וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: חרדית בת 15 שהותקפה מינית תזומן לעדות

13.5.2015 / 23:34

גבר ממודיעין עילית נאשם שהזמין את הנערה לעבודות ניקיון בביתו ובשלב מסוים עינג עצמו מולה והתחכך בה. בשל הבדל בין הגרסאות, זומנה הנערה למתן עדות - אלא שהסבירות שתגיע נמוכה, מחשש לפגיעה בשידוך עתידי

אילוסטרציה של אישה יושבת. ShutterStock
הרבנים לחצו על בני המשפחה שלא יתלוננו במשטרה/ShutterStock

בית המשפט השלום בירושלים החליט באחרונה, באופן חריג, לזמן לעדות נערה בת 15 מהמגזר החרדי שנפגעה מינית. בעקבות השוני בין הגרסאות של המתלוננת והנאשם בעבירות המין, נעתר בית המשפט לבקשת פרקליטו של האחרון, עורך הדין ישר יעקובי, וזימן את הקטינה כדי שתעיד על שאירע לה. עם זאת, גורמים הבקיאים בפרטים טוענים כי הסיכוי שהנערה תגיע הוא אפסי, שכן הדבר עלול לפגוע בסיכוייה למצוא שידוך בעתיד ובמשפחתה בכלל. ההחלטה מעוררת זעם גדול בקרב רבנים שמעורים בפרטי הפרשה וביקשו לסגור את הסיפור במסגרת הקהילה. במקביל, שוחרר הנאשם לביתו.

על פי כתב האישום שהוגש נגד תושב מודיעין עילית, לפני כמה חודשים הוא הזמין את הנערה לביתו, לאחר שפרסמה מודעה בעיתון מקומי ולפיה היא מעוניינת לעבודה בעבודות בית או בייביסיטר. הוא הגיף את תריסי ביתו מבעוד מועד, ולאחר שנכנסה לביתו הוא הוריד את מכנסיו והחל לאונן מול הנערה, התחכך בה מאחור והניח את ידיו על החזה שלה. הנאשם אף ביקש מהקטינה שלא תספר את שאירע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נצמדתי אליך ללא הסכמתך". מכתבו של הנאשם למתלוננת/מערכת וואלה!, צילום מסך
"סליחה שהראיתי לך את האיבר שלי כשלא היה לי תחתון ושילמתי לך עשרה שקלים על כמה דקות"

לאחר התקיפה לכאורה סיפרה הנערה לאביה את פרטי המקרה. האב פנה לרבנים בולטים בעיר, ששכנעו את הקטינה ובני משפחתה לא להתלונן במשטרה כדי לא "להמיט חרפה על המשפחה ועל היישוב". במקום זאת, הרבנים אילצו את הנאשם לכתוב מכתב למתלוננת, שבו הוא מודה בביצוע המעשים ומתנצל.

"לכבוד הילדה המכובדת שהזמנתי אותך בעקבות המודעה בעיתון, שם היה רשום את מעוניינת בעבודות בית והתקשרתי אליך לעבוד בביתי", כתב הנאשם. "איני יודע מה השם שלך ושם המשפחה שלך, אמרתי לך לסדר את החדר ונעלתי את כל התריסים של הבית ונעלתי את החדר ואת הדלת של הבית, והמפתח היה בדלת ולאחר מכן נצמדתי אליך וחיבקתי אותך ללא הסכמתך ואת נבוכה מזה. סליחה שהראיתי לך את האיבר שלי כשלא היה לי תחתון ושילמתי לך עשרה שקלים על כמה דקות והלכת כי טענת שלא הודעת לאף אחד. אני מבקש סליחה ממך ומההורים שלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עם זאת, במשפחת הנערה החליטו להתלונן במשטרה. הנאשם טען בתגובה כי מדובר בתלונת שווא וכי המקרה לא היה ולא נברא. לדבריו, הוא אולץ לכתוב את המכתב בעקבות מכות שקיבל מהרבנים. עוד טען כי הקטינה התלוננה נגדו מאחר שדרשה על ניקיון הבית יותר כסף ממה שסיכמו ביניהם.

בא כוחו של הנאשם, ישר יעקובי, בירך על ההחלטה החריגה של בית המשפט, לא כל שכן בעולם הדתי. "בניגוד לכתב האישום, למרשי גרסה שונה לגמרי על שהתרחש בדירה ולאחר מכן. אני שמח כי לאור גרסתו, קבע בית המשפט את הזמנתם של הגורמים לתת עדות, כולל הילדה עצמה. אני בטוח שזהו מעמד לא קל, אך על האמת לצאת לאור נוכח המקרה. מעורבות הרבנים וניסיונם לקיים משפט שדה ראויים לכל גנאי, ועל בית המשפט לגנות תופעות כאלה המנסות לעשות צדק שלא כדין. אני שמח כי הצלחנו לשחררו ממעצר אחרי ימים רבים, וכעת מתרכזים בשיקומו לאור הטראומה שעבר במעצר", אמר.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 23:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully