וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין הבריטי שנלחם למען ישראל באו"ם יקבל תואר כבוד

6.5.2015 / 12:49

קולונל ריצ'ארד קאמפ, שהפך לאחד הדוברים המובהקים של ישראל והגן על פעולות צה"ל במהלך "צוק איתן", יקבל בעוד כשבועיים ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן. במהלך המבצע אמר כי "צה"ל עושה מאמצים גדולים שלא לפגוע בחפים מפשע"

תואר של כבוד לקצין הבריטי שנלחם למען ישראל: אוניברסיטת בר-אילן החליטה להעניק השנה תואר ד"ר לשם כבוד לקולונל ריצ'ארד קאמפ, קצין בכיר לשעבר בצבא הבריטי, שהפך לאחד הדוברים המובהקים והבולטים ביותר למען ישראל בבריטניה ובזירה הבינלאומית – כך נודע לוואלה! NEWS. התואר יוענק בעוד כשבועיים. הודעה רשמית בנושא מטעם האוניברסיטה צפויה להתפרסם בימים הקרובים.

קולונל קאמפ שימש בתחילת שנות האלפיים מפקד הכוחות הבריטיים באפגניסטן, ולפני כן היה מפקד ולוחם בזירות שונות ברחבי העולם. מאז שחרורו משירות פעיל בעשור שעבר, הפך קאמפ ללוחם למען ישראל בזירה התקשורתית והבינלאומית. לטענתו, כמי שעסק בלחימה בטרור באפגניסטן, הוא חקר לעומק את הטקטיקות שצה"ל עושה בהן שימוש בשדה הקרב, והגיע למסקנה כי המאמצים שהוא נוקט כדי להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע עולים על אלה של כל צבא אחר בעולם.

לקריאה נוספת:
כתב בפייסבוק "אעלה להר הבית ואבעיר המזרח התיכון" – ונעצר
צבא סודאן: הפלנו מל"ט ישראלי חמוש שחדר לשטחנו
הוארך מעצר החיילים החשודים באונס: "נאספו ראיות נוספות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לבקש מישראל להסיר את המצור מעל עזה - חוסר אחריות". קאמפ באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת פעילותו למען ישראל העיד קאמפ כמה פעמים בפני ועדות של האו"ם, כולל לאחר מבצע "צוק איתן", ואף גייס את ניסיונו בשדה הקרב כדי לתאר את הקשיים עמם מתמודדים מפקדים וחיילים בלחימה בטרור בשטח בנוי. לפני כשלושה חודשים הוא הגיש מסמך מפורט למועצת זכויות האדם של האו"ם בנושא התנהלותו של צה"ל בלחימה, ובו כתב כי "זו חוסר אחריות מצד הקהילה הבינלאומית לדרוש מישראל להסיר את המצור מעל עזה, כאשר ברור שהפעולות שישראל נוקטת בהן, דרושות כדי למנוע חימוש מחדש של חמאס לצורך ביצוע מתקפות נוספות נגד ישראל".

במהלך "צוק איתן" הגיע הבכיר לשעבר לביקור הזדהות בישראל, וסיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על הדמיון בין הלחימה באפגניסטן לזו בעזה. "כשחיילים מהגדוד שלי נלחמו נגד עמדות טאליבן במתחם בהלמונד וחיילים פרצו לחדר, בדומה למה שחיילי צה"ל יעשו באותו המצב, הם התכוונו לירות על אוטומט כי חשבו שיש שם חיילי אויב. למרבה המזל, הם לא ירו מידית ועל הרצפה ישבו אזרחים – גברים, נשים וילדים - שהובאו לשם על ידי טליבאן כדי שייהרגו. גם חמאס מקווים שהכוחות שלכם יהרגו את האזרחים".

הריסות בבית לאהיא בתום מבצע צוק איתן 5 באוגוסט 2014. רויטרס
ההרס בעזה לאחר תקיפות צה"ל במבצע "צוק איתן"/רויטרס

בעדותו בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם, הדגיש קאמפ כי שהה בישראל לתקופה ממושכת במהלך הלחימה, ואף ביקר כמה פעמים באזור הגבול ברצועת עזה. לדבריו, הוא התרשם כי גם במהלך סבב הלחימה האחרון, כמו במקרים קודמים, צה"ל עשה מאמצים גדולים להימנע מפגיעה בחפים מפשע. זאת, למרות תנאים לא פשוטים ששררו בעזה תוך כדי הלחימה.

בעוד שבועיים, כאמור, יוענק לקולונל קאמפ תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן. בנימוקים להענקת התואר נכתב כי קולונל קאמפ הוא "פקד ואסטרטג שלחם בהצלחה בשורות הצבא הבריטי בארגוני הטרור. עדותו לפני מועצת האו"ם לזכויות האדם, שהגנה באומץ על מדיניות הביטחון של ישראל ועל מוסריותו של צה"ל, תרמה לחיזוק מעמדה של ישראל בעיני העולם... הוא חוזר וקורא לתמיכה בין לאומית בישראל, הניצבת בחזית הלחימה בפונדמנטליזם האיסלאמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully