וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החזרנו את אור הביתה": פטריק אסרף שב מנפאל עם גופת בנו

6.5.2015 / 0:23

אביו של אור אסרף, הישראלי שנהרג ברעידת האדמה הקטלנית בנפאל, סיפר עם נחיתתו כי לא היה לבנו סיכוי לשרוד את המפולת שאליה נקלע. "לא היה רגע שבו איבדנו תקווה", אמר. "האזור נראה כאילו נפלה בו פצצת אטום"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

פטריק, אביו של אור אסרף שנהרג ברעידת האדמה בנפאל וגופתו נמצאה ביום ראשון האחרון, נחת אמש (שלישי) בשדה התעופה בן גוריון ביחד עם הארון שבו גופת בנו. פטריק נסע ביחד עם יחידות החילוץ וחבריו של אור לסיירת אגוז על מנת לאתר את בנו. "יצאנו לפני כשבוע לחפש אחר אור, המטרה שלנו הייתה מאוד ברורה - להחזיר את אור הביתה", אמר עם נחיתתו.

"כאשר הגענו ואנשים ירדו לשטח, זרמו הדיווחים", סיפר אסרף. "הבנו שהמשימה הולכת להיות מורכבת, אם בכלל אפשרית". הוא אמר כי במהלך החיפושים הצליחו לצמצם את שטח החיפוש. "אנשים ירדו מהאזור והעבירו לנו דיווחים ואז הגענו למסגור של האזור שבו אור היה צריך להימצא".

אסרף סיפר על המראות הקשים שראה כאשר הגיע למקומות שנפגעו ברעידת האדמה הקטלנית. "זה נראה כמו פצצת אטום שיורדת על השטח והוא נהרס", תיאר אסרף. "בקטעים מסוימים השטח איבד כל צורה. מדובר בשטח מאוד מסוכן, אבנים שמדרדרות. המטרה הייתה אחת - לחפש, למצוא את אור ולהחזיר אותו הביתה".

עוד כתבות בנושא:
משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לנפאל: "התנאים שם מאתגרים"
נפאל למשלחות הזרות: "צאו מהמדינה, לא תמצאו כאן שורדים"
אור כתב לחברתו לפני שנהרג בנפאל: "המקום הזה עושה לי טוב"

חבריו ובני משפחתו של אור אסרף, נתב"ג, מאי 2015. דרור עינב
אביו של אור, פטריק, בעת הגעתו לנתב"ג, אמש/דרור עינב

אסרף תיאר את הרגע שבו הבין כי בנו לא הצליח לשרוד את רעידת האדמה. "שלשום הצלחנו להגיע לקצה חוט, הגענו לאור, לא היה לו סיכוי לצלוח את המפולת", אמר אסרף בעצב. "האדמה עברה ניעור כמו שטיח, אור עבר את המאתיים מטר הראשונים וחסרו לו מאה מטר. כשזה תפס אותו זה קרה בשנייה ולא היה סיכוי. אנחנו שמחים שאנחנו מחזירים אותו הביתה".

אסרף ביקש להודות לכול מי שסייע באיתור בנו ואמר: "אנחנו מודים לכולם ושמחים להביא את אור הביתה. כשראינו את גודל הזוועה ראינו שהמצב יכול היה להיות יותר גרוע, שהוא יכול היה להישאר על ההר. אני גאה במדינה שלנו שהחזירה את הבנים הביתה. ראיתי עשרות חוליות ישראליות נעות בשטח בסיכון חיים, בזמן שמדינות גדולות בהרבה לא שלחו אדם אחד כדי לחפש את התיירים שאבדו במדינה הזאת. הפסדנו בקרב אבל ניצחנו במערכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חבריו ובני משפחתו של אור אסרף, נתב"ג, מאי 2015. דרור עינב
חבריו של אור מסיירת אגוז שהשתתפו בחיפושים אחריו/דרור עינב

"זה מאוד סימבולי שהחברים שלו עשו הכול כדי למצוא אותו", הוסיף אסרף. "בחברות אמיצה נסעו עד סוף העולם, הסתכנו בחייהם ואיתרו יחד עם כל החברים האחרים של צוותי החילוץ, כוחות הבטחון, החברות, המגזרים הפרטיים וכל מי שעזר ותרם ונחלץ לעזרה".

כשנשאל אסרף מתי הבין שאיבד את בנו אמר: "לא היה רגע כזה, האופטימיות הייתה זהירה". הוא ציין כי הסיפורים שהגיעו לאוזניו על כך שהיו אנשים שיצאו בחיים לאחר ששהו במערות במשך חמישה ימים עודדו אותו והוסיף: "גם כאשר עבר זמן, ככל שחלפה האופטימיות, לא איבדנו תקווה". לבסוף סיכם אסרף ואמר: "שמחנו להגיע, לחלץ אותו ולהחזיר אותו הביתה".

(עדכון ראשון: 22:23)

חבריו ובני משפחתו של אור אסרף, נתב"ג, מאי 2015. דרור עינב
חבר של אור שנסע לנפאל על מנת לסייע בחיפושים/דרור עינב
חבריו ובני משפחתו של אור אסרף, נתב"ג, מאי 2015. דרור עינב
פטריק אסרף בנמל התעופה/דרור עינב
חבריו ובני משפחתו של אור אסרף, נתב"ג, מאי 2015. דרור עינב
חבריו ובני משפחתו של אור אסרף, נתב"ג, מאי 2015/דרור עינב
חבריו ובני משפחתו של אור אסרף, נתב"ג, מאי 2015. דרור עינב
חבר של אסרף לאחר שחזר מנפאל/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully