וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

ביקור רשמי בגרמניה

נשיא המדינה באירוע זיכרון במלאת 30 יום לפטירתו של שמוליק רוזן, 30.04.2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה באירוע זיכרון במלאת 30 יום לפטירתו של שמוליק רוזן, 30.04.2015/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום ייצא נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לביקור רשמי בגרמניה, לרגל יובל לכינון היחסים בין המדינות. היחסים בין ישראל לגרמניה כוננו בהדרגה, והחלו עם החתימה על הסכם השילומים ב- 1952, לאחר כינון היחסים במישור הכלכלי הוסדרו היחסים המדיניים בין מערב גרמניה ומדינת ישראל באופן רשמי ב- 1965. לאורך השנים התהדקו היחסים ונרקם שיתוף פעולה הדוק בתחומים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והתרבותיים.

לקראת ביקורו אמר הנשיא: "ביקורי בגרמניה משמעותי עבורי ומרגש מאוד. יחד, לצד העם הגרמני, נציין בביקור זה מסע ארוך. מסע שהוביל אותנו מהזוועות הקשות של עברנו אל הווה של ערכים משותפים וידידות אמיצה, אלה הם המובילים אותנו אל עתיד מבטיח".

מבחנה של קליבלנד

דייויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. Jason Miller, GettyImages
דייויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס/GettyImages, Jason Miller

אתם צריכים לדעת שהיום תתארח קליבלנד למשחק נוסף בשיקגו. אחרי סל הניצחון המשוגע של דרק רוז אתמול, שהעלה את הבולס ליתרון 1:2 בסדרת חצי גמר המזרח, קבוצתו של דיוויד בלאט נואשת לניצחון חוץ כדי להימנע מפיגור שייאלץ אותה לנצח בשלושת המשחקים הנותרים כדי להימנע מהדחה מוקדמת מהצפוי מפלייאוף ה-NBA. המאמן הישראלי יקווה לתצוגה משופרת של לברון ג'יימס המאכזב, ולשיפור במצבו הבריאותו של קיירי אירווינג שהתקשה לתפקד במשחק השלישי בשל כאבים ברגלו. המשחק ייערך בשעה 22:30 שעון ישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יום הזיכרון לשואת יהודי וולוז'ין

טלאי צהוב - אילוסטרציה. ShutterStock
טלאי צהוב - אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום הזיכרון לשואת יהודי העיר וולוז'ין. ב-10 במאי 1942, בסיוע של אנשי המשטרה המקומית, כיתר את הגטו של העיר כוח גרמני של הסיפ"ו בפיקודו של אונטרשטורמפירר גרבה. היהודים רוכזו ברחוב אחד והובלו לנפחייה גדולה. אנשי הכוח הגרמני והמקומי הסבו לארוחה מול בניין הנפחייה, ומפעם לפעם ירו לעברו. היהודים הוחזקו שם יום שלם בלי מזון ומים, ולאחר מכן הופרדו לקבוצות של גברים, נשים וילדים ונורו למוות במבנה ליד בית העלמין היהודי. לאחר מכן הציתו הגרמנים את המבנה על הגופות שבו.

בונו

בונו. GettyImages
בונו/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 55 שנים, בשנת 1960 נולד בונו, סולן להקת הרוק האירית U2. בונו, או פול דייויד יוסון, גדל בדבלין שבאירלנד ובשנת 1976 הקים את להקת U2 אשר לשיריה הוא כותב את רוב המילים והלחנים. בונו שינה את השפה שבה הרוקנרול מגיע להמונים ומדבר איתם על נושאים פוליטיים בוטים באופן מורכב ומרתק, נטול התלהמות אך בעל אפיל כובש והמנוני ("Sunday Bloody Sunday" המוכר יחסית, "Seconds" שעוסק בפצצה האטומית).

אביב גפן

אביב גפן. ניב אהרונסון
אביב גפן/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג אביב גפן יום הולדת 42. הילד הרע של המוזיקה הישראלית אשר סחף את הנוער של שנות ה-90, "ילדי אור הירח", הוציא את אלבומו הראשון "זה רק אור הירח" בשנת 1992 יחד עם להקת "התעויוט" אשר מלווה אותו עד היום. האלבום לא הצליח כשיצא, בהיותו של גפן בן 18 בלבד, אך לימים הפך לאחד מאלבומי הרוק החשובים בו ניתן למצוא את השירים "מיליארד טועים", "אור הירח", "שנינו שווים" ועוד. מעל שני עשורים מצליח לשמור גפן על מעמדו כאחד הזמרים המצליחים בישראל. נאחל לו עוד עשורים רבים של עשייה מוזיקלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully