וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל הפתיע: "יש לבחון מחדש את העמדה לגבי סמים קלים"

13.5.2015 / 13:45

יוחנן דנינו הגיע לביקור בבית ספר בבית שמש, שם הביע עמדה לא מסורתית כשטען שייתכן שיש לשנות את היחס לשימוש בקנאביס. "אני חושב שצריך לשבת וללמוד מה קרה בעולם הרחב"

צילום: דוברות עיריית בית שמש, עריכה: שניר דבוש

לקראת שינוי במדיניות? מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הגיע היום (רביעי) לביקור בבית ספר בבית שמש ושם הביע גישה מפתיעה ביחס לשימוש בסמים קלים ואף קרא לבחינה מחדש של מדיניות הממשלה בנושא. זאת על רקע פניות של חברי כנסת אליו בבקשה לשינוי הגישה של המשטרה בסוגיה.

"יותר ויותר אזרחים רוצים ודורשים להתיר את השימוש בקנאביס", אמר המפכ"ל בבית הספר בראנקו וייס בעיר, שאליו הגיע עם ראש העיר משה אבוטבול. "מה העמדה של המשטרה היום? תתפלאו לשמוע. אני חושב שהגיע הזמן שמשטרת ישראל, יחד עם מדינת ישראל, תבדוק ותבחן את העמדה המסורתית שלהן. אני חושב שצריך לשבת וללמוד מה קרה בעולם הרחב".

כבר לפני יותר משנתיים הביע דנינו עמדה מרוככת לגבי מדיניות הממשלה. "אותי לא מעניין מי שמגלגל ג'וינט במרפסת בשכונה איקס", אמר המפכ"ל בריאיון לעיתון "ישראל היום".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו בקריה האקדמית אונו. פברואר 2015. ראובן קסטרו
המפכ"ל יוחנן דנינו/ראובן קסטרו

ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) אמר לוואלה! NEWS כי דבריו של דנינו הגיעו בעקבות שיחה שקיים עמו היום. "בשיחה הגעתי עם המפכ"ל לבסיס של מתווה מסוים, שיאפשר את ביטול החוק המפליל צורכי קנאביס לשימוש אישי, וזאת בתנאי שהם אזרחים שומרי חוק". לדבריו, "מדובר בבסיס בלבד והדרך עוד ארוכה. אני מודה למפכ"ל על דבריו".

ח"כ זנדברג, שהגישה בכנסת הנוכחית הצעות חוק להסדרת תחום הלגליזציה והקנאביס הרפואי, בירכה על דבריו של המפכ"ל: "הגיע הזמן לשינוי משמעותי בנוגע לתחום הקנאביס. הציבור כבר התקדם והוא מבין שצרכני קנאביס הם אזרחים נורמטיביים, אשר לא פוגעים באף אחד ואין סיבה לרדוף אותם ולהפלילם". לדבריה, "כעת הגיע הזמן כי גם נבחרי הציבור יתקדמו וישנו את החקיקה בנושא. הדבר עולה בקנה אחד עם התוצאות שאנו רואים במדינות שכבר החילו לגליזציה, של ירידה בפשע ועלייה בהכנסות ממסים. ביומה הראשון של הכנסת הנחתי ארבע הצעות חוק לשינוי מהותי בתחום ולהחלת לגליזציה, וכן להקלה על מי שנזקק לקנאביס רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully