וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנות פלסטיניות שיבשו את קליטת גלגלצ בירושלים?

6.5.2015 / 11:07

בצה"ל טוענים כי מאות אלפי תושבי ירושלים והסביבה לא קולטים את תחנת הרדיו הצבאית בגלל תחנות פיראטיות שמקורן ברמאללה ובבית לחם, ושמפריעות לתדר גלגלצ. "אם הנושא לא ייפתר, יוחרמו המשדרים על ידי גורמי הביטחון"

בניין גלי צה"ל ביפו. שרון בוקוב
"מצב שבו תחנת רדיו ציבורית לא נקלטת כהלכה הוא לא ראוי". תחנת גל"צ ביפו/שרון בוקוב

מאות אלפי מאזינים באזור ירושלים לא מצליחים לקלוט את תחנת הרדיו הצה"לית גלגלצ מאז ינואר האחרון, אז שונה תדר התחנה מ-93.9FM ל-107FM. לדברי גלי צה"ל, התקלה נגרמת בעקבות תחנות שידור פלסטיניות פיראטיות אשר משבשות את קליטת גלגלצ. לטענת התחנה, מדובר בעשרות תחנות שמקורן ברמאללה ובבית לחם.

עשרות פניות של תושבי אזור ירושלים הגיעו אל שולחנו של אלעד מלכא, חבר מועצת העיר מטעם סיעת "התעוררות בירושלים", לגבי שיבושי הקליטה. בתגובה, פנה האחרון למפקד גלי צה"ל, ירון דקל. "מצב זה, שבו תחנת רדיו ציבורית הממומנת מכספי ציבור לא נקלטה כהלכה מזה מספר חודשים בעיר הבירה של מדינת ישראל, על כל תושביה, הוא מצב שאינו ראוי ואינו תקין", כתב מלכא בפנייתו.

רקטה נפלה באזור בית לחם. קבוצת תקשורת "עזה דרום",
"תדר גלגלצ החדש מושפע מהפרעות קשות". בית לחם/קבוצת תקשורת "עזה דרום"

בתגובה, השיב למלכא הממונה על פניות הציבור בתחנה, ערן אליקים, כי הבעיה טמונה באותן תחנות פיראטיות. "תדר גלגלצ החדש מושפע קשות מהפרעות שנוצרות בעקבות שידור של תחנות רדיו פיראטיות המשדרות מרמאללה ובית לחם בתחומי הרשות הפלסטינית", כתב. "למרבה הצער, הבדיקות המקדימות שבוצעו לקראת שינוי התדר לא העידו על היקף הבעיה. מיותר לציין כי גם אנחנו לא מרוצים מהמצב הקיים, שכן האינטרס שלנו הוא כמובן לחשוף קהל רב ככל האפשר לשידורי התחנה".

לגבי הצעדים שננקטים לפתרון הבעיה, כתב אליקים כי צה"ל עדיין לא הצליח לקבל מענה מהגורמים הרלוונטיים על מנת לשתף פעולה ולהשיב את הסדר. "מאז החלפת המשדר וגילוי בעיות הקליטה פועל המנהל הטכני של גלי צה"ל לפתרון הבעיה מול הגורמים הרלוונטיים, כולל בקשה ממשרד התקשורת לתדר חלופי, וממשרד הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים להפסקת השידורים של תחנות הרדיו הפיראטיות משטחי הרשות הפלסטינית", כתב. "עד כה לא התקבל מענה נאות מגורמים אלה, וידינו כבולות בעניין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בתגובה, מסר מלכא לוואלה! NEWS: "גלגלצ היא תחנה שממומנת מכספי ציבור ולכל תושב ותושבת יש את הזכות לשמוע אותה ואת התחנה שהוא או היא אוהבים. מזה מספר חודשים ישנם שיבושים המקשים על הקליטה בירושלים ולצערנו הרב הרשויות עומדות באוזלת יד מול נושא כל כך פעוט".

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "הנושא מוכר ונמצא בטיפול המנהל האזרחי. אנו פועלים לפתרון הבעיה בהדברות מול הגורמים הפלסטיניים. במידה שהנושא לא ייפתר, יוחרמו המשדרים על ידי גורמי הביטחון הישראלים".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הנושא מוכר למשרדנו.
משרד התקשורת פועל מול המנהל האזרחי באיו"ש להסרת ההפרעות ובמקביל מול גלי צה"ל לקביעת תדר חלופי".


לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully