וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המזוהה עם דאעש הפציץ עמדה של חמאס ברצועה

"תומכי המדינה האיסלאמית בירושלים" פרסמו הודעה שבה טענו כי ירו שני פצמ"רים לעבר מוצב של הזרוע הצבאית בחאן יונס. זאת על רקע גל מעצרים של פעילים סלפים בעזה. "הישמרו על נפשותיכם"

אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
פעילי חמאס ברצועת עזה אחרי מבצע "צוק איתן"/רויטרס

ארגון המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם היום (שישי) הודעה שבה נטען כי שיגר שתי פצצות מרגמה לעבר מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קאסם, במערב חאן יונס שבדרום הרצועה. זאת על רקע גל מעצרים שביצעו כוחות הביטחון של חמאס, ובמהלכם נעצרו פעילים סלפים ברצועה, שמסרבים לסור למרותו של הארגון.

בהודעה שפורסמה בטוויטר פנו פעילי הארגון, שנקרא "תומכי המדינה האיסלאמית בירושלים", לתושבי הרצועה וקראו להם להתרחק ממוצבים צבאיים וביטחוניים ו"להישמר על נפשותיהם". כמו כן, בהודעה הבטיח הארגון לשחרר את פעיליו העצורים. "לא נוותר על הצלתכם", נכתב.

ביום שלישי האחרון פשטו כוחות חמאס על קבוצות סלפיות ברצועה בעקבות סדרת פיצוצים שאירעו לאחרונה ברצועה. הם עצרו עשרות פעילים והקימו מחסומים ברחבי רצועת עזה. הארגונים הסלפיים, שמספר חבריהם נאמד בכמה מאות, דורשים להקים חליפות איסלאמית. הם מאשימים את חמאס, ששולט ברצועה בשמונה השנים האחרונות, בגישה פייסנית מדי כלפי ישראל ומבקרים אותו על כך שהוא לא מיישם מספיק את חוקי השריעה.

ביום שני האחרון פיצוץ גרם נזק לקיר במתקן ביטחוני של הזרוע הצבאית של חמאס. לא היו נפגעים בתקרית, אולם אחרי סדרת פיצוצים דומה שפגעה בעמדות של חמאס בשבעות האחרונים, החשדות התמקדו בסלפים. באותו יום פורסמו תמונות של חמושים מחמאס מכתרים בית שבו היו מבוקשים סלפים בעיר עזה. מאוחר יותר נמסר ממשטרת חמאס כי היא סיכלה פיגוע במכונית תופת במקום אחר ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully