וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נפרד ממשרד החוץ: "שיפרנו את תדמית ישראל בעולם"

יו"ר ישראל ביתנו פרסם רשימה של הישגים שהוא זוקף לזכותו בשנות כהונתו כשר החוץ והדגיש כי פעל להידוק היחסים עם ארה"ב. "עמדנו מול העולם על עמדותינו ועל האינטרסים החיוניים של ישראל מבלי להתנצל"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

שר החוץ הפורש אביגדור ליברמן פרסם היום (רביעי) סטטוס בחשבון הפייסבוק שלו שבו הוא מסכם את ההישגים שצבר לטענתו במהלך תקופת כהונתו. "אני מסיים היום את תפקידי כשר החוץ אחרי יותר מחמש שנים שבהן כיהנתי בתפקיד", כתב. "במהלך השנים הללו הובלנו פעילות דיפלומטית נרחבת בזירות הבינלאומיות השונות שהביאו לשיפור מעמדה ותדמיתה של מדינת ישראל בעולם".

ליברמן כתב כי במהלך כהונתו התהדקו היחסים עם ארצות הברית. "הובלנו את מדיניות החוץ של ישראל לכיוונים חדשים שהביאו להישגים משמעותיים בזירה הבינלאומית. עם כניסתי למשרד אמרתי כי משרד החוץ צריך להפסיק להיות המשרד לענייני פלסטינים ולהפוך למשרד שעוסק באמת בקידום יחסי החוץ של ישראל. הצלחנו בכך. במקביל לשימור והידוק הקשר החשוב ביותר שלנו עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית, פיתחנו גם כיוונים חדשים, יצרנו, חיזקנו וחידשנו קשרים עם מדינות באסיה, באפריקה ובבלקן ויצרנו קשרים שלהם חשיבות אסטרטגית בעולם משתנה", הוא כתב.

עוד בוואלה חדשות:
החשד: רות דוד קיבלה כספים לא כשרים בפרשת "ב.יאיר"
במשרד המשפטים מודאגים משקד, אבל מרגיעים: "קל לצעוק מבחוץ"
"אתיופית מסריחה, זבל מהאשפתות": גזענות בשוק העבודה

אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, אפריל 2015. טלי מאייר
"התהדק הקשר החשוב ביותר שלנו עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית". ליברמן, השבוע/טלי מאייר

ליברמן הדגיש כי במהלך כהונתו הוא שמר על האינטרסים החיוניים של ישראל. "בזכות הקשרים הללו הצטרפה ישראל לשורה של ארגונים בינלאומיים חשובים והצלחנו לסכל מהלכים אנטי-ישראליים, שהובלו על ידי הפלסטינים ואחרים, גם בארגונים בינלאומיים שונים וגם באיומים ביטחוניים כגון משטים שסוכלו בזכות הקשרים המדיניים הללו. הקשרים שפיתחנו הביאו גם תרומה משמעותית לישראל מבחינה כלכלית. דבר חשוב נוסף, וחשוב לא פחות, הוא האופן הגאה והזקוף שבו עמדנו מול העולם על עמדותינו ועל האינטרסים החיוניים של ישראל מבלי להתנצל".

בסופו של הסטטוס הודה ליברמן לעובדי משרד החוץ שסייעו לו להוביל את המהלכים הללו והבטיח שגם מהאופוזיציה ימשיך "לפעול על מנת לחזק את מעמדה של ישראל ולשמור עליה חזקה בזירה הבינלאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אני מסיים היום את תפקידי כשר החוץ אחרי יותר מ-5 שנים בהן כיהנתי בתפקיד. במהלך השנים הללו הובלנו פעילות דיפלומטית נרחבת ב...

Posted by ‎Avigdor Liberman - אביגדור ליברמן‎ on Wednesday, May 6, 2015

זה לא סוד שליברמן לא היה שר אהוד על אנשי משרדו, ומעטים בלבד מצטערים על לכתו. את חוסר הכימיה בין השר לבין המשרד ניתן היה לראות מהרגע הראשון. ליברמן הגיע למשרד החוץ ב-2009, כשעמדותיו הפוליטיות המוצהרות עוד היו עמוק בימין. את הקדנציה הראשונה שלו בתפקיד הוא העביר בין התקוטטות מילולית עם שרי חוץ אירופים לבין עיסוק הולך וגובר בפרשיותיו ובחקירותיו, שהובילו לבסוף להתפטרותו הזמנית מהתפקיד. במקביל, הוא הפגין חוסר סבלנות נדיר כלפי דעות ועמדות שונות משלו, מה שיצר אווירה מתוחה בקרב הסגל הדיפלומטי. הדוגמה הטובה ביותר לכך הייתה בתחילת כהונתו כשנזף בקונסול ישראל בבוסטון, נדב תמיר, לאחר שזה חיבר מברק מעמיק על הסכנה הנשקפת ליחסי ישראל-ארה"ב.

עכשיו, כשמסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן כשר החוץ, צפויים לעובדי המשרד אתגרים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully