וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג'בי הורשע, פאטל בדיון: "מוכנה להסדר, אבל שיצוין שהטריד"

7.5.2015 / 11:10

סגן אלוף לירן חג'בי הורשע במסגרת הסדר טיעון בחמש עבירות של התנהגות בלתי הולמת. הוא יסיים את שירותו הצבאי בחודש הבא. המתלוננת מאי פאטל, שהגיעה לבית הדין הצבאי: "מצבי הרגשי לא פשוט"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

בית הדין הצבאי המיוחד הרשיע היום (חמישי) את סגן אלוף (סא"ל) לירן חג'בי, על פי הודאתו, בחמש עבירות של התנהגות בלתי הולמת. זאת, בגין התנהגותו ומעשיו כלפי חיילת ונגדת ששירתו תחת פיקודו, אשר חרגו מיחסי מפקד-פקוד והיו בחלקם על רקע מיני. מאי פאטל, המתלוננת נגד חג'בי, הגיעה אף היא הבוקר אל בית הדין הצבאי.

על פי ההסדר, חג'בי יעזוב את השירות הצבאי ב-16 ביוני ויעניק פיצוי של 5,000 שקלים למתלוננת. כמו כן, הפרקליטות תבקש בטיעונים לעונש של הורדה לפחות בדרגה אחת.

בתחילת הדיון הקריא התובע הצבאי כמה מילים בשם פאטל: "אני מוכנה להסדר הטיעון. מצבי הרגשי לא פשוט. אין לי בעיה שיורשע בעבירות על פי הסדר הטיעון אבל אינני מוכנה בשום אופן שלא יצויין בו שהנאשם הטריד אותי מינית בריבוי מקרים".

ההרשעה היא פרי של מגעים ממושכים שקיימה התביעה הצבאית מול באי כוחו של הקצין. הסדר הטיעון כולל רכיבי ענישה נוספים אליהם יעתרו הצדדים בפני בית הדין הצבאי המיוחד בדיון הבא, אשר צפוי להתקיים בחודש הבא.

עוד בוואלה! NEWS:
כבר לא "תהום אידיאולוגית": לבני והרצוג הפכו פתאום לתקווה של נתניהו
כשהמפקד חושב שאתיופי טוב עם מטול כי "זרק אבנים בכפר"
וודקה ונרגילות עד הבוקר: ל"ג בעומר של בני הנוער נראה אחרת לגמרי

מאי פאטל מגיעה לבית הדין הצבאי בקירייה להקראת כתב האישום למג"ד צבר לשעבר לירן חג'בי, אפריל 2015. ניב אהרונסון
"אני מוכנה להסדר הטיעון". מאי פאטל בבית הדין הצבאי, היום/ניב אהרונסון

עורכת דינה של פטאל, רוני אלוני סדובניק, מסרה בתום הדיוןן: "הסנגוריה בכלל לא רואה כאן עבירת מין. הם מנסים להגדיר את זה כסוג של חיזור רומנטי. אין דברים כאלה.
במקום שבו יש יחסי מרות - עובד-מעביד, מפקד-פקוד
מרצה וכדומה - כשאומרים 'לא מתאים' אז זה לא מתאים. כל פעם נוספת - זו עבירה פלילית".

"לעניין ההסדר - הסכמנו שהיו 36 מקרים. אנו חושבות שמדובר בהטרדה מינית לפי החוק, והדבר הזה היה צריך לבוא לידי ביטוי", הוסיפה. "ההסדר הוא בעייתי. פוגע בכבודן של חיילות, של מאי, של כל הנשים בארץ. הצבא אמור להגן על חיילות ובמקרה הזה זה לא נראה ככה".

פאטל פנתה לפני כחודש לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, וביקשה לבטל את הסדר הטיעון בפרשת ההטרדה המינית. גורם צבאי מסר כי "הפרקליטות הצבאית העבירה את פרטי כתב האישום אל הסנגור של המתלוננת, והפרקליטות קיבלה את הסכמתה. ברגע האחרון, שלחה המתלוננת מכתב ובו ביקשה לבטל את הסדר הטיעון, אך הפרקליט הצבאי השיב לה כי פרטי כתב האישום משקפים את עדותה וכי הפרקליטות תמשיך בהליך עם הנאשם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לירן חג'בי מג"ד צבר לשעבר בהקראת כתב האישום נגדו בבית הדין הצבאי בקירייה, אפריל 2015. ניב אהרונסון
הפרקליטות תבקש הורדה בדרגה. סא"ל לירן חג'בי, היום/ניב אהרונסון

בחודש שעבר החליטה פאטל להיחשף בעמוד הפייסבוק שלה ולמחות נגד הסדר הטיעון שגובשה נגד מפקדה לשעבר. "כל ניסיונותיו של סא"ל לירן חג'בי להציג את התנהגותו כלפיי כמעין 'חיזור רומנטי' שכביכול יצא משליטה זו הולכת שולל ושקר מוחלט. מדובר בגבר נשוי עם ילדים שמבוגר ממני ב-20 שנה ויודע שיש לו המון להפסיד ומוכן לשקר פעם אחר פעם כדי להציל את עצמו ואת שמו מהבור שחפר לעצמו", כתבה.

גורמים בפרקליטות הצבאית מסרו: "התביעה הצבאית אמונה על הגנה על האינטרס הציבורי ובכלל זה שמירה קפדנית על זכויותיהן של חיילות וחיילים נפגעי עבירה, ועמדתם מקבלת משקל של ממש בבוא התביעה הצבאית להכריע אילו צעדים ראוי לנקוט בכל מקרה ומקרה לפי נסיבותיו. כך גם נהגה התביעה הצבאית במקרה זה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully