וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית משרד החינוך: "החמרנו נהלים כדי לא להיכנע בפני עבריינים"

14.5.2015 / 14:25

מיכל כהן התייחסה לסערה סביב המדיניות החדשה של המשרד לאחר ריבוי מקרי הדלפות שאלוני בחינות בגרות ואמרה כי מדובר בפתרון זמני: "יצאנו מתוך הנחה שכל הבחינות ידלפו". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניר חן

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך, התייחסה היום (חמישי) לשינוי ההיערכות לבחינות הבגרות, בעקבות ריבוי הדלפות השאלונים בחודשים האחרונים. "הנהלים מחמירים, יצאנו מתוך הנחה שכל הבחינות מעכשיו יודלפו", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "עדיף שנהיה אי נוחות מאשר המשך התרפסות בפני עבריינים ופושעים".

הותקפתם על ידי הרבה גורמים. כולם טוענים שמדובר באובדן עשתונות של משרד החינוך.

"אני אומרת מה הרציונל. לכל החלטה יש צדדים חיוביים ובעייתיים. אין החלטה מושלמת, אלא כזו שנועדה להגן על תלמידים, שנועדה לא להתרפס בעיני העבריינים. החלטנו לקיים את בחינות הבגרות למרות עבריינות פושעת ונפשעת".

מדוע להעביר את הבחינות דווקא ברשת?
"יש לנו רשת מאובטחת בקשר ישיר עם בתי הספר. אנחנו יודעים לעשות אבטחת מידע, יש לנו עובדים לפי קודים ממשלתיים. שנית, למדנו מההדלפות שמדובר במעשי ידי אדם. כלומר בתחנות השונות שהבחינה עוברת אנשים לא ישרים מוציאים את הבחינות, מצלמים ושולחים בווטסאפ. הרציונל הוא לתת פתרון מידי, לא פתרון מושלם ולא פתרון לאורך השנים. ביום ראשון נעשה תרגול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא הוסיפה כי "אנחנו בקשר עם המשטרה ועם הנעשה בחדר החקירות, אנחנו לומדים מהם דברים שאני עדיין לא יכולה לומר. לא נקבל ראש. אנחנו מבינים שיש דרך למי שרוצה לפרוץ ולכן אנחנו חייבים לתת פתרון לילדים, כי אם לא הם יפסידו ובגדול". על הדרישה להכניס את התלמידים לכיתות 45 דקות לפני תחילת המבחן אמרה: "הכותרות הזויות, אנחנו בעיקר רוצים לשמור עליהם".

מתחילת השנה נרשמו כמה מקרים של הדלפת שאלונים של בחינות בגרות. ביום שני האחרון דלפו לרשתות החברתיות שאלוני בחינת הבגרות באנגלית, שיועדה לשעה 17:00 בכפר עארה. בתום התייעצות חירום במשרד החינוך הוחלט לקיים את הבחינות במועדן עם שאלונים חלופיים. כמו כן, הוחלט להאריך את הבחינה ב-30 דקות. ביום חמישי שעבר ביטלה מנכ"לית משרד החינוך כהן שתי בחינות בגרות בעברית למגזר הערבי בעקבות הדלפות. הבחינות שבוטלו היו בשאלונים בהבנה והבעה ובלשון וספרות ברמת שתי יחידות לימוד. בעקבות ביטול השאלונים נקבע מועד חלופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully