יריב לוין את התיק לביטחון הפנים, נוסף לתיק התיירות. במקביל, רק ברגע האחרון נחשף כי סילבן שלום יהיה שר הפנים לצד היותו המשנה לראש הממשלה.

כמו כן, ח"כ צחי הנגבי אמר כי הוא לא הסכים לתפקידים שהוצעו לו על ידי נתניהו - יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "זה לא משקף את השיח בינינו, והשיח יימשך", מסר הנגבי.

השבעת הממשלה ה-34, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
בשלב זה הוא לא בממשלה. גלעד ארדן בכנסת, הערב/נועם מושקוביץ

בממשלה ה-34 יחזיק ראש הממשלה גם בתפקיד שר החוץ וסגניתו תהיה ציפי חוטובלי. משה יעלון ימשיך לכהן כשר הביטחון, כמו ישראל כץ, שיישאר במשרד התחבורה ויחזיק גם בתיק המודיעין. שר האוצר יהיה משה כחלון, על משרד החינוך יהיה ממונה נפתלי בנט וחברת מפלגתו איילת שקד תהיה שרת המשפטים. כמו כן, יו"ר ש"ס אריה דרעי יהיה שר הכלכלה וכן שר הנגב והגליל.

בתפקיד סגן שר הבריאות, שלמעשה יהיה השר בפועל, יכהן יעקב ליצמן מיהדות התורה. שר הבינוי יהיה יואב גלנט ועמיתו למפלגה אבי גבאי יהיה השר להגנת הסביבה. במשרד החקלאות יישב אורי אריאל מהבית היהודי. יובל שטייניץ יעמוד בראש משרד האנרגיה והתשתיות ושותפתו לליכוד מירי רגב תקבל את תיק התרבות והספורט. חיים כץ, אף הוא מהליכוד, יהיה שר הרווחה.

דני דנון, גם הוא חבר מפלגת השלטון, יהיה שר המדע, הטכנולוגיה והחלל. עוד תפקידים: גילה גמליאל תקבל את המשרד לשוויון מגדרי, שוויון המיעוטים וקידום הצעירים והאזרחים הוותיקים בישראל, ודוד אזולאי מש"ס יהיה שר הדתות. אופיר אקוניס יהיה שר ללא תיק. יצחק כהן מש"ס יהיה סגן שר האוצר, סגן שר הנגב והגליל וסגן שר במשרד הכלכלה ואיוב קרא יהיה סגן שר לפיתוח אזורי.

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully