וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: קצין צה"ל הותקף על ידי חרדים בבית שמש

7.5.2015 / 1:00

רב-סרן שרגא דהן, קצין המשרת כרב צבאי, הגיע לניחום אבלים יחד עם אשתו באזור חרדי בעיר. עד מהרה התקבצו סביבם כמה חרדים, ירקו לעברם ויידו לעברם חפצים. רק לפני כשלושה שבועות הותקף חייל אחר בעיר

חרדים בבית שמש צעקו לחייל "נאצי" ביום השואה. אתר רשמי
התוקפים דרשו מדהן ואשתו להסתלק מהמקום. המקרה הקודם שבו הותקף חייל בבית שמש, בחודש שעבר/אתר רשמי

רב-סרן שרגא דהן, קצין חרדי, הגיע ביום שני האחרון יחד עם אשתו לניחום אבלים בבית משפחת הרב מרדכי נח מנדלסון באזור חרדי ברחוב יהודה הנשיא שבבית שמש. כשהבחינו העוברים והשבים במדיו של דהן, המשרת כרב בתל השומר וביחידת הנפגעים והשלישות הראשית ברמת בית שמש ב', החלו כמה מהם להתאסף מסביבם ולקלל אותם.

לפי עדויות מהמקום, התוקפים דרשו מהשניים להסתלק מהאזור ואף ירקו ויידו לעברם חפצים שונים. לבסוף נאלצו דהן ואשתו להימלט מהמקום, כשהתוקפים ממשיכים לקלל ולגדף אותם.

עוד בוואלה חדשות:
יש ממשלה: נתניהו ובנט הגיעו להסכמות עקרוניות
המונים בהילולת הרשב"י השנתית במירון לרגל ל"ג בעומר
אביו של אסרף בהלוויה: "נפאל חיכתה שמישהו כמוך יעיר אותה"

הרב עו"ד אורי רגב מנכל חדו"ש. חדו"ש,
"הקסבות של מאה שערים ובית שמש הפכו לארץ ללא חוק". הרב אורי רגב/חדו"ש

תושבי העיר לא נותרו אדישים וחנה ז'ורנו, פעילה חברתית ידועה בבית שמש, מיהרה לפרסם את המקרה בדף הפייסבוק שלה. "הדבר התפשט כמו אש בשדה קוצים ויצר סערה", סיפרה ז'ורנו בריאיון לוואלה! NEWS. "מה נגיד אחרי התמונות הקשות שראינו. הקש ששבר את גב הגמל היה אותו סרטון שראינו כולנו שבו מותקף חייל. אני שואלת את עצמי עד מתי פה נשמע על הסיוט הבלתי פסק הזה שחיילים מותקפים ללא מפריע בעיר בית שמש? אוי לבושה! אוי לשקט ולרפש!"

הרב ועורך הדין אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון, אמר כי האחריות הישירה לכל מקרה תקיפה של חייל "על ידי בריוני הקיצונים החרדים" מוטלת על מערכת החוק, אשר לטענתו אינה עושה דבר כדי להילחם בתופעה. "הקסבות של מאה שערים ובית שמש הפכו לארץ ללא חוק ולאזורי סכנה לחיילים", אמר רגב והוסיף: "עשרות רבות של מקרים עוברים ללא כתבי אישום והבריונים לומדים שתקיפת חייל או קצין עברי אינה חשובה מספיק בעיני משטרת ישראל והפרקליטות והיא עבירה שאין כל סיכון בצידה".

לטענת רגב, רק אחרי שאנשים שיואשמו בתקיפת חיילים יכנסו לתקופות ארוכות לכלא יהיה סיכוי לכך שהתופעה תיבלם. "אין ספק שהבריונים מקבלים רוח גבית מההסכם הקואליציוני המעקר את חוק הגיוס, ומאפשר לשר הביטחון לשחק ביעדי הגיוס", הוסיף רגב. "המסר הוא אחיד וברור: החוק הישראלי ועיקרון השוויון אינם חלים על בחורי הישיבות, לא על הרוב המשתמט וגם לא על המיעוט העברייני והאלים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב של הקצין שהותקף במאה שערים, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין מדובר במקרה הראשון של תקיפת חייל על ידי תושבי בית שמש. ביום השואה האחרון, חייל צה"ל המשרת בנח"ל החרדי ועבר בבית שמש, ספג מעשרות חרדים יריקות וצעקות "נאצי", "אפיקורס" ו"חרד"ק, צא משכונתנו". בשיחה שערך לאחר התקרית עם חבריו, אמר החייל: "מצד אחד, זה היה מאוד לא נעים. מצד שני, אני גאה במה שאני עושה ולכן הלכתי דרכם בראש זקוף. ידוע לי גם שרוב הציבור החרדי לא חושב כך".

נוסף על כך, שבוע לאחר מכן, הותקף מפקד מחלקה בגדוד החרדי בגבעתי בשכונת מאה שערים שבירושלים. כאשר הגיע המפקד לבקר שניים מחייליו בשכונה, החלו חרדים קיצוניים להשליך אבנים, ביצים וחפצים נוספים לעברו כשיצא מביתו של אחד החיילים. במהלך ניסיונו להימלט מהאזור, כלי רכבו הותקף שוב באבנים גדולות שגרמו לכך ששמשת רכבו נופצה

בתגובה לאירוע האחרון בבית שמש, נמסר מדובר צה"ל: "צה"ל רואה בחומרה, מוקיע ומגנה כל ניסיון לפגיעה במפקדיו ובחייליו. הרב גאה בשירותו הצבאי וגאה בלבישת מדי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully