וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מונדיאל השלום

נשיא המדינה שמעון פרס במסיבת עיתונאים לכלי התקשורת הבינלאומית של ארגון הFPA- , יולי 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: מארק ניימן, לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יפתח שמעון פרס את אירוע הכדורגל "מונדיאל השלום" של מרכז פרס לשלום באיצטדיון העירוני בהרצליה. שגרירי מדינות העולם וכוכבי ליגת העל בכדורגל יצטרפו ל -400 ילדים שחקני כדורגל צעירים של מרכז פרס לשלום - יהודים, ערבים ישראלים ופלסטינים - וישחקו יחדיו בסימן שלום, סובלנות ומניעת גזענות. הטורניר ייפתח במשחק ראווה שבו יתאחדו שגרירי העולם המוצבים בישראל לכדי קבוצת כדורגל וישחקו לצד כוכבי ליגת העל בכדורגל, ביניהם ערן זהבי, שרן ייני, יוסי בניון, איתי שכטר, אלי דסה, רועי קהת, אחמד עאבד, בן רייכרט ואופיר מרציאנו. בנבחרת השגרירים והדיפלומטים ישחקו שגרירי ארצות הברית, רוסיה, סין, אוסטרליה, פינלנד, קונגו, ניגריה, אורוגוואי, דנמרק, פינלנד, בריטניה, איטליה, צרפת ויפן.

"דם, עמל, דמעות ויזע"

ווינסטון צ'רצ'יל נושא את נאום מסך הברזל ב-1946. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 75 שנים, ב-1940, נשא וינסטון צ'רצ'יל את נאומו המפורסם "דם, עמל, דמעות ויזע" בבית הנבחרים הבריטי. צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה בזמן מלחמת העולם השנייה, נשא את הנאום בעת שרוב מערב אירופה היה בשליטה גרמנית ומצבה של בריטניה היה חמור. הנאום נועד להפיח תקווה באומה ולהדגיש את אי המוכנות לכניעה להיטלר: "לא אוכל להציע אלא דם, עמל, דמעות ויזע. ניצב בפנינו מבחן מהסוג הקשה ביותר. עומדים בפנינו חודשים רבים מאוד של מאבק ושל סבל. אתם שואלים, מהי מטרתנו? אני יכול לענות במילה אחת: ניצחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שלום עליכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: לע"מ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 99 שנים הלך לעולמו שלום (בן נחום) רבינוביץ', הידוע יותר בשם העט שלו – שלום עליכם, מחשובי הסופרים של תנועת ההשכלה היהודית. הוא נולד ברוסיה למשפחה מסורתית אך משכילה ובעקבות נישואיו נכנס לעולם העסקים והבורסה, שם הפסיד את כל כספו. הוא כתב בעיקר ביידיש על מנת שהמוני היהודים יוכלו לקרוא יצירות ספרות ברמה גבוהה. הוא כתב רומנים, סיפורים, מחזות ומסות שבהם תיאר בלעג אך גם בחיבה את חיי היהודים בעיירה. בין יצירותיו המוכרות: טוביה החולב, מוטל בן פייסי החזן, מנחם מנדל, לו הייתי רוטשילד ועוד.

סטיבי וונדר

סטיבי וונדר. Ian Gavan, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Ian Gavan

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג המוזיקאי סטיבי וונדר יום הולדת 65, מזל טוב! וונדר נולד ב-1950 במישיגן ועקב טיפול לקוי בו כפג – התעוור. למרות עוורונו הפך וונדר לאחד המוזיקאים המצליחים בעולם, 30 משיריו הגיעו למקום הראשון במצעדי הפזמונים בארצות הברית והוא מכר יותר מ-100 מליון עותקים מאלבומיו. הוא שבר את שיא קבלת פרסי גראמי לאמן סולו כאשר זכה 25 פעמים, כולל פרס על מפעל חיים. בנוסף, הוא גם חבר בהיכל התהילה של הרוק אנד רול והיכל התהילה של הפזמונאים.

לינה דנהאם

לינה דנהאם. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת השחקנית, התסריטאית והבמאית, יוצרת הסידרה "בנות", לינה דנהאם, יום הולדת 29, נאחל גם לה מזל טוב! היא נולדה ב-1986 בניו יורק להורים אומנים. ב-2010 כבר זכתה בפרסים על סרטה "רהיטים זעירים" שבו שיחקה יחד עם אמה ואחותה. ב-2012 עלתה הסדרה "בנות" אותה כתבה לינה דנהאם, שם היא גם הבמאית וגם השחקנית הראשית. הסדרה עוקבת אחר חייהם של חבורת צעירים בני 20 וקורותיהם בניו יורק. על משחקה את הדמות המרכזית בסדרה זכתה דנהאם בפרס גלובוס הזהב בשנת 2013 כשחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית וכן היתה מועמדת לארבעה פרסי אמי על משחק בימוי וכתיבת הסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully