וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דאעש בדרכו להחריב עיר עתיקה בת אלפי שנים

הקרבות בין צבא אסד לבין ארגון "המדינה האיסלאמית" הולכים ומתקרבים לעיר העתיקה תדמור אשר הוכרזה על ידי אונסק"ו אתר מורשת עולמית. "אם דאעש ייכנס לתדמור הוא ישמידו אותה", הזהיר מנכ"ל רשות העתיקות הסורי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: דאעש הורס את העיר העתיקה חאטרה בצפון עיראק)

מנכ"ל רשות המוזיאונים והעתיקות הסורי, מאמון עבד אל-כרים, הזהיר היום כי הקרבות בין צבא סוריה לבין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מתקרבים לעיר העתיקה תדמור, הידועה גם בשם פלמירה, הנמצאת במרכז המדינה. "תדמר נמצאת תחת איום", אמר עבד אל-כרים והוסיף: "הקרבות נערכים במרחק של שני קילומטרים ממזרח לעיר".

תדמור היא עיר קדומה שהוקמה בנווה מדבר כל הנראה במאה הראשונה לפני הספירה. בשנת 1980 הכריז ארגון אונסק"ו על העיר כאתר מורשת עולמית, ובעקבות מלחמת האזרחים בסוריה היא הוכרזה בשנת 2013 כאתר הנתון בסיכון.

"על הקהילה הבינלאומית להתגייס להצלת העיר היום, ולא לאחר השמדתה כפי שקרה עד כה", אמר בהתייחסו להרס הערים העתיקות תל נמרוד וחאטרה שבעיראק. "אם ייכנס ארגון דאעש לתדמור הוא ישמידו אותה", הדגיש.

עוד כתבות מהעולם:
אחרי 28 שנים בכלא התברר: הורשע בשל דמיונו לפושע האמיתי
הפיליפינים: 72 עובדים נספו בדליקה במפעל לייצור כפכפי גומי
סבא"א: הסכם הגרעין יאפשר לנו גישה למתקנים הצבאיים באיראן

הריסות העיר העתיקה תדמור (פלמירה) אשר נמצאת תחת איום ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ויקיפדיה, אתר רשמי
עתיקות העיר תדמור שבסוריה/אתר רשמי, ויקיפדיה

לפי ארגון זכויות אדם הסורי, שמושבו בלונדון, הקרבות בין צבא סוריה ודאעש מתמקדים בעיר אל-סחנה הנמצאת כ-75 קילומטרים מצפון לתדמור. לפי הדיווחים, דאעש הוציא להורג 26 אזרחים באזור, מתוכם עשרה נהרגו לאחר שראשם נערף. כמו כן, נמסר כי יותר מ-70 חיילים ו-40 לוחמי דאעש נהרגו בקרבות באזור.

הריסות העיר העתיקה תדמור (פלמירה) אשר נמצאת תחת איום ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ויקיפדיה, אתר רשמי
עתיקות תדמור/אתר רשמי, ויקיפדיה

במרץ האחרון החריב דאעש את העיר תל נמרוד - אחת הערים שנשתמרו מהתקופה האשורית, אשר הוקמה במאה ה-13 לפני הספירה. חודש לאחר מכן פורסם סרטון של הארגון ובו נראים פעיליו מחריבים את העיר העתיקה חאטרה שבצפון עיראק, אשר היתה ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. פעילי הארגון השתמשו בפטישים כדי לנתץ את הפסלים העתיקים במקום ואף ירו עליהם באמצעות רובי קלשניקוב. מנכ"לית ארגון אונסק"ו, אירנה בוקובה, אמרה בעבר כי הרס אתרי העתיקות במזרח התיכון הגיע למצב חסר תקדים, וקראה להגברת המאמצים הבינלאומיים לשמירה על עתיקות האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully