וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים זועמים על נהלי הבגרויות החדשים: "חפוז ולא מקצועי"

התאגדות מנהלי בתי הספר אינה מרוצה מההיערכות החדשה של משרד החינוך לבחינות, אשר שונתה עקב הדלפות של שאלונים. "רק לפני שבוע אסר המשרד על מנהלים להתקרב לחדרי הבחינות, וכעת הוא סומך עליהם"

קרדיט: צילום: שלומי גבאי עריכה: ניר חן

מנהלי בית הספר הביעו אמש (רביעי) חוסר שביעות רצון מהודעת משרד החינוך שפורסמה מוקדם יותר, לפיה יחול שינוי בהיערכות לקראת בחינות הבגרות. זאת, בעקבות ריבוי המקרים בחודשים האחרונים של הדלפת שאלוני בחינות בגרות בבתי הספר התיכוניים. "לא התייעצו עם מנהלי בתי הספר, אלה שיודעים טוב מכולם מה נכון ומה מתאים לבתי הספר", אמר מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר. "הכיוון הכללי נכון, אך הביצוע חפוז ולא מקצועי".

"רק לפני שבוע פרסם משרד החינוך חוזר שבו הוא אוסר על מנהלים להתקרב לחדרי בחינות הבגרות, ופתאום הוא שוב סומך על מנהלי בתי הספר ומעביר לידיהם את קודש הקודשים – שאלוני בחינות הבגרות לצילום ושכפול", אמר לוי בהתייחסו לנוהל החדש, לפיו הבחינות יישלחו לבתי הספר 45 דקות לפני הבחינה ושם גם יודפסו וישוכפלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, התייחס לוי לכשלים הצפויים בנהלים שצפויים להיכנס לתוקף כבר ביום שני, בבחינת הבגרות בשפות. "ישנם בתי ספר שלא מחוברים לרשת האינטרנט", אמר. "לבתי הספר שמחוברים לאינטרנט צפויים קשיים גדולים מאוד להתחבר לאתר משרד החינוך, שלבטח יקרוס. בתי ספר גדולים שיצטרכו לשכפל בזמן קצר אלפי דפי מבחן יתקשו לעשות זאת בתוך 45 דקות. לממש את התכנית החדשה בתוך ארבעה ימים נראה לי חפוז מדי. יש להיערך בצורה זהירה ויסודית".

תכנית ההיערכות מחדש נרקמה לאחר דיון חירום שקיימה שלשום מנכ"לית המשרד, מיכל כהן, עם אנשי חינוך מהמגזר הכללי והערבי ובשיתוף חברי כנסת מהמגזר הערבי. בתכנית החדשה נקבע כי כמה ימים לפני הבחינה, מנהל בית ספר ימנה צוות שיהיה היחיד שייחשף לתהליך השיגור, לשאלונים עצמם ולתפעול הצילומים. ביום הבחינה, התלמידים יתבקשו להגיע לכיתות המבחן 45 דקות לפני תחילתו, עם שליחתם של הטפסים אל בית הספר.

(עדכון ראשון: 23:22)

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד:revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully