וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ממשלה: נתניהו ובנט הגיעו להסכמות עקרוניות

7.5.2015 / 0:28

42 ימים אחרי שקיבל את המנדט מהנשיא, ושעה וחצי לפני תום המועד שהוקצב לו, הודיע ראש הממשלה כי הצליח לגבש קואליציה של 61 חברי כנסת. עם זאת, המו"מ עם הבית היהודי על פרטי ההסכם יימשך. שקד תהיה שרת המשפטים. בנט לנתניהו: "אנחנו מאחוריך"

צילום: מור שאולי, עריכה: שניר דבוש

42 ימים אחרי שהוטלה עליו משימת הרכבת הממשלה החדשה, ושעה וחצי לפני תום המועד שהקציב לו הנשיא, הודיע אמש (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עלה בידו לגבש קואליציה של 61 חברי כנסת. זאת, אחרי שהגיע להסכמות עקרוניות עם הבית היהודי. הממשלה ה-34 של מדינת ישראל תכלול גם את כולנו, ש"ס ויהדות התורה. "אמרתי ש-61 (ח"כים, ע"נ) זה טוב, וש-61 פלוס זה עוד יותר טוב. אבל זה מתחיל כך. אני מציע שנתחיל בעבודה", אמר הערב ראש הממשלה. "אין פה מנצחים או מנוצחים, ההישגים הם לטובת כולם", אמרו בבית היהודי.

מפלגתו של נפתלי בנט תיכנס כחברה בממשלה הצרה של נתניהו, ממשלתו הרביעית, אולם המו"מ הקואליציוני עם הליכוד לגבי פרטי ההסכם המדויקים עדיין יימשך. בין היתר, לא הספיקו הצדדים לדון בתוספות לתקציב החינוך, שאותן דרשו בבית היהודי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט חותמים על הסכם קואליציוני. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
יוצא לדרך בפעם הרביעית. נתניהו עם שקד, בנט ואלקין, הערב/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

"בשעה טובה יש ממשלה בישראל. זאת לא ממשלה למען אנשי ימין, שמאל או מרכז - אלא ממשלה של כל עם ישראל", אמר הערב בנט בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה נתניהו בכנסת, והוסיף כי הצוותים ימשיכו לנסח את ההסכם כדי להגיע להסכמות סופיות. "ראש הממשלה נתניהו, אנחנו מאחוריך. נעשה הכל כדי לסייע להצלחתך ולהצלחת הממשלה. התוצאה טובה וראויה לכולם. הממשלה הזו יכולה להשלים את כהונתה", סיכם באופטימיות.

עוד בנושא
במשרד המשפטים מודאגים משקד, אבל מרגיעים: "קל לצעוק מבחוץ"
לפיד לוואלה! NEWS: "נדהם משתיקת הכבשים במחנה הציוני"
הממשלה החדשה של נתניהו: ניצחון החרדים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט חותמים על הסכם קואליציוני. ניו מדיה ליכוד, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ובנט, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ניו מדיה ליכוד

ראש הממשלה נתניהו התייחס לעובדה שהמגעים נמשכו ממש עד הרגע האחרון ואמר: "אני בטוח שאף אחד לא מופתע שהמו"מ הזה התמשך, עם כל הסיעות. איש גם לא מופתע שהוא הסתיים במועדו. המועד דוחק, לא רק משום שאני אצא מכאן ואתקשר לנשיא וליו"ר הכנסת להודיע להם שעלה בידי להרכיב ממשלה, אלא מפני שאנחנו צריכים להקים אותה בשבוע הבא – וכך נעשה – כדי שתהיה ממשלה חזקה ויציבה לעם ישראל".

לפי ההסכם עם הבית היהודי, ח"כ איילת שקד תהיה שרת המשפטים. היא תעמוד גם בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, ואף תהיה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. הבית היהודי תקבל את ראשות ועדת החוקה, את תפקיד סגן שר הביטחון ואת המינהלת להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב. היו"ר בנט יהיה שר החינוך, לפי מה שמסתמן. מנגד, הוועדה למינוי דיינים תופקע ממשרד המשפטים ותועבר לידי הליכוד.

הרצוג: "ממשלת כישלון לאומי"

"זו ממשלה סחיטה, צרה וחלשה - שלא תקדם דבר, ותוחלף במהרה"

הצדדים ניהלו מו"מ עד הרגע האחרון. במגעים לקחו חלק איילת שקד מהבית היהודי, זאב אלקין מהליכוד, עו"ד דוד שימרון המקורב לראש הממשלה ויועצו של נפתלי בנט, שלום שלמה. גורם המעורב במגעים אמר לוואלה! NEWS טרם חתימת ההסכם כי הפערים נותרו "ברמת הפרטים הקטנים".

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג התייחס הערב לגיבוש הממשלה החדשה של נתניהו ואמר כי זו "ממשלה בלי אחריות, יציבות ומשילות". בציוץ בטוויטר הוסיף יו"ר האופוזיציה החדש-ישן כי הכותרת של הממשלה שתצא בקרוב לדרך היא "ממשלת כישלון לאומי". "זו ממשלה סחיטה, צרה וחלשה - שלא תקדם דבר, ותוחלף במהרה על ידי אלטרנטיבה של תקווה ואחריות".

(עדכון ראשון: 22:30)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully