וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בגוש עציון; "אריה עף מרחק גדול"

שני צעירים נפגעו בינוני ושניים נוספים נפגעו קל מפגיעת כלי רכב בצומת אלון שבות, בתחנה שבה נחטפו שלושת הנערים בשנה שעברה. החשוד בדריסה נמלט ונעצר במחסום סמוך. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: חזקי עזרא - ערוץ 7, עריכה: גדי וינסטוק

שני צעירים נפצעו באורח בינוני ושניים נוספים נפצעו באורח קל מפגיעת כלי רכב בכביש 60, סמוך לצומת אלון שבות שבגוש עציון. על פי החשד, מדובר בפיגוע דריסה, בתחנה שבה נחטפו שלושת הנערים גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל, בטרם נרצחו בחודש יוני האחרון. הנהג ברכב הדורס, מוחמד יוסף אחמד ארפאעיה תושב חברון בשנות ה-20 לחייו, נמלט מהמקום, אולם נתפס זמן קצר לאחר מכן ונחקר על ידי כוחות הביטחון.

אריה בינה, בן 19 מגבעת שמואל, שנפצע באורח בינוני, ובנימין פרנקל, בן 25 מפתח תקווה, שנפצע באורח קל פונו לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. כמו כן, שני נערים בני 16 ו-17, תושבי בית שמש ותלמידים בבית הספר "דרך האבות" שבאפרת, פונו באורח בינוני וקל לבית החולים שערי צדק שבעיר.

הנהג הדורס שוחרר לפני כשנה מריצוי עונש מאסר בגין הרשעתו בעבירות של יידוי אבנים ונשיאת נשק קר. בחקירתו הראשונית הוא הודה כי ביצוע את הפיגוע ומסר כי פעל כדי לפגוע בישראלים ממניעים לאומניים.

חשד לפיגוע דריסה בצומת אלון שבות, מאי 2015. זק"א
כוחות גדולים בזירת הדריסה/זק"א

בנימין פרנקל סיפר כי הוא ואריה בינה עמדו בתחנה והתכוונו לקחת אוטובוס כדי להגיע הביתה. "עמדתי עם הפנים לצד ההפוך לכביש", סיפר פרנקל. "אריה כנראה קלט את זה בזווית העין, תפס אותי כזה וצעק לי 'עוף'. שנינו זזנו אבל הרכב כבר פגע".

"אני נפלתי מטר משם והוא עף", המשיך פרנקל. "אחרי זה קמתי מיד. היה לי מירס שקשור ליישוב, הודעתי במירס וראיתי את הרכב הפוגע נוסע לכיוון צומת הגוש". פרנקל סיפר כי חזר לחפש את אריה ומצא אותו זרוק על הקרקע. "היה לידו עוד פצוע עם יותר דם", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיגוע הדריסה בצומת אלון שבות, 14.05.2015. דובר צה"ל
זירת פיגוע הדריסה, היום/דובר צה"ל

"הוא עף מלא, מרחק גדול כזה, מפחיד", הוסיף פרנקל. "אחרי כמה שניות הבנתי שהוא לא מדבר, ניסיתי לדבר איתו ואז הגיע אמבולנס. רופאים מהצבא טיפלו בו ואיתם נסעתי לפה עם האמבולנס". הוא סיפר. פרנקל ציין כי בתחנה אין קוביות בטון ואין מסתורים להתגוננות. "יש שטחים מתים לפני ואחרי", אמר.

"בהתחלה לא ידעתי מה קורה והתקשרתי להורים של אריה", אמר פרנקל. "כשהגענו אז שאלתי מה הולך איתו ואמרו שהוא בחיים והוא בסדר, אז יותר נרגעתי. ועכשיו הוא עובר ניתוח ראש ויש לו שבר ברגל".

חשד לפיגוע דריסה בצומת אלון שבות, מאי 2015. זק"א
הטיפול בפצועים בזירת הפיגוע/זק"א

אסף ארזי, מורה דרך בן 33 שסיים הדרכה של קבוצה באזור והתחיל לחזור לכיוון ביתו בנווה צוף, תיאר את הזירה מיד לאחר הדריסה. "הגעתי חצי דקה אחרי האירוע, ראיתי מצד שמאל שני בחורים שרועים בתחנה ואליהם הגיעו כבר כמה עוברי אורח שטיפלו בהם", אמר. "הסתכלתי לכיוון צומת הכניסה לאלון שבות וזיהיתי ששכב שם בחור שלישי שהיה לבד ורצתי לכיוונו. ישר הבנתי שמדובר בפיגוע דריסה. בדקתי את גופו עם עוד אדם שהגיע איתי, והיו לו חתכים בגפיים וגם פציעה עם דימום מהאף. ניסנו לדובב אותו ולהרגיע אותו, תוך כדי שהזמנו אמבולנס לאט לאט הגיעו הרבה כוחות".

הוא הוסיף: "בשלב מסוים שראינו שלא באים אליו קראתי לכוחות ההצלה ומיד הגיע אמבולנס לבחור הזה
והעלנו אותו עליו. ישבתי לידו זמן קצר, הוא התחיל לבכות וניסיתי להרגיע אותו. לאחר שעלה הפרמדיק יצאתי משם ורצתי לשניים האחרים, אבל היו שם הרבה כוחות אז חזרתי לרכב שלי והמשכתי לצומת הגוש. בצומת ראיתי שהכוחות תפסו כבר את המחבל. הוא היה עם סובארו בצבע כחול כהה".

פרמדיק מד"א יוני סילמן וחובש בכיר אבא ריצ'מן, שהגיעו למקום, סיפרו על הטיפול בפצועים. "כשהגענו למקום ראינו בצומת בצד הכביש, סמוך לתחנת אוטובוס, שלושה נערים כבני 16 מוטלים על הכביש. הם היו בהכרה מלאה וסבלו בעיקר מפגיעות באגן, בפנים ובגפיים התחתונות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח", אמרו. "בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע למקום, פינינו את אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בירושלים, כשאחד מוגדר בינוני והשנים האחרים במצב קל עד בינוני. הם סיפרו שלומדים באזור וככל הנראה היו בדרכם לביתם".

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) התייחס לאירוע ואמר כי רק עם שליטה ביטחונית ביהודה ושומרון "יגיע הביטחון". "מגמת חייהם של הפלסטינים הוא המוות לעומת מגמת עם ישראל לחיות בארצינו ולהוסיף חיים גם לשכנינו", אמר. "פיגוע זה מבהיר מי צריכים להיות שליטי הארץ - עם ישראל הרוצה להוסיף חיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב שפגע בשלושה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר אחרי האירוע: "המחבלים לא מבחינים בין גוש עציון לירושלים וממשיכים לדרוס בכל מקום שהם מצליחים". הוא הוסיף: "מערכת הביטחון מחויבת לצמצמם את אזורי החיכוך ולהבטיח אזור בטוח עבור התושבים ועבור התלמידים שבסך הכל נוסעים חזרה מבתי הספר. אין ברירה, חייבים ליצור אזור בטוח בין היישובים".

לאחר הפיגוע רוססו בשכונת הר נוף שבירושלים כתובות "כהנא צדק", "מוות לערבים", "מגן דוד",ו-"תג מחיר". חוקר זיהוי הגיע למקום והמשטרה פתחה חקירה.

כתובות תג מחיר בשכונת הר נוף בירושלים, מאי 2015. קבוצת העיתונאים רוטרניק, מערכת וואלה! NEWS
כתובת שרוססה בשכונת הר נוף לאחר הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת העיתונאים רוטרניק

לפני כשבועיים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד חאלד קוטינה, תושב מזרח ירושלים שדרס למוות לפני כחודש את שלום שרקי ופצע באורח קשה את חברתו שירה קליין בפיגוע דריסה בגבעה הצרפתית בירושלים. קוטינה, בן ה-37, מואשם ברצח ובניסיון לרצח.

לפי כתב האישום, קוטינה, שהודה כי פעל ממניע לאומני, ביצע את המעשה כדי לנקום על חייהם הקשים של התושבים במחנה הפליטים שועפאט. "התלבטתי אם לעשות את הפיגוע כי ידעתי שזה יכול להרוס את חיי", אמר קוטינה לחוקריו.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully