וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור האבוד של נפאל: הצעירים בורחים, ועכשיו יותר מתמיד

הדור הצעיר במדינה לא היה זקוק לרעידת אדמה כדי לעזוב את אחת המדינות העניות באסיה. כעת המחסור גדול עוד יותר, כשהקהילות המבודדות נותרו ללא סיוע. חקלאי שנסע 14 שעות לזיהוי גופת בנו בן ה-19: "העוני אילץ אותו לנדוד"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(נפאל ביקשה מהמשלחות הזרות לעזוב)

בין אלפי ההרוגים ברעידת האדמה העזה שפקדה את נפאל והנזק הרב שנגרם, הפרבר הצפוני של קטמנדו, גונגאבו, שהפך לנקודת מעבר עבור גברים צעירים רבים בדרכם למצוא עבודה במדינות אחרות, ניזוק באופן קשה במיוחד. בעיתון "ניו יורק טיימס" דווח על שריפת גופות רבות של נספים באזור זה, כולם של גברים צעירים, ככל הנראה בשנות ה-20 לחייהם.

סוקלה לאל, חקלאי המגדל תירס, הגיע למקום בתום מסע של 14 שעות באוטובוס כדי לזהות את גופת בנו בן ה-19, שהיה בדרכו למצוא פרנסה במדינות המפרץ הפרסי. "הוא רצה לחיות בכפר, אבל העוני אילץ אותו לעבור", סיפר. "הוא אמר לי, 'תישאר ואני אשיג כסף, ואז נהיה משפחה שמחה'".

אישה בכפר שנהרס בצפון נפאל, 5 במאי 2015. רויטרס
"הממשלה חייבת לסייע אם היא רוצה להשיב את הדור הצעיר". אישה בכפר שנהרס בצפון נפאל, השבוע/רויטרס

עוד לפני הרעש עזב הדור הצעיר בהמוניו את המדינה. על פי הערכות, כ-1,500 גברים צעירים עזבו את נפאל בכל שנה כדי לעבור בהודו, במלזיה ובמדינות המפרץ. בשיא גל ההגירה, כרבע מאוכלוסיית נפאל עבדה מחוץ למדינה.

המחסור החמור בדור הצעיר הורגש בשבוע האחרון, כשקהילות מבודדות נותרו ללא סיוע. ילדים ומבוגרים רבים נותרו לבדם, כשהוריהם או בניהם אינם עמם. קנאק מאני דיקסיט, העורך של כתב העת "הימל" ואחד מהעיתונאים הבכירים בנפאל, סיפר: "הצעירים האלה לרוב לא נמצאים בבית. כשהבתים רעדו והתמוטטו, לא היה מי שיעזור".

תור לאוכל במחנה עקורים בקטמנדו, 5 במאי 2015. רויטרס
"יש סיכוי גדול שכל הדברים הרעים שקורים בנפאל יתעצמו". תור לאוכל במחנה עקורים בקטמנדו, השבוע/רויטרס

"הממשלה חייבת ליצור חבילות סיוע אם היא רוצה להשיב אליה את הדור הצעיר", טען צ'אנדן ספקוטה, כלכלן בכיר בבנק הפיתוח האסייתי בקטמנדו. "מישהו צריך לחרוש את השדה ולשתול את האורז. אם המהגרים הזמניים יקבלו תמריצים להישאר בכפר, האינסטינקט הראשוני יהיה לעשות זאת, אבל זה חייב להיעשות מהר".

סחר בנשים

במקביל, העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח כי גורמי סחר בבני אדם מנסים כעת "לגייס" עשרות אלפי נשים צעירות לעבודה בזנות. "אנשים נואשים והם ייקחו כל הזדמנות", אמרה רשמיטה ששטרה, רופאה בקטמנדו. "רעידת האדמה בהחלט תגביר את הסיכון לניצול. יש 'תצפיתנים' בכפרים שמשכנעים בני משפחה ונציגים מקומיים שמשלימים את העסקה. אנחנו יודעים מי הם".

עשרות אלפי הנשים הצעירות ששרדו את רעידת האדמה הפכו לטרף קל מצד אותם סוחרים בבני אדם שמפעילים רשתות של בתי בושת ברחבי אסיה. הן היו על הכוונת של אותם סוחרים במשך שנים, כאשר נחטפו ואולצו לעבוד כזונות. האו"ם וארגוני זכויות אדם מקומיים מעריכים כי בין 12 ו-15 אלף בנות נלקחות מהמדינה בכל שנה כדי לעבוד בתעשיית המין האזורית. חלקן נלקחות מעבר לים, מקוריאה הדרומית ועד לדרום אפריקה, אך רובן מוצאות את עצמן בסופו של דבר בבתי בושת בהודו, עובדות בתנאים מזעזעים.

מחנה של עקורים בקטמנדו עקב רעידת האדמה בנפאל, 5 במאי 2015. רויטרס
מחנה עקורים בקטמנדו, השבוע/רויטרס

"הסוחרים מנצלים זמנים כאלה כדי לחטוף או לפתות נשים. אנחנו מנסים להביא זאת לידיעת הציבור", אמרה סוניטה דאנוואר, יו"ר הארגון "שקטי סאמוהא", הפועל בקטמנדו. "אנחנו מקבלים דיווחים על אנשים שמתחזים לכוחות סיוע, וצדים את הנשים". דאגה דומה נשמעה מצד בכירים בארגוני סיוע מערביים הפועלים בנפאל. "אין כמו שעת חירום וכאוס כדי לנצל נשים. יש סיכוי גדול שכל הדברים הרעים שקורים בנפאל יתעצמו", אמר אחד העובדים.

נשים עושות כביסה ליד כפר שנהרס בצפון נפאל, 5 במאי 2015. רויטרס
אישה מכבסת את בגדיה בנהר, בצפון נפאל. השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully