וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: רות דוד קיבלה כספים לא כשרים בפרשת "ב.יאיר"

7.5.2015 / 0:34

במח"ש חושדים שפרקליטת מחוז תל אביב לשעבר קיבלה מעו"ד פישר את הכספים לאחר התפוצצות הפרשה. עוד נודע כי על אף שהקבלן יאיר ביטון צפוי לעמוד לדין בגין הלבנת כספיו של העבריין יצחק אברג'יל, הוא שוהה בחו"ל באישור הפרקליטות. צפו בדיווח מאולפן וואלה! NEWS

צילום: מור שאולי, ערוץ 1, עריכה: שניר דבוש

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקת אם פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, שמעורבותה לכאורה בפרשת רונאל פישר הותרה לפרסום אתמול (רביעי), קיבלה כספים לא כשרים בזמן שייצגה את הקבלן יאיר ביטון, לאחר שהתפוצצה פרשת "ב. יאיר". במח"ש חושדים כי דוד קיבלה כספים מעו"ד פישר. כמו כן, דוד חשודה כי לפני גל המעצרים הנוכחי בפרשה, היא נפגשה עם עדת המדינה והמליצה לה לצאת לחופשה מחוץ לישראל. מעצרה של דוד, החשודה בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט, הוארך היום בשלושה ימים בהסכמה בבית משפט השלום בירושלים.

במקביל, נודע כי ביטון עצמו אינו שוהה בישראל באישור הפרקליטות, על אף שהכריעה על העמדתו לדין בחשד להלבנת כספי ארגון הפשע של יצחק אברג'יל. ביטון צפוי להיחקר בהקשר כדי לברר אם עודכן מבעוד מועד על החקירה ועל המעצר הצפוי, כשלפי החשד, המסר הועבר לו מקצין המשטרה לשעבר ערן מלכה, שהיה מעורה בפרשה. יש לציין כי דוד עצמה ייצגה את ביטון בשלבי המעצר.

הארכת מעצר לעו"ד רות דוד בשלום ירושלים, מאי 2015. יוסי אלי, מערכת וואלה!
רות דוד/מערכת וואלה!, יוסי אלי

על פי החשד, דוד ידעה על ההסדר שהיה לפישר לכאורה עם לקוחותיו. עדת המדינה בפרשה, עוזרתו לשעבר של פישר, הייתה אף היא נוכחת בחלק מאותן פגישות שכללו את השניים.

לוואלה! NEWS נודע כי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) יודעים שבידי חשוד נוסף בפרשה, קצין המשטרה לשעבר רפ"ק מלכה, ישנן ראיות אובייקטיביות נגד הבכירה, כמו גם נגד בכירים נוספים. ראיות אלו מעלות חשד לפלילים גם מצד עובדת הציבור לשעבר.

עם זאת, נכון לעכשיו, במח"ש לא מוכנים לתת למלכה תמורה בעבור מסירת המידע, ומצפים ממנו לעשות כן. מלכה, שהראיות נגדו חזקות והחשדות נגדו הם החמורים ביותר, מסרב להעביר את המידע שברשותו ללא תמורה או הבטחה לכך ממח"ש.

במקביל, במשטרה בודקים אם הבכירה הייתה חלק מאותה שיטה שבה פעל לכאורה פרקליט הצמרת, וגרפה גם היא חלק מהכספים שגבה מהאנשים עמם נפגש. היא אף ייצגה באחרונה חלק מאותם אנשים שפישר הזהיר לכאורה על חקירות המתגבשות נגדם בתמורה לשכר טרחה של מאות אלפי שקלים.

במח"ש חושדים כי פישר, שבידיו היה מידע מודיעיני רגיש בנוגע לחקירות נגד גורמים שונים, נהג לקבוע עם המעורבים, חלקם אנשי עסקים, במקומות שונים בחו"ל, במטרה "להזהיר" אותם. באותו מעמד, לכאורה, לקח מהם כסף מזומן במעטפות שמנות.

(עדכון ראשון: 19:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully