וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסכם: תיק המשפטים לשקד - אך עם סמכויות מקוצצות

6.5.2015 / 14:42

הליכוד והבית היהודי צפויים לחתום על הסכם קואליציוני בשעות הקרובות, ולפיו תקבל חברת הכנסת מהסיעה את התיק הבכיר, אולם ייתכן שלא תיכלל בקבינט המדיני-ביטחוני. שקד גם לא תהיה ממונה על הוועדה למינוי דיינים

ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
תכהן כשרת המשפטים, אך לא תהיה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני/טלי מאייר

לקראת סיכום: הליכוד והבית היהודי צפויים לחתום בשעות הקרובות (רביעי) על הסכם קואליציוני. על פי הסיכום המסתמן, שעדיין נותר פתוח לשינויים, חברת הכנסת איילת שקד תקבל את תיק המשפטים ואף תעמוד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, אולם ייתכן כי לא תיכלל בקבינט המדיני-ביטחוני.

שקד גם לא תהיה ממונה על הוועדה למינוי דיינים, אשר נמצא בסמכות משרד המשפטים, והנושא יעבור לשר מהליכוד בשיתוף פעולה של שקד ושל נציג מש"ס. אם אכן שקד לא תהיה חברה בקבינט, הדבר יצריך את שינוי החוק הקיים, הקובע ששר המשפטים חבר בקבינט מתוקף תפקידו.

במהלך הלילה נועדו נציג הליכוד, עורך הדין דוד שמרון, עם היועץ הפוליטי של יו"ר הבית היהודי, שלום שלמה. השניים חידשו השיחות לאחר הנתק בין הצדדים, אולם לא סיכמו דבר. זאת, לאחר שאמש הציב נפתלי בנט אולטימטום ולפיו אם חברת סיעתו לא תקבל את משרד המשפטים - הם לא ייכנסו לממשלתו המתגבשת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לקריאה נוספת:
ניצחון החרדים: גם אם ייכנס לממשלה, בנט כבר הפסיד
המפתחות נמצאים בידיים של בנט: כל תרחישי הקואליציה
הנתק בין בנט לנתניהו נמשך: "הושפלנו פעם אחת יותר מדי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקראת הסכם קואליציוני. לפיד ובנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שפורסם שלשום בוואלה! NEWS, בבית היהודי הקשיחו את עמדות המפלגה והחליטו לדרוש את תיק המשפטים לח"כ שקד, במקום תיק התרבות והספורט שהוצע למפלגה. בליכוד טענו בימים האחרונים, בשיחות סגורות, כי דרישות בנט לא יתקבלו. בנט, מצדו, זוכה לתמיכה נרחבת בסיעתו המפולגת. במהלך הכינוס הלילי שערכה בשני, לאחר חתימתה של ש"ס על הסכם קואליציוני, הוסמך בנט לקבל החלטה על כניסה לממשלה - או על הליכה לאופוזיציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ח"כ אלקין על דרישות הבית היהודי: "סחטנות מוגזמת"

חבר הכנסת זאב אלקין, חבר בצוות הליכוד למשא ומתן הקואליציוני, תקף הבוקר את דרישותיהם של חברי הבית היהודי. "אני חושב שזו סחטנות מוגזמת, אין לי ביטוי אחר לזה", אמר אלקין בריאיון לניב רסקין בגל"צ.

לדבריו, "אנשי הבית היהודי קיבלו כבר בשלב הזה את תיק החינוך, שמאוד חשוב לציבור הציוני דתי, תיק החקלאות עם האחריות על החטיבה להתיישבות, תיק התרבות והספורט. שלושה שרים על שמונה חברי כנסת, בזה כשלעצמו מגיע להם קצת פחות. בסך הכל הם קיבלו הצעה מאוד משמעותית שמשקפת את כוחם ואפילו מעבר לזה".

(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully