וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה זן חדש של דינוזאור שהיה "מריח פחד"

חוקר מארצות הברית גילה זן חדש של דינוזאור, שהיה בעל חושים מחודדים בהרבה מאלה של אחיו, מה שהפך אותו לאחד הטורפים המיומנים ביותר בטבע

חוקרים גילו דינוזאור מזן חדש. דיילי מייל, צילום מסך
קרוב משפחה של הולוצירפטור, ש"כיכב" בפארק היורה/צילום מסך, דיילי מייל

תגידו שלום לסאורורוניטהולסטס סוליבני, סוג חדש של דינוזאור שהתגלה לאחרונה על ידי סטיבן ג'נסינסקי, דוקטורנט מאוניברסיטת פנסילבניה. על פי הערכות שונות, המאובן שבזכותו התגלה הדינוזאור החדש הוא בן 75 מיליון שנה.

למרבה ההפתעה, הזן החדש התגלה לגמרי בטעות: ג'נסינסקי חקר גולגולת של דינוזאור אחר שמוכר למדע, כאשר הבחין בהבדל משמעותי בין גולגלתו של הדינוזאור המוכר לזה החדש: החלק שאחראי על חוש הריח היה גדול במיוחד, מה שאומר שלסאורורוניטהולסטס סוליבני היה חוש ריח מפותח במיוחד שעזר לו להיות אחד הטורפים הטובים ביותר בטבע.

"החלק הזה מצביע על כך שחוש הריח של הדינוזאור היה מפותח יותר מזה של דינוזאורים ממשפחת הדרומאוזאוריים" אמר ג'נסינסקי בריאיון ל"דיילי מייל". הוא דיווח על התגלית בחודש שעבר כשעבד בניו מקסיקו.

המאובן שאחראי על התגלית המפתיעה התגלה בשנת 1999 על ידי הפלאונטולוג רוברט סאליבן באיזור ניו מקסיקו. הדינוזאור החדש הוא קרוב משפחה של הולוצירפטור, טורף קטן יחסית שמגיע לגובה של חצי מטר ושוקל עד 15 קילוגרמים. המימדים הללו העניקו לו זריזות וקלילות שהקלו עליו בציד. "למרות שהם לא היו גדולים במיוחד, לא הייתי רוצה להיתקל בהם", סיכם ג'ינסינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully