וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על פתרון שתי מדינות: "מעולם לא ויתרתי על התקווה"

נשיא ארצות הברית אמר כי מדינתו לא תפסיק לפעול למען שלום בין הישראלים לפלסטינים, אך הבהיר: "זה לא סוד שקשה לנו להתקדם". אובמה קרא לממשלה החדשה ולפלסטינים להראות מחויבות אמיתית לתהליך

ברק אובמה במפגש עם צעירים במכללת לימן, ניו יורק, ארצות הברית, מאי 2015. רויטרס
"אין ספק לגבי מחויבות ארצות הברית לביטחון האזור". ברק אובמה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (רביעי) בראיון שהעניק לעיתון "א-שרק אל-אווסט" בשפה הערבית שיוצא לאור בלונדון כי הוא לא ויתר על פתרון שתי מדינות לסכסוך הישראלי - פלסטיני. "אני מעולם לא וויתרתי על התקווה לשלום בין הישראלים לפלסטינים", אמר, "ארצות הברית לא תפסיק לפעול למען מטרה זו". עם זאת, הבהיר אובמה כי "יש שאלות רציניות לגבי המחויבות הכוללת של שני הצדדים", והוסיף: "זה לא סוד שקשה לנו להתקדם". לדבריו, "לפלסטינים מגיעה עצמאות וריבונות. השלום הכרחי". את דבריו סיכם בקריאה לממשלה החדשה ולפלסטינים להראות מחויבות אמיתית לתהליך.

בראיון התייחס אובמה גם לפסגת קמפ-דיוויד שעתידה להתקיים מחר ואמר שהזמין בכירים ממדינות המפרץ, עימם הוא מעונין לחזק את קשרי השותפות, כולל שיתוף פעולה ביטחוני. "האינטרס של כולנו הוא שלום במזרח התיכון". לדבריו, במסגרת חיזוק הקשר הביטחוני, ארצות הברית תפעל יחד עם מדינות המפרץ להגנה במגוון תחומים: הגנה מפני טילים, אבטחה ימית, אבטחת סייבר ושמירה על הגבולות. "לארצות הברית יש כמה אינטרסים מרכזיים, בהם יצירת קשר מסחר תקינים, חופש שיט, פירוק תשתיות טרור ומניעת התפתחות נשק להשמדה המונית. ארצות הברית תשתמש בכל כוחה על מנת להבטיח שאינטרסים אלה מתממשים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
לסיים עם חלוקת התיקים: נתניהו מקווה להשביע ממשלה בהקדם
באופן חריג: חרדית בת 15 שהותקפה מינית תזומן לעדות
"מגיפה שמתפשטת": מחצית מהילדים חווים בריונות ברשת

כמו כן, התייחס אובמה גם להסכם המעצמות עם איראן, ואמר כי הוא צפוי לעדכן הנוכחים בפסגת קמפ-דיוויד אודות פרטי ההסכם. "למדינות באזור יש את כל הזכויות שבעולם להיות מודאגות מפעילותה של איראן", אמר והוסיף: "אך לא צריך להיות ספק לגבי המחויבות של ארצות הברית לביטחון האזור ולביטחון שותפיה. חשוב שנבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, מה שעלול לערער את היציבות במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully