וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

טקס ממלכתי לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית

וטרנים בריטים ונשותיהם מציינים 70 שנה לפלישה לנורמנדי. הרמנוויל, צרפת, 5 ביוני 2014. GettyImages
וטרנים בטקס לציון 70 שנה לפלישה לנורמנדי/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים הטקס הממלכתי לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית אשר יוקדש ללוחמים היהודיים. בטקס אשר יתקיים ביד לשריון שבלטרון ישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ושר הביטחון משה יעלון. במסגרת אירועי ציון הניצחון גם תוענק לווטרנים (הלוחמים, ותיקי מלחמת העולם השנייה) מדליה ממלכתית תוך הדגשת הכבוד שרוחשות המדינה ומערכת הביטחון כלפי ותיקי המלחמה היהודים שלחמו נגד הצורר הנאצי ועוזריו.

בחירות לפרלמנט בבריטניה

בריטניה בוחרת: המועמדים במאמץ אחרו. רויטרס
מאמצים אחרונים/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיימו הבחירות לפרלמנט בבריטניה, הנחשבות למותחות ולצמודות ביותר זה עשרות שנים. ראש הממשלה המכהן מטעם המפלגה השמרנית, דיוויד קמרון, מגן על כסאו בהתמודדות עם אד מיליבנד – יו"ר מפלגת הלייבור. הסקרים מראים כי הן השמרנים והן הלייבור לא יזכו לרוב המושבים בפרלמנט, וכי הממשלה הבאה תורכב מקואליציה יצירתית של עד חמש מפלגות. במקרה שלא תורכב ממשלה יציבה, ייתכנו בחירות חדשות בהמשך השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ליגת העל

שחקן הפועל ירושלים ג'וזף ג'ונס מול מכבי חיפה. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תארח הפועל ירושלים את מכבי חיפה במחזור ה-32 בליגת העל. אחרי שההפסד בהרצליה קטע לירושלמים רצף של שבעה ניצחונות, הם ינסו להתאושש ולשמור על סיכוי לסיים את העונה הרגילה במקום הראשון על חשבונה של מכבי תל אביב. אלא שמולם יתייצבו הירוקים הלוהטים, שנמצאים בכושר נהדר ורשמו ניצחון רביעי ברציפות עם ההצגה מול מכבי תל אביב ביום שני. הקבוצה שבמקום השישי יכולה לשאוב עידוד גם מהמפגש האחרון שלהם מול האדומים מהבירה, בו ניצחו 88:90 בארנה.

יום המוזיאונים בישראל

תגלית ארכיאולוגית: עשרות לוחות טין מגלות בבל שנחשפו, ויוצגו  במוזיאון לארצות המקרא. נועם מושקוביץ
גם מוזיאון ארצות המקרא בין המוזאונים שיפתחו בחינם/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בישראל את "יום המוזיאונים". בכל שנה ברחבי העולם מציינים במהלך חודש מאי את יום המוזאונים, במטרה לחשוף את הציבור לעושר התרבותי המצוי במוזיאונים ולהגביר את המודעות לתפקידם. הקהל יכול באמצעות יום זה להחשף אל המדע, האמנות, הארכיאולוגיה, העיצוב, ההיסטוריה והתרבות המוצגים במוזיאונים בתצוגות ובתערוכות. לרגל יום המוזיאונים בישראל מזמין איגוד המוזיאונים הישראלי את הקהל לבקר היום בכ-70 מוזיאונים בישראל ללא תשלום. בין המוזיאונים שניתן לבקר בהם בחינם ניתן למצוא את בית לוחמי הגטאות, המדעטק בחיפה, בית התפוצות בת"א, המוזיאון לקריקטורה וקומיקס בחולון, מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, מוזיאון ארצות המקרא בירושלים, יד ושם ועוד רבים אחרים.

קבר הורדוס

אהוד נצר, ארכיאולוג ישראלי.. ברנט ארמנגו, AP
אהוד נצר והקבר של הורדוס/AP, ברנט ארמנגו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שמונה שנים מצא הארכאולוג אהוד נצר את קברו של הורדוס בהרודיון. אתר ההורודיון משך נוסעים וחוקרים כבר במאות ה-18 וה-19 ונעשו בו חפירות רציניות במחצית המאה ה-20 שחשפו את רוב הממצאים על המבצר. לאחר מלחמת ששת הימים משלחת בראשותו של אהוד נצר מהאוניברסיטה העברית החלה בחקר המקום ולאחר יותר מ-30 שנות חיפושים הכריז נצר כי מצא את קברו של הורדוס במדרון החיצוני של ההר. הוא מצא שברי סרקופג מפואר שכנראה נותץ על ידי המורדים היהודים שהסתתרו במבצר כ-70 שנים לאחר מותו של הרדוס וביטאו את שנאתם אליו. ב-2010 נפל נצר בהרודיון במהלך ביקור עם קבוצת ארכיאולוגים ונפטר מפציעתו כעבוד שלושה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully