וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום המדע הישראלי

מעבדת מחקר. ShutterStock
מעבדת מחקר/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בישראל את יום המדע הישראלי. במסגרת יום זה יתקיימו אירועים שיהיו פתוחים ללא תשלום ומותאמים לכל המשפחה באוניברסיטאות, במכללות, במכוני מחקר ובמוזיאונים בכל רחבי הארץ. משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל מקיים מידי שנה מאות אירועים לקהל הרחב בסמוך ליום ההולדת של המדען הנודע וזוכה פרס נובל לפיזיקה אלברט איינשטיין, החל מ-14 במרץ. השנה, בשל הבחירות הכלליות שנערכו במרץ, מצוין יום המדע הישראלי ב-12 במאי. מטרת יום המדע הישראלי היא לקרב את הקהל הרחב למדע, לעורר מודעות להישגי המדע והמדענים בישראל ולעודד חינוך למדעים.

מי תעלה לגמר?

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
ליאונל מסי שחקן ברצלונה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תיקבע העולה הראשונה לגמר ליגת האלופות. באיירן מינכן תארח את ברצלונה פחות משבוע אחרי התבוסה המהדהדת 3:0 בספרד, כשהיא יודעת שרק נס ימנע את הדחתה, לאור הכושר הנפלא של הקטלאנים שמפגיזים ללא הכרה במשחקיהם האחרונים. בארסה, שנתנה שיעור למאמנה לשעבר פפ גווארדיולה במשחק הראשון, תוכל להעפיל לגמר גם אם תפסיד בהפרש של שני שערים, ולאחר מכן יוכלו מסי וחבריו להתרווח בנחת ולצפות ביריבתם המושבעת מנסה לקבוע קלאסיקו יוקרתי מתמיד בגמר, בגומלין שלה מחר בחצי הגמר השני מול יובנטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יום האחות הבינלאומי

פלורנס נייטינגייל. AP
מייסדת תחום הסיעוד, פלורנס נייטינגייל/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בישראל וברחבי העולם את "יום האחות הבינלאומי". תאריך זה נבחר כיוון שמדובר ביום הולדתה של פלורנס נייטינגייל, מייסדת מקצוע הסיעוד המודרני אשר הציבה את יסודות המקצוע והקימה ב-1860 את בית הספר הראשון בעולם לסיעוד בלונדון. בישראל שיעור האחיות המועסקות ביחס לכמות האוכלוסייה הוא מהנמוכים במערב - בשנת 2010 היו 476 אחיות לכל 100 אלף איש.

זה סיפור איתו ראוי ילדים לחנך

הדג נחש. נמרוד סונדרס
כתבו עליה שיר, הדג נחש/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 23 שנים, בשנת 1992 הגנה בלה פרוינד על מחבל מפני המון שביקש לבצע בו נקמה. פרוינד, אישה חרדית אשר נישאה לבנו של רבי אשר פריינד ועובדת סוציאלית במקצועה, נקלעה ב-12 במאי 1992 לפיגוע דקירה שהתרחש בשוק מחנה יהודה. לאחר שהמחבל, עדנאן אלאפנדי, דקר שני ילדים ביקשו אנשים שנכחו במקום ללכוד אותו ולהכותו. לאחר שנתפס בחניון נשכבה עליו בלה פרוינד וגוננה עליו בגופה מפני ההמון שניסה לפגוע בו. כעבור 27 דקות הגיעה המשטרה ועצרה את המחבל. המקרה הוביל לויכוח ציבורי ובינלאומי במהלכו שובחה בלה פרוינד אך גם זכתה לביקורת. בעקבות האירוע הוציאה להקת "הדג נחש" את השיר "בלה בליסימה" המתאר את האירוע ומשבח את פועלה של פרוינד.

קתרין הפבורן

קתרין הפבורן ב- 1952 עם הגעתה ללונדון לקראת צילומי הסרט 'המיליונרית' - The Millionairess,. GettyImages
קתרין הפבורן ב- 1952 עם הגעתה ללונדון לקראת צילומי הסרט 'המיליונרית' - The Millionairess,/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 108 שנים נולדה אחת מגדולות השחקניות בכל הזמנים - קתרין הפבורן. היא התחילה את הקריירה שלה בתחילת שנות ה-30' כאשר הופיעה בתפקידים קטנים בברודווי וסרטה הראשון, "Bill Of Divorcement" יצא בשנת 1932 והפך ללהיט שהביא לחתימתה על חוזה. את האוסקר הראשון שלה קיבלה בזכות משחקה בסרט "Morning Glory" ובמהלך הקרייה שלה זכתה בעוד שלושה פרסי אוסקר נוספים על הסרטים: "נחש מי בא לסעוד", "אריה בחורף" ו"האגם המוזהב". הפבורן התבלטה בדעותיה הנחרצות ובהתנהגותה הלא שגרתית ולכן גם קיבלה תפקידים רבים של נשים עצמאיות ומשוחררות. הפבורן הלכה לעולמה בשנת 2003 בביתה שבקונטיקט, כשהיא בת 96.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully