וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: חתולים יכולים לדבר עם בני אדם - וזה מה שהם אומרים לנו

חוקרת אמריקאית חשפה את מה שכל אוהב חתולים ישמח לדעת - החתולים באמת מדברים אתנו בשפה שפיתחו עבורנו. זה שאנחנו לא מבינים אותם - זה כבר משהו אחר

גארי החתול המודאג. פייסבוק, צילום מסך
למה אתם לא מבינים אותי?/צילום מסך, פייסבוק

כלבים היזהרו, יש מי שמנסה לתפוס לכם את תואר "החבר הטוב ביותר של האדם". מחקר אמריקאי בדק ומצא כי חתולים מדברים אתנו על בסיס יומי - ויותר מזה - הם פיתחו שפה מיוחדת שמיועדת רק לנו.

שרון קרוול-דיוויס, פרופסורית לווטרינריה מאוניברסיטת ג'ורג'יה, מאמינה שלחתולים יש יכולת הבעה ממש כמו לכלבים. "כשאתה חוזר הביתה מהעבודה או מבית הספר, החתול משתפשף ברגליך, ועוטף אותן עם זנבו. החתול שלך בעצם לקח התנהגות ידידותית שידועה אצל חתולים והעביר אותה למין האנושי". המחקר הגיע למסקנה כי בעוד שאין שפה אוניברסלית לחתולים, כל חתול ובעליו יכולים לפתח הבנה ושפה משלהם.

זוג חתול. ShutterStock
אז בואו נדבר על הזוגיות שלכם.../ShutterStock

"יתכן שיהיה לך חתול שיגרגר כשהוא שמח או חתול שיגרגר כשהוא חולה או פצוע", סיפר ג'ון בראדשו, מאוניברסיטת בריסטול, "החתול בוחר דרך להעביר לך את המסר. הרי אין לו דרך לבקש עזרה - זה לא חלק מהשפה שלו - אז הוא עושה את הדבר הבא שהוא יכול כדי לגרום לך להבין את המסר. המשמעות של הגרגור אינה מדויקת, אבל זה הכי קרוב שהוא מסוגל לעשות כדי להסביר את עצמו".

האיגוד הבינלאומי ליעוץ התנהגותי של בעלי חיים, בהתמקדות על התנהגות חתולים, הדגיש שהדו-שיח בין חתולים לבני אדם אינו מתאפשר דווקא בגללנו, כשבעוד הם פיתחו דרכים מיוחדות לשוחח אתנו - אנחנו לא תמיד מצליחים להבין מה הם רוצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עוד בנושא

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully