וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חזר לפעילות מלאה": משוחרר עסקת שליט ייכלא מחדש ל-20 שנים

11.5.2015 / 0:19

ועדה משותפת של שב"ס, שב"כ וצה"ל שעוסקת במשוחררי העסקה קבעה כי סאמר עיסאווי בן ה-35 ישוב לכלא. בדצמבר 2013 שוחרר עיסאווי מהכלא אחרי ששבת רעב שמונה חודשים, בשל חשש בישראל ממהומות ברחוב הערבי

דיון בעינינו של סאמר עיסאווי בשלום בירושלים, פברואר 2013. ספק 500
שוחרר בעסקת שליט, נכלא מחדש ושוחרר שוב. עיסאווי/ספק 500

ועדה שעוסקת במשוחררי עסקת גלעד שליט התכנסה אתמול (ראשון) על מנת לדון בהפרות שביצעו אסירים משוחררים. הוועדה, המורכבת מאנשי שב"ס, שב"כ וצה"ל, הגיעה להחלטה בעניינם של שישה אסירים פלסטינים שנעצרו לאחרונה, בהם סאמר עיסאווי, שייכלא ל-20 שנה.

עיסאווי, בן 35, הורשע בשנת 2000 במעורבות בפיגועי ירי נגד ישראלים ונידון ל-30 שנות מאסר. כשנה לאחר ששוחרר במסגרת עסקת שליט נעצר ונכלא בגין הפרת תנאי שחרורו.

עוד בוואלה! NEWS:
מכשול משפטי להרחיב הממשלה לפני יום רביעי
תיעוד: מכונית תופת מתפוצצת ליד מבנה שבו נצורים כוחות אסד
שני מטעני צינור התפוצצו באתר גידול קנאביס רפואי בצפון הארץ

באוגוסט 2012, חודש לאחר שנכלא מחדש, פתח עיסאווי בשביתת רעב במחאה על תנאי כליאתו. עיסאווי שבת במשך שמונה חודשים, ואף אושפז בבית חולים בגין מצבו. השביתה הפכה את עיסאווי לסמל ברחוב הפלסטיני והביאה למחאה נרחבת בשטחי יהודה ושומרון ובישראל חששו שמותו יצית גל של מהומות. בדצמבר 2013 הוסכם עמו על שחרורו המוקדם בתמורה להפסקת שביתת הרעב.

ביוני האחרון נעצר עיסאווי על ידי צה"ל בעיסאוויה. סגן-אלוף מוריס הירש, מהתביעה הצבאית, טען בדיון הוועדה כי מאז ששוחרר, חזר עיסאווי ל"פעילות טרור מלאה".

הוריו של סאמר עיסאווי בעצרת למען שחרורו בעיסאוויה. טלי מאייר
עצרת למען שחרור עיסאווי, בפברואר 2013/טלי מאייר

בוועדה הוחלט גם על כליאתו מחדש של נאיל ברגותי, ותיק האסירים שנעצר ב-1978 ונידון למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח קצין ישראלי. ברגותי גם נחשב כמי שהפר את תנאי שחרורו, לאחר שהציע לארגון חמאס להתמנות לשר לענייני אסירים מטעמם. הוא ייכלא ל-30 חודשים.

השניים רחוקים מלהיות האסירים הראשונים שנכלאים מחדש מאז העסקה. חלק בלתי-מבוטל מהאסירים ששוחררו נעצרו בשנים האחרונות בגין חזרה לפעילות טרור, גיוס כספים או מעבר באזור גיאוגרפי שנאסר עליהם במסגרת תנאי שחרורם.

(עדכון ראשון: 22:38)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חגיגות ברמלה בעקבות שחרור 550 אסירים ביטחוניים מישראל לגדה, דצמבר 2011. רויטרס
חלק בלתי-מבוטל מהאסירים חזרו לפעילות. חגיגות אחרי שחרור אסירי עסקת שליט, דצמבר 2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully